Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (9/17) > >>

Plinka:
Eddi: För det första, tack för dina supersnygga stämmor! :D För det andra, jag håller med, detta är en av Pers allra bästa <3 .
Som sagt vi tar oss en ny vända med projektet om ett par dagar, så får vi se. Samtidigt var det eg precis det jag ville med stora kören på slutet, att den skulle byggas upp och bli nästan enorm till sist ;)

Marsall: Samma till dig då, vi ser över mixen snart igen, samlar på oss kritik inför sista putset. Men som sagt, slutkören ville jag bygga upp just så här, så att den blir totalt maxad mot slutet...men möjligen kan jag tänka mig att sänka pytte :D

Marre: Desamma till dig, underbart samarbete alla :wub:

MaxB: TACK Max B! Du verkar förstå grejen, hihi ;) Jag älskar också det här med dynamik, och framför allt i ett sånt här stycke! Det var så jag ville bygga upp stora slutkören  :D

----
Som sagt, vi har suttit ganska intensivt i några dagar och jobbat kring detta projekt, så vi kanske behöver vila öronen ett par dagar.
Grymt roligt samarbetsprojekt iaf och utsökt arrangerad orkester av Div, nu är den fulländad!

Roffe H:
Härlig vårkänsla! "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge". Snyggt jobbat av alla inblandade.  :wub:
/Roffe H

Asti:
Var lite skeptisk tidigare mot en kör till detta stycke, som jag tyckte
var perfekt som det var. Men jag fick tji, den sitter kanonfint och
låter riktigt mäktigt i slutet! Grattis alla inblandade!
Det här skulle jag vilja höra i Berwaldhallen på valborgsmässoafton!
/Asti

Dividend:
Tack för den Roffe :) Skönt att höra.

Detta är ju "sekulär psalm 2" och den följer i strukturen en viss modell eller "form". Jag fick idén att arra om "psalm 1" (från 2008) med orkester som här (20 solister) och med kör.
Kort om tänket (och formen jag vill använda för att bygga ut "psalm 1" är som följer: Jag inleder med folkmusikmelodi (subjektet). ovanpå lägger jag sen olika kontrasubjekt (stämmor som låter bra tillsammans med subjektet om man lägger rakt ovanpå. Det hela utmynner med att ett kontrasubjekt avslutar (Det är körmelodin).
Sen är det en del annat också, men ovanstående är det viktiga.

Skriver mest ner det här för min egen skull för jag kom på det nu :D Ska kolla på första psalmen om den kan byggas ut på nåt liknande vis!

Dividend:

--- Citat från: Asti skrivet 17.04.2014, 13:10:47 ---Var lite skeptisk tidigare mot en kör till detta stycke, som jag tyckte
var perfekt som det var. Men jag fick tji, den sitter kanonfint och
låter riktigt mäktigt i slutet! Grattis alla inblandade!
Det här skulle jag vilja höra i Berwaldhallen på valborgsmässoafton!
/Asti

--- Slut citat ---

Vad roligt att du hade fel! :) Jag kan skicka den till Berwaldhallen om du ger mig lite stålar för det :)
Allvarligt så kanske jag skulle vara mer aktiv på att skapa intresse för min musik. Skickar den här till Berwaldhallen. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion