Forum > Demolåtar

MaxB - I do love you - feat Lazarus på trummor

<< < (7/8) > >>

Wernborg:
Har hört denna först idag så utvecklingen längs vägen känner jag inte till. Är lite inne på Plinkas idé om att spara lite på körsångarna för större effekter när de väl kommer in.

Nu är ju låten typ klar, men du hintade om att spela in den ytterligare en gång. Då kanske du skulle testa att köra C#7 istället för moll för lite intressantare harmonik.

Förstår att du sållat i arret på denna, men tror den klarar ytterligare bantning i arret. Lite grötigt blir det emellanåt.

Keep up!!

Eddi:
Jag vet inte om det är mina nya lurar som lurar mig men baskaggen låter som en sån där man har på magen i parader - hör jag fel eller ? - I övrigt juste men lite harvigt med de tre gitarrerna men det är inget som stör egentligen.

MaxB:
skrev i fel tråd

Lazarus:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.04.2014, 00:35:09 ---Jag vet inte om det är mina nya lurar som lurar mig men baskaggen låter som en sån där man har på magen i parader - hör jag fel eller ? - I övrigt juste men lite harvigt med de tre gitarrerna men det är inget som stör egentligen.

--- Slut citat ---

Ja, oj! Vad har hänt med min baskagge? Kört den genom en overdrivebox? Hela trumspåret är nog överstyrt.

Bra låt men du kan fortfarande göra en del för att få mer luft i den. Jag skulle testa ett lite mindre energiskt gitarrkomp, kanske prova med 12-strängad acc? Vad händer om du flyttar upp orgeln en oktav så att den inte bråkar med gitarr och röster?

Med vänlig hälsning
Lazarus

Harmonica mike:
Jag tror att du måste byta gura komp,det där frenetiska liret passar inte genom hela låten - nedan kallad "hackaguran".
På slut delen har du ett annat reggae liknande kompstuk,bra tänkt.Men inte på alla vers delar bara..
Kanske tremolo ackord eller nåt i uppbyggnaden innan första "Reff" - "We are back for the..".Nuvarande komp gura hackar sönder den fina versen och hela låtupplevelsen - tycker jag då.

Förslagsvis:
In med hacka guran där "reffen" kommer - "We are back for the.." före det bara enkelt slagna ackord..
Jag tror att låten växer än mer om du skapar markanta kompskillnader i "reff" och vers..

Kör inte heller hackaguran på solot.Varva med "reggae tänket",och tremolo eller enkelt slagna ackord i verserna och fullt ställ med hackaguran på reffarna och du har en kanon låt.

I övrigt,kanske lite tung baskagge..Dra ned lite i volym kan räcka,alternativt skär pytte lite i botten.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion