Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (12/17) > >>

equality:
Fint! Pampigt och smäktande med jättesnygga melodier. Lyssnar medan jag blickar ut genom det oputsade fönstret där gräset blir allt grönare och trastarna parar sig. Frågan är om det som sker utanför fönstret illustrerar musiken eller tvärtom? Spelar igen roll, passar jättebra till varandra. Bravo! 

Marruschkka:

--- Citat från: 91:an skrivet 17.04.2014, 20:05:14 ---Det är inte ofta man hör den här sortens musik på forumet. Det är ju väldigt avancerat att få orkestrala instrument att låta så naturligt men här har det lyckats väldigt bra! Bra dynamisk mix med stämsång och allt.

--- Slut citat ---
Här ligger ett stort arbete bakom, det råkar jag veta, för nu sover han som en stock, inget liv där inte :lol:

--- Citat från: bjurte skrivet 18.04.2014, 13:04:48 ---Oerhört smittande melodi, och ovanligt lättillgänglig från dig..
Hur mäktigt som helst när kören kommer in, kanske att det skulle ransoneras en uns på reverbet, men inte förmycket..   :)
Snyggt jobbat alla..

--- Slut citat ---
Då mannen ifråga icke är närvarande så svarar jag att han tycker det är trevligt att du uppskattar hans melodi, för det sa han innan han somnade in i dvalan, tack och bock :D

--- Citat från: equality skrivet 18.04.2014, 16:05:28 ---Fint! Pampigt och smäktande med jättesnygga melodier. Lyssnar medan jag blickar ut genom det oputsade fönstret där gräset blir allt grönare och trastarna parar sig. Frågan är om det som sker utanför fönstret illustrerar musiken eller tvärtom? Spelar igen roll, passar jättebra till varandra. Bravo! 

--- Slut citat ---

Visst är det så, nu är mannen sovande men han hann kommentera hur mycket han uppskattar din liknelse här, fint :wub:

Jag själv tackar så mycket så länge å allas vägnar, underbart stycke att vara med i :rolleyes:

Plinka: nu har jag lyssnat ett antal gånger; kanske pytte ner i reverb  på finalkören...testa!

/Marre

Dividend:
Jag läggde upp Plinkas åttonde "master", där verbet på kören fixats. Det går fram vad som sjungs mycket bättre nu. Därav denna bump.

(Byter ut versionen på soundcloud också ikväll.)

pxm:
Låter bra om denna...  :wub:
Men är det inte för mycket pedal (sustain) på pianot i början ?????
Nej, jag vet inte, det låter bra i a f......
Det här verket efterlämnar välmående rysningar....

mvh

Plinka:
Tack alla för lyssningar och kommentarer som fört verket framåt, nu känner vi oss nöjda och belåtna även vad gäller reverb och volymer :) Det är ett nöje att man fått vara del i detta, tycker att Per gjort ett enastående verk här!

--- Citat från: pxm skrivet 22.04.2014, 22:32:10 ---Låter bra om denna...  :wub:
Men är det inte för mycket pedal (sustain) på pianot i början ?????
Nej, jag vet inte, det låter bra i a f......
Det här verket efterlämnar välmående rysningar....

mvh

--- Slut citat ---
Enligt mig(som eg är helt novis) så är pianots sustain i början perfekt ;)
Underbart om verket efterlämnar välmående rysningar! Det gör det för mig med -när jag sätter på det i stora anläggningen och sluter ögonen befinner jag mig i en vacker kyrkosal och kan bara njuta  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion