Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (13/17) > >>

cykeln:
Mycket njutbart verk!
Passar bra en dag som denna när det knakar av vår i värmen
Fina teman som väver in i varandra på ett naturligt sätt
Lite klanger man känner sedan tidigare verk och några nya
Du har lämnat det kinesiska och kommit ut på den stora amerikanska prärien :)
Maffig avslutning - både finstämt och pampigt!
Plinkas text hittar våren så där precis!

Dividend:
Tjenis Cykeln! Alltid kul att läsa dina tankar! Amerikanska prärien dock? :D Jo kanske det, håller själv fast i den som en del i den nyskapade genren "sekulär kyrkomusik" :D

Dessutom kul att du godkände stycket förstås :) Håller med om Plinkas text, den är "enkel" och det kontrasterar skönt mot det storvulna arret (som dock bara kompar och får finna sig i det) på den här låten. :)

Rattlesnake:
Sen till festen!
Förstår till viss del Svens kritik om fyrkantighet. Pianospelet låter ganska självspelande långa stunder, och man anar programmering bakom allt utom sången. Det här är inte sämre programmerad än något annat du gjort, snarare tvärtom, men på något vis blir det tydligare med mänskliga stämmor inblandade. Vet inte om du använder humanisering, men det kanske kan få det hela mindre statiskt?

Pluggarna låter riktigt, riktigt bra. Oj, vilken skillnad mot dina gamla EW-grejer. Älskar oboen och hornet. Trumpeten låter också riktigt bra, men tycker inte den smälter in bland de övriga. För frasig och jazzig, tycker en klassisk trumpet ska ha mera klang.

Stråket är ju mycket bättre än ditt gamla, men det är ändå din svagaste länk nu. Lass fixar inte riktigt legatospelet, och det är sura toner här och var i samplingarna.

Kören sjunger och låter jättefint!  :wub:

Harmonica mike:
OJ,här har det hänt massor..Läste ju på fejjan att ni höll på med körer å grejer,men hos mig är glömskans hav djupt..

Det här är det toppklass på.Jag hittar en sak då jag lyssnat både i monitorer och lurarna,när kören sjunger tycker jag musiken ligger lite högt i volym..En pytte sänkning där så texten tydliggörs så skulle jag hjula av glädje  :wub: Kanske gå ned på ett fåtal instrument där eller nåt,ja jag vet inte..Det enklaste hade varit att sänka musiken en par db.

Om ingen annan tycker som mig och du är nöjd så strunta i min notering.Detta är sjukt bra både ljudmässigt(instrumenten) och kompositörsmässigt.Kören är ju helt underbar,vilken skillnad det blir med flera röster.

Det här är bra på riktigt Per,tack för detta.

Mike

Dividend:
Rattlesnake: Jag håller inte med om stråket. Kan vara så att det inte färdigmixat på några ställen dock (jag hör själv att det är sämre där när jag lyssnar på mp3an) men inte överlag.
Tack för lyssning!

Hmike: Alltid kul när du gillar HMike. Orkar Plinka göra en mix till (?), för du kan nog ha rätt om det :) Att orkestern är lite hög på slutet. Fast i mina lurar går texten fram.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion