Kontrollrummet

wernb, tony, eq, EMULATOR - Not Afraid - nu med MYCKET tyngre trummor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Not Afraid
ARTIST/GRUPP: equality, wernborg, ynot
GENRE: rock
LÅTLÄNGD: 02:37
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Här är en låt som berättigas av Wernborgs gitarr och Tonys röst.

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5122288&q=hi

alternativ länk:

http://www.box.net/shared/2felf3zsx1

EMULATORS INDUSTRIVERSION!!
http://www.perfectbounce.se/NAslask.mp3

« Senast ändrad: 11.11.2008, 17:10:09 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Heloo there all on Maggies farm!
Kanske jag åxå borde söka mig till nån farm men tycker att jag kommenterat detta tjugutre gånger förut.... :P :lol:
Näemen, detta är väl kanske, möjligtvis,perhaps den senaste versionen, och den tycker jag är skitbra. HAr gillat versionerna på vägen åxå men nu börjar det låta färdigt. Tony lyckats hålla styr på sin sång att den inte blit parodi och Werborgs djuriskt sköna guralirningar sitter.

FÄRDIGT! :D

h.. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
gött mos!

Har lyssnat många gånger på denna i olika tappningar, och den är verkligen skitbra. Bra text också!

Det som jag skulle kunna peta lite på är att gitarr och sång samt werngitarr låter djuriskt elaka, och basen samt nåt annat instrument låter snällt. det funakr oftast, men det blir en liten krock här.


Bara en petitess!

gott gung gubbs!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Heloo there all on Maggies farm!
Kanske jag åxå borde söka mig till nån farm men tycker att jag kommenterat detta tjugutre gånger förut.... :P :lol:
Näemen, detta är väl kanske, möjligtvis,perhaps den senaste versionen, och den tycker jag är skitbra. HAr gillat versionerna på vägen åxå men nu börjar det låta färdigt. Tony lyckats hålla styr på sin sång att den inte blit parodi och Werborgs djuriskt sköna guralirningar sitter.

FÄRDIGT! :D

h.. JOhan

Tack för det Johan. Säger du att den är färdig är den det. Skall inte tjata ihjäl denna men Tonys sång var det nya med denna version och den värsta parodieringen har jag klippt bort  :P. Tycker hans slitiga röst passar W-borgs slitiga gitarr som, om man drar en parallell, Robert Plant och Jimmy Page.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
gött mos!

Har lyssnat många gånger på denna i olika tappningar, och den är verkligen skitbra. Bra text också!

Det som jag skulle kunna peta lite på är att gitarr och sång samt werngitarr låter djuriskt elaka, och basen samt nåt annat instrument låter snällt. det funakr oftast, men det blir en liten krock här.


Bara en petitess!

gott gung gubbs!


Tack Emulen! Kan inse din lilla randanmärkning. Prövade men annat basljud men tyckte inte att det förbättrade något. Men inte är jag någon kännare av bassortiment precis...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Här är en låt som berättigas av Wernborgs gitarr och Tonys röst

Hörrö. Lite väl orättvist mot dig själv.

Men en inspirerande låt så växer medmusikanterna. Det här var så tokigt så det kunde liksom inte bli fel.

Hoppstudsig bas (tum tum dum dum dum tum tum tidum) med ett barnsligt honky-tonky piano....  :lol:
En galen rörkrökare och en jazzfabbro till det. Succé såklart.

Hihi.  :D Kul att få komma fram som dom säger på radion.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
He, he! Tycker Tonys slitiga röst matchar din elgura perfekt och den utfärd du gör vid 02:01 är ruggig. Va gött att få dunka varann i ryggen!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
saknade n'gra fraser lite bara  ;) men wernis v'gde upp detta helt ok..

tony
att leva är att dö


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Var ett tag sen jag kollade på demos så jag har nog inte hört mellanversionerna. Men detta är underbart. Färdigt! :rolleyes:
Max 300; tecken återstår


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Var ett tag sen jag kollade på demos så jag har nog inte hört mellanversionerna. Men detta är underbart. Färdigt! :rolleyes:

Bockar och tackar å de andras vägnar också!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
NU lagt på tyngre trummor, stuvat om lite grand. Hoppas det uppskattas.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Högst upp.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
men f*n att man inte kan spela upp :(
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
men f*n att man inte kan spela upp :(

Ja, Soundclick kan var lite tjafsig med brandväggar. Här kommer en alternativ länk till box.net som är lite långsammare men filen är inte så stor: http://www.box.net/index.php?rm=box_download_shared_file&file_id=f_91051005&shared_name=2felf3zsx1
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Tyngden i trummorna ligger lite lutandes åt ena hållet. Blir lite tungt med lurar.

Angående låten: Progressivt kan man väl kalla det. Kunde tänka mig lyssna på sånt här ibland, men inte t.ex just nu. Det kan tugga djupt i märgen, en sån här sorts musik.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Åh fasen, meningen är ju att tyngpunkten skall ligga i mitten annars blir det slagsida men jag kan inte höra annat än att den ligger i mitten. Eller är det för stor stereospridning?
Näe det här är väl inget man lyssnar på för att slappna av eller bli kammad medhårs av men all musik kan ju inte vara sån. Tack för intressanta synpunkter!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar trummorna mycket men basen o pianot kom lite f;r mycket i bakgrunden kanske...
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
Har nog hört den förut men den här versionen känns bra.

Minns inte riktigt hur den lät tidigare men tror jag klagade på att den var lite stel eller något sådant. Så känns det inte nu. Kanske framför allt W:s elaka ylande gitarr var vad som behövdes. Sen har Y:s röst den pondus som gör låten rättvisa.

Känns även som basen fått stiga bakåt en bit vilket nog var bra.

Mindre bra är att det att det finns lite för mycket smärjelduk i grundkompet. Det sisslar och surrar. Hade hellre hört lite mer "fyllighet och värme" både hos trummor och den väl smaldistade gnissel-fissel-kompgitarren. (Kanske beror mitt relativa ogillande på tinnitusöron).

Fan måste lyssna igen efter att ha skrivit det sista stycket. Nej jo det är inte helskoj ljud på varken trummor eller kompgitarr. Som det nu är blir det kaka på kaka och onödigt vasst, smalt och surrgnissligt. Behåll W:s gitarr som den är men ändra framför allt komgitarr och trummor. Snälla  :mellow:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
trodde inte en gitarr kunde låta som en brunstig präriehund, men tydligen har jag haft fel  :ph34r:

Fanken vilka solon! Tycker låten som sådan är skitbra, sången och gitarren är bra, men jag tycker fortfarande att  resten är för snällt...


Men gott ös annars!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
ynot: Tycker också de nya trummorna lyfter. Ska kolla pianot och basen...  :unsure:
DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.
Emulator: Kan hålla med om att basen låter för rund i soundet men tonerna den spelar vill jag inte byta ut. Tror att  låten skulle tappa sin karaktär då. Samtidigt har jag ju inte provat någon annan basgåmg och finns säkert någon (= Du) som har en lösning som skulle bli suverän.  :rolleyes:
« Senast ändrad: 11.09.2007, 23:58:42 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag har nog inte hört denna låt sen den första versionen och jag förstår att det har varit en resa fram till denna, men här har ni hittat rätt. Skönt medryckande gung, bra utfört. Dock jag får en känsla av att inte hela "bandet" är med, som om det är ett långt intro och man  väntar att snart brakar det loss med hela hela sättningen! Kanske några distade kompgitarrer till bara, vad vet jag?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.


"mycket ljus, och mycket värme? Tro och Hopp!?!? nu får du ge dig. Många tårar, tunga stunder är jag säker att det blir"

(fritt tolkat av wiehes text ;) )
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag har nog inte hört denna låt sen den första versionen och jag förstår att det har varit en resa fram till denna, men här har ni hittat rätt. Skönt medryckande gung, bra utfört. Dock jag får en känsla av att inte hela "bandet" är med, som om det är ett långt intro och man  väntar att snart brakar det loss med hela hela sättningen! Kanske några distade kompgitarrer till bara, vad vet jag?

Tnx. Tanken var ju att "bandet" skulle braka igång vid 00:30 men effekten kanske blev för svag. Hmm. skall försöka hitta på nåt där då.
Tack igen för bra synpunkter.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.


"mycket ljus, och mycket värme? Tro och Hopp!?!? nu får du ge dig. Många tårar, tunga stunder är jag säker att det blir"

(fritt tolkat av wiehes text ;) )

LJUS OCH VÄRME
musik: Å ALEKSANDERSEN
sv text: B BORG   :o

Guud va jobbigt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanske OT nu och jag gillar verkligen Aleksandersen. Men just den låten hade jag svårt för... Hade en granne, en tjej, som jämt krävde att jag skulle sjunga den...urrk!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hehe, vilken mysko låt. Har bara hört denna version.

Här finns kontraster mellan tonalt -atonalt, och hårt och mjukt. Den känns som den rör sig i musikens delvis outforskade gränstrakter, men med ett ben innanför i tryggheten ändå.

Sången och leadgitarren är kalas ihop. Sången känns kanske lite hög på bekostnad av gitarren. Basen är ju helt crazy, men skojig och träffsäker. Lite högre skulle inte skada. Pianot är en riktig fullträff, den gör låten intressant igen i ett skede när den hotar bli tradig. Trummorna känns lite sådär, lite väl metalliska, speciellt hihat:en. Slutet med utklingande cymbal gillar jag inte riktig heller, föredrar choke. Skulle kunna tänka mig låten lite längre med rejäl utflippning på slutet a la ändlösa bandekon t ex.
DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Rattlesnake: Kul att läsa dina synopunkter och att du gillar detta. "Outforskade gränstrakter" låter häftigt! Tack för att du gillar basen. Jag har oxå hela tiden trott på den.
Vet inte inte hur bandekon låter. Nånting som loopas och med reverb som går överstyr till slut?
I såna fall verkar det perfekt!  :P Tack igen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst

DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.


"mycket ljus, och mycket värme? Tro och Hopp!?!? nu får du ge dig. Många tårar, tunga stunder är jag säker att det blir"

(fritt tolkat av wiehes text ;) )

Jag och Ernst gillar att bulla upp det med lite ljus och kakor, sitta och samtala samtidigt som man tar in allt positivt i livet som strömmar omkring. Sådant som det är så lätt att missa om man inte är öppen och härlig. Men då blir det lite störande med en sådan här elgitarr som låter lite dan och inte mysig.

I am what I am I am what I am, I'm a mysman!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :lol: Ernst? Farbror Sids piraya?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja.......det är mer struktur än den första versionen...lite KC när dom flippar(Frippar) ^_^ ...visst ett helt annat stuk och det funkar rakt igenom...riktigt bra gitarr.....bra collab på en wierdlåt från dig som bara blev bättre och bättre... B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja.......det är mer struktur än den första versionen...lite KC när dom flippar(Frippar) ^_^ ...visst ett helt annat stuk och det funkar rakt igenom...riktigt bra gitarr.....bra collab på en wierdlåt från dig som bara blev bättre och bättre... B)

Ja det är en ära att få co-labba med dessa gossar! KC? Blir sugen att att lyssna på Catfood nu! Thnx karl for listening.
« Senast ändrad: 15.09.2007, 01:46:23 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oj oj oj...
Steffos gitarr kan man ju lyssna på till the end, mera sånt.
Annars måste jag säga att inget nytt på östfronten, har ju hört denna låt tidigare. Dock mycket kännspak genre och kompositör.

Och nu föst märker jag att låtnamnet åxå är bekannt, stupid me :rolleyes:

Känner mig lite åsidosatt med insaidejokes like Ernst och dylikt.
Men Maggies farm känner jag mer än väl till, är nämnligen inskriven patient där för ett antal år sen ;)
Men jag tycker mig ha lyssnat till en råare och häftigare version av detta, skall alltså alla på farmen tämjas nu eller?


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............