Forum > Demolåtar

MaxB - I do love you - feat Lazarus på trummor

<< < (3/8) > >>

Roffe H:
Mycket tight och snyggt allting. Verkligen njutbart.  :)
/Roffe H

MaxB:

--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2014, 23:51:03 ---Tjou Max!
Visst blev det tajtare och stämmorna hörs bättre men saknar dom fina kompgura sounden från den tidigare verren, dom var ju sådär snyggt "knapriga" så koppla in dom tillbaka. Baskaggen ligger rätt lågt i registret vilket gör att nån kompressor i slutänsan får mixen att pumpa i baskaggetakt, kan ju vara att det är avsiktilgt men tycker inte att det sitter i denna genre, passar mer till disco/dance typs musik.

--- Slut citat ---

Jag är medveten om att de krispiga gitarrerna är borta och jag vet inte hur jag kan få fram dem. Ljudet kommer från POD2 och ibland överraskar den då jag vrider på nån knapp. Det var ett standardljud men troligen hade jag rattat fram lite mer dist. Har nu eq:at bort basfrekvenser för att få mindre krock och mindre pump. Får se om jag kan göra något för att få tillbaka "det där" krispiga sköna soundet från gitarrerna.

--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 31.03.2014, 23:58:04 ---Riktigt skön låt mannen :D! Njuter lixom av musiken här :D

--- Slut citat ---

Tack, bättre blir den med trummor från en som kan.

--- Citat från: Roffe H skrivet 01.04.2014, 01:34:29 ---Mycket tight och snyggt allting. Verkligen njutbart.  :)

--- Slut citat ---

Tack Roffe! Inte hundra tight men väldigt stor skillnad mot förra versionen. Har fortfarande inte med orgel efter första delen. Ska komplettera senare då nya trummor och nytt basspel lagts.

--- Citat från: Lazarus skrivet 01.04.2014, 00:11:27 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 31.03.2014, 23:35:43 ---Kanske nån trummis vill testa att spela trummor på den. I så fall kan jag skicka en fil utan trummorna och kanske helst även utan basen så att trummorna får styra innan jag lägger om basen med nya trummor att luta basen mot. PM:a eller skriv i tråden om nån är intresserad.

--- Slut citat ---
Lazarus sitter längst bak i klassen och räcker upp handen.
/Lazarus

--- Slut citat ---

Jag är mycket glad att Lazarus räckte upp handen. Vill inte störa i onödan med för mycket extraarbete men är oerhört glad och tacksam om han vill. Har skickat PM med 104bpm-fil.

Altsax:
Härligt! Bra känsla! Lite melodyne på sångspåret och flytta till färdiga. Kalasbra max!

Plinka:
Sedärja! Med skön sång och allt! Förstår att du gillar denna låten, den har du skrivit bra, och det låter bra! Vet inte om jag tycker att det ska vara körsång så hela vägen, men vill du det så funkar det bra med :)

MaxB:

--- Citat från: Altsax skrivet 01.04.2014, 08:49:18 ---Härligt! Bra känsla! Lite melodyne på sångspåret och flytta till färdiga. Kalasbra max!

--- Slut citat ---

Häda icke!  :P Jag vill hellre sjunga lite falskt än använda Melodyne... Om jag hittar några få ställen där jag hör min sura sång brukar jag ibland i mitt gamla Cubase ändra pitchen några cent på just den tonen. Då hörs inte det "plastiga" som kan bli resultatet av Melodyne's framfart.

Långt från klart. Ska få trummor av Lazarus och lägga om bas baserat på nya trummorna. Troligen raffinera sologuran också så den ger mer driv. Så spela om munspelet så det är tajt även i början och kanske får mer driv. Så återstår att lägga B4-orgel i hela låten eller på de ställen där orgel kan driva skönt.

--- Citat från: Plinka skrivet 01.04.2014, 09:19:56 ---Sedärja! Med skön sång och allt! Förstår att du gillar denna låten, den har du skrivit bra, och det låter bra! Vet inte om jag tycker att det ska vara körsång så hela vägen, men vill du det så funkar det bra med :)

--- Slut citat ---

Ja, det är en skön låt, gillar den mycket. Tack för tips på kören. Jag ska kolla upp det du föreslår. Jag gillar stämmorna som sjunger samma sak så jag får se om jag sänker volymen på den och kompletterar med raka körstämmor alternativt ta bort nuvarande på några ställen. Det är kul med kör.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion