Forum > Demolåtar
MaxB - I do love you - feat Lazarus på trummor
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2014, 17:01:32 ---Beprövat grepp med att lägga på publikljud - passade riktigt bra - trummor och fix med kompgurorna nu bara så .... :)
--- Slut citat ---
Ja, det är en ynnest att få hjälp med trummor.
--- Citat från: palm skrivet 02.04.2014, 19:09:11 ---Har inte läst alla andra kommentarer...utan tankar direkt från hjärtat!
Vilken inledning....så kanon! Tänker mig nog sången lite rockigare och stötigare i inledningen - men bara min tanke! Men den fungerar på detta sätt också. dock tycker jag den ligger lite för lågt...borde upp (tycker jag). Riktigt skön sång, mkt bra! Du låter som någon när du sjunger så här - VEM är det?
Lite många gitarrer ibland kanske - det gäller att de är synkade så de inte stör varandra!
En riktigt skön låt....gillas mkt!
--- Slut citat ---
Har skruvat upp sången i volym men vill inte spela i annan tonart. Grejerna man spelar med ett öppet A är sköna och inget capo sitter på gitarren.
Vet inte vems röst det påminner om? Tack!
MaxB:
Nu är Lazarus med på trummor. Har inte fixat otajta gitarrer eller basspel ännu, ska lyssna in mig på det här ett tag först.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20140403.mp3[/mp3]
Zakyath:
Trevlig låt. Gillar ditt väsiga sångläge, tycker det låter väldigt bra. Förerdrar det över ditt "gäspigare" sångläge iaf; det du använder precis i början av låten.
MaxB:
--- Citat från: Zakyath skrivet 03.04.2014, 23:50:25 ---Trevlig låt. Gillar ditt väsiga sångläge, tycker det låter väldigt bra. Förerdrar det över ditt "gäspigare" sångläge iaf; det du använder precis i början av låten.
--- Slut citat ---
Mitt "åsniga" sångläge :P Ska se hur mycket jag lägger om ikväll och i helgen.
Har några pågående projekt nu och ser fram mot att spela om gitarrer, bas
och kanske munspelet ikväll. Längtar hem till musiken, vår nya familjemedlem och livet på landet...
MaxB:
Söndag 2014-04-06: Sjutton också - ibland önskar jag att det fanns nån som tog hand om ljudet och fick det att bli bra.
Här är det nyaste, med ny sång, ny bas, tre nya gitarrer och tre nya körstämmor och orgel hela vägen - men jag upplever att totalen har ett plattare sound i mixen, än förra versionen. Det känns knepigt att få till en luftig krispig mix.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20140406.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida