Forum > Färdiga produktioner

Dividend med Plinka, Marre och Eddi - Vårens bal (Dance of Spring)

<< < (4/17) > >>

Emulator:
Tjosan!

Hör inget omedelbart negativt i laptopen :) Möjligen att stråken kunde ha ett mindre träigt ljud och mer, uhm. symfoniskt? :S

typ mindre knätofs och mer vivaldi.

Skall bli intressant med sång!

I princip helt värdelös feedback detta, men så blir det om man inte hittar något att gnälla på LOL

Dividend:
Allmän info: Har jobbat som ett svin på den här i natt, men lägger inte upp ny verre förrän vi har körerna färdiga :)

Tack till er som följer låten!
Per

--- Citat från: pxm skrivet 25.03.2014, 22:18:55 ---Den här var mycket spännande och dramatisk (på ett avslappnande vis), det händer mycket i den.
Men inget krockar och allt sitter ihop..Jag finner denna mycket intressant att lyssna på.
Ett mycket bra jobb , både musikaliskt och mixningsmässigt... :)
Nope-har inget dåligt att ta upp, men jag kommer att lyssna på den här fler gånger inatt och lyssna mer detaljerat....

--- Slut citat ---

Skönt att ursprungsidén gillades! :) Tack för din lyssning och återlyssningarna på natten! :D

--- Citat från: Emulator skrivet 31.03.2014, 01:37:27 ---Tjosan!

Hör inget omedelbart negativt i laptopen :) Möjligen att stråken kunde ha ett mindre träigt ljud och mer, uhm. symfoniskt? :S

typ mindre knätofs och mer vivaldi.

Skall bli intressant med sång!

I princip helt värdelös feedback detta, men så blir det om man inte hittar något att gnälla på LOL

--- Slut citat ---

Ja va fan skrev du den här skiten för? :D "mer vivaldi", ja kanske det. Vangelis tänker jag på. :) Fiolen tror jag är fixad nu.

--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2014, 01:07:17 ---Tjou Per!
Trodde ju redan att du sålt dina violiner, tackolov så finns dom kvar! :D
En glad kvartett eller kvintett som kommer att stråla bara du slipat färdigt. Enda som jag vill såga på e violinen i början, den har alltför långsam tremolo som götr att den inte verkar naturlig. Ja si det e små saker det petas på här, så se till att det fixas!
Kul att du fortsätter med det klassiska, kör hårt! :)

--- Slut citat ---

Jag står för mina egna fioler :D Det är cello som inleder tror jag? Jag tycker den låter realistisk och definitivt tremolo? Men violinen som kommer sen, har jag försökt fixa den :)

--- Citat från: MaxB skrivet 29.03.2014, 23:29:06 ---Kompet från pianot fram till 32 önskar jag skulle låta bättre. Nu känns det som från ett midipiano i mono och i ett annat rum är stråkinstrumenten.
Vid 57-58 utför fiolen en drill jag aldrig hört i verkligheten från en fiol.
Vid 85-89 låter det som att velocitie är för hög på pianots högerhand men kanske är det så att högerhanden spelar oktaver, samtidigt som vänsterhanden spelar kompet?
Jag gillar inte fiolen vid 108 till 112, låter som fejk med de sneda tonerna. Har aldrig hört en violinist spela på det viset.

Tja, det var mina iakttagelser.

--- Slut citat ---

Tack för iakttagelserna! :) Har nog fixat det mesta av det där. Men ska gå igenom din lista när jag plockar upp projektet igen under kvällen :D
Tack!

--- Citat från: Tokai skrivet 28.03.2014, 21:34:21 ---Jag gillar när du gör klassiskt i lite popstuk (förståss! :D), där man tydligt hör de olika ackordbytena. Här får jag en del irländska vibbar.
Här behövs förutom ev sång också nåt rytmiskt, nåt percussivt av nåt slag.
Tjusigt Per!

--- Slut citat ---

Ja det här är verkligen poppig (därför referensen till vangelis, men det kanske bara är jag som får det? :) ) Det kommer körer och det kommer kanske pukor UTIFALL det inte är - too much.

Tack för din lyssning! :)

--- Citat från: ynot skrivet 26.03.2014, 22:36:25 ---Moaaahaaa
Är det inte

lite hårt över lag kan jag tycka helst fiolen som ligger lite väl skarpt mot det andra
Inget som tar tag i mig direkt i melodin

är lite trött i skallen dock

mer penta så :)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Trötthet - inte bra :D Fiolen tror jag är fixad nu om vi alla snackar om samma ställe!

--- Citat från: Asti skrivet 26.03.2014, 15:37:34 ---Gillar melodin som pianot spelar och hur det efterhand byggs upp med utsvävningar runt denna!
Jag föredrar oftast dom här små arren runt ett piano framför större orkesterverk.
Fint med dynamikförändringarna och ändras inte även tempot? Låter så i mittpartiet.
Vid ett par tillfällen får jag för mig att violinen inte träffar tonen direkt utan liksom får "sega sig" upp,
som t.ex vid 111-112 sekunder...? Är det meningen eller hör jag fel...?
Som vanligt förundras jag över hur fin ton och realistiskt spel du får i pianot.
Blir intressant att följa utvecklingen av denna och körerna som kommer till!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack för din lyssning och utvecklandet av tankar. Ska gå igenom det du skrivit när jag öppnar projektet igen, ikväll.
Ja, det är nog ett misslyckat glissando :) Det funkar ibland för realismens skull med glidningar men ska inte göra det för mycket!

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 26.03.2014, 11:38:33 ---Kontrapunkt,, ja hur förklarar man det? Flera melodier med sin egna takt och rythmik som i sig är fristående, men som tillsammans bildar stämmor?

--- Slut citat ---

Exakt :)

--- Citat från: Light Head skrivet 26.03.2014, 10:23:50 ---Lätt och effektivt,, men samtidigt nära och kallande!

Tar inte många sekunder innan jag sitter här och trallar med! Da da da daaa trallalaallalaaa,, (Inte alla som kan komponera musik som får lyssnaren att direkt nappa!)

Ger omgående mersmak

--- Slut citat ---

Kul! Tack för berömmet! :)

--- Citat från: MacTS skrivet 26.03.2014, 10:26:45 ---Snyggt! Nu vet jag inte vad kontrapunkt betyder, så jag nöjer mig med att säga att det är grymt bra gjort. Snyggt stycke och väldigt bra stråkar!

--- Slut citat ---

Jätteroligt att du tycker så! :)

--- Citat från: Roffe H skrivet 26.03.2014, 00:34:53 ---Detta gillas, ser fram emot att lyssna mer med körer och fler stämmor. Spännande.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Yes, det kommer en ganska utbyggd version med körer och allt sen, men ändå under 6 minuter (ibland blir det ju som folk vet saker som är 12 min och olyssningsbara av den anledningen!) Inte så i detta fall.

Tack för tankar och lyssning!

Och tack till allihop för hörlurarna ni har eller vad ni spelade upp med! :)

Altsax:
Ett härligt litet stycke, på två ställen skulle jag vilja dra runt lite bland midiplupparna, de blev lite för många för nära
Sen vill jag ha lite lite mera reverb. Kommer att bli riktigt bra det där

Sett ur ljuset endast en kväll så är det fantastiskt skickligt producerat på så kort tid. Riktigt bra!

Dividend:
Tack för det Altsaxen!

Frågan är om det är tempot eller om det verkligen är för många? :D (Har dragit ned tempot lite där det verkade passa)

Slänger upp ny version när körfolket gjort sitt, vilket blir efter jag har fixat statisk bpm på de ställen där det ska sjungas.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion