Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (10/17) > >>

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.04.2014, 13:17:48 ---
--- Citat från: Asti skrivet 17.04.2014, 13:10:47 ---Var lite skeptisk tidigare mot en kör till detta stycke, som jag tyckte
var perfekt som det var. Men jag fick tji, den sitter kanonfint och
låter riktigt mäktigt i slutet! Grattis alla inblandade!
Det här skulle jag vilja höra i Berwaldhallen på valborgsmässoafton!
/Asti

--- Slut citat ---

Vad roligt att du hade fel! :) Jag kan skicka den till Berwaldhallen om du ger mig lite stålar för det :)
Allvarligt så kanske jag skulle vara mer aktiv på att skapa intresse för min musik. Skickar den här till Berwaldhallen. :)

--- Slut citat ---
Ja, den här musiken tycker jag absolut borde spridas långt utanför Kontrollrummet!
Har du varit i kontakt med något skivbolag nå´n gång? Lägger du ut på andra forum också, t.ex Studio?
Finns det förresten speciella forum för musikskapare som sysslar med klassisk musik/orkestrala verk?

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 17.04.2014, 13:47:58 ---Ja, den här musiken tycker jag absolut borde spridas långt utanför Kontrollrummet!
Har du varit i kontakt med något skivbolag nå´n gång? Lägger du ut på andra forum också, t.ex Studio?
Finns det förresten speciella forum för musikskapare som sysslar med klassisk musik/orkestrala verk?

--- Slut citat ---

Jag skickade till 4 personer inblandade i produktion på Berwardhallen nu, kort beskrivning och soundcloud-länk och bifogade även mp3:an.

Nej, jag lägger inte ut nånstans, förutom soundcloud där jag har några saker. Det finns sådana forum, men de är mer teoretiskt inriktade och man får sällan särskilt mycket respons på demos (varken kunnig eller okunnig sådan).
KR är min enda kanal, s a s.

Burnin_Sven:
Alltså det är väldigt fyrkantigt hur instrumenten "spelas". Det är inget större fel på musiken men det blir ändå konstigt den skulle inte spelas inte så där på riktigt.

Eddi:
i en låda gör sig ingen Harmonisnurra bra :D

Jag tror jag reviderar min uppfattning det kanske inte är för hög volym på kördelen men kanske för mycket reverb?

Plinka:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.04.2014, 16:17:52 ---
Jag tror jag reviderar min uppfattning det kanske inte är för hög volym på kördelen men kanske för mycket reverb?

--- Slut citat ---

Kan vara så! Vi eftersträvade kyrkokänsla i reverbet, men jag märkte också att i viss lyssning så kan det kännas väl mycket kanske?
Jag ska nog lyssna runt på några olika anläggningar... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion