Forum > Demolåtar

MaxB - I do love you - feat Lazarus på trummor

<< < (6/8) > >>

Lazarus:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.04.2014, 12:37:37 ---Söndag 2014-04-06: Sjutton också - ibland önskar jag att det fanns nån som tog hand om ljudet och fick det att bli bra.

Här är det nyaste, med ny sång, ny bas, tre nya gitarrer och tre nya körstämmor och orgel hela vägen - men jag upplever att totalen har ett plattare sound i mixen, än förra versionen. Det känns knepigt att få till en luftig krispig mix.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20140406.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Halloj

Vill du ha det "luftigt" får du nog börja med arret och instrumentationen. Alldeles för mycket instrument spelar oavbrutet "i munnen på varandra".

Med vänlig hälsning
Lazarus

MaxB:

--- Citat från: Lazarus skrivet 06.04.2014, 16:12:28 ---Vill du ha det "luftigt" får du nog börja med arret och instrumentationen. Alldeles för mycket instrument spelar oavbrutet "i munnen på varandra".

--- Slut citat ---

Ja, jag upptäcker det. Upplever samtidigt att det är svårt att rensa. Har gjort ett litet men troligen för subtilt försök här.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20140406b.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Ja men det här var en trevlig ny "bekantskap".Inte hört denna tidigare.

Jag tycker den senaste mixen låter rätt bra.Lyssnar dock bara i monitorerna.Men allt går fram,hör dock en frenetisk komp gura under sången som du nog kan sovra rätt hårt i - kanske skippa helt.Tycker inte att den tillför det där lilla extra,mera drar ifrån i mixen/upplevelsen av låten.

Som liten fotnot,trummor och bas samt en gitarr,klarar man sig rätt långt med.Storbanden krånglar till det hela :)

Men som låt,full pott hos mig.

Mike

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.04.2014, 08:40:43 ---Ja men det här var en trevlig ny "bekantskap".Inte hört denna tidigare.
Jag tycker den senaste mixen låter rätt bra.Lyssnar dock bara i monitorerna.Men allt går fram,hör dock en frenetisk komp gura under sången som du nog kan sovra rätt hårt i - kanske skippa helt.Tycker inte att den tillför det där lilla extra,mera drar ifrån i mixen/upplevelsen av låten.
Som liten fotnot,trummor och bas samt en gitarr,klarar man sig rätt långt med.Storbanden krånglar till det hela :)
Men som låt,full pott hos mig.

--- Slut citat ---

Tack att du tar dig tid att lyssna och kommentera. Mer "avskalat" (ett uttryck som har avhandlats senaste veckan i en annan tråd) borde det vara alltså.
Ja, det låter skönt med bara trummor bas och sparsmakat med när gitarren är med. Och att orgeln kanske bara kommer in i refräng och så där.
Låten är värd att bearbeta för det är en skön grundidé. Får se när och hur jag gör det, definitivt att du också, precis som Lazarus, inspirerar med bra tips.

MaxB:
Nu låter inte alla instrument samtidigt, hela tiden. Har lagt om de tre gitarrerna (klarar mig inte utan alla tre  :huh:)
och det är lite mer varierat när orgel och gitarrer låter mer eller mindre. Låter det bättre så här?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20140408.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion