Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (6/17) > >>

Harmonica mike:
Fin komposition Per.Sitter och tittar ut genom fönstret där snön i en mera flytande form så sakteliga segar sig ned mot älven och havet..Vår med andra ord..

Fint stycke,hänförs av ljuden och låten,riktigt vackert detta.Körer,nja jag tycker den står fint på egna ben.

Tack för musiken per,det här var riktigt bra.

Mike

Dividend:
Kul att du tycker det låter bra så långt. Ur min lista över saker att tillföra:

Det behövs en fiol och en viola TILL. För maffigheten Tuba?
tillbaka med lätta pukor på sista 8-16 takterna
bort med kontrapunkten första gången pianot spelar temat
fixa nivåer på träblåset

Så har vi kören då, men där har jag fullt förtroende för Elinca som är "körledare" :D

Marsall:
På tal om o bli glad :) Jag vart på ännu bättre humör nu efter denna lyss.. bra arr o ljudbild ...Skall det va nåt jag skall i mitt tycke förbättra är det att pianot i början e lite bakom allting när den spelar sina fina figurer alltså liiite lågt.... Pianot i slutet i lagom volym.. ser i fram emot lite körer mm  :D

Asti:
Är väldigt förtjust i melodin och det flyhänta pianospelet!
Fin variation i tempo, arr och dynamik! Snyggt när trumpeten kommer in vid ca 150 sek.
Den låter väldigt realistisk där tycker jag. Klarinetten/oboen sitter fint också.
I slutet tycker jag pukorna blir lite "mullriga" i mina högtalare. Kanske kunde dom
sänkas en liten aning. En violin känns också lite stark i slutdelen, på gränsen till dist.
Helheten är imponerande och väldigt njutbar!
/Asti

Roffe H:
Tack för musiken, snyggt. Kanske ligger det något i vad Asti skrev om slutdelen. Ser fram mot kören.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion