Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (3/17) > >>

Asti:
Gillar melodin som pianot spelar och hur det efterhand byggs upp med utsvävningar runt denna!
Jag föredrar oftast dom här små arren runt ett piano framför större orkesterverk.
Fint med dynamikförändringarna och ändras inte även tempot? Låter så i mittpartiet.
Vid ett par tillfällen får jag för mig att violinen inte träffar tonen direkt utan liksom får "sega sig" upp,
som t.ex vid 111-112 sekunder...? Är det meningen eller hör jag fel...?
Som vanligt förundras jag över hur fin ton och realistiskt spel du får i pianot.
Blir intressant att följa utvecklingen av denna och körerna som kommer till!
/Asti

ynot:
Moaaahaaa
Är det inte

lite hårt över lag kan jag tycka helst fiolen som ligger lite väl skarpt mot det andra
Inget som tar tag i mig direkt i melodin

är lite trött i skallen dock

mer penta så :)

mys kram Tony

Tokai:
Jag gillar när du gör klassiskt i lite popstuk (förståss! :D), där man tydligt hör de olika ackordbytena. Här får jag en del irländska vibbar.
Här behövs förutom ev sång också nåt rytmiskt, nåt percussivt av nåt slag.
Tjusigt Per!

MaxB:
Kompet från pianot fram till 32 önskar jag skulle låta bättre. Nu känns det som från ett midipiano i mono och i ett annat rum är stråkinstrumenten.
Vid 57-58 utför fiolen en drill jag aldrig hört i verkligheten från en fiol.
Vid 85-89 låter det som att velocitie är för hög på pianots högerhand men kanske är det så att högerhanden spelar oktaver, samtidigt som vänsterhanden spelar kompet?
Jag gillar inte fiolen vid 108 till 112, låter som fejk med de sneda tonerna. Har aldrig hört en violinist spela på det viset.

Tja, det var mina iakttagelser.

mahan:
Tjou Per!
Trodde ju redan att du sålt dina violiner, tackolov så finns dom kvar! :D
En glad kvartett eller kvintett som kommer att stråla bara du slipat färdigt. Enda som jag vill såga på e violinen i början, den har alltför långsam tremolo som götr att den inte verkar naturlig. Ja si det e små saker det petas på här, så se till att det fixas!
Kul att du fortsätter med det klassiska, kör hårt! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion