Kontrollrummet

mahan - WELCOME TO MY DREAM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ute var det både grått o vått idag så det blev en studiodag och detta alster såg dagsljus. Proggepop, eurovisa, vårvisa?
Och tack igen till Space som orkar hålla i pennan med textskrivning

  LÅTNAMN:  WELCOME TO MY DREAM
  TONSÄTTARE: mahan
  LIRARE o SJUNGARE: mahan
  TEXT: Spacetrucker (mahan aningen moddat med lov av författaren)
  MIX: mahan
  ÅR:  2014
  TYP: mp3
  LÄNGD: 3:29

[mp3=200,20,0,left]http://k007.kiwi6.com/hotlink/7jcnqja7s0/WELCOME_TO_MY_DREAM-3.mp3[/mp3]

Och fritt fram för sågning, huggning, hyvling :)

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Tufft och riktigt bra, är det ni som skrivit Deep Purple Mark II:s låtar ????  :)
Svänger bra och mycket sköna skiftningar i musiken som sitter bra ihop med varandra.
Jepp-jag gillar detta !!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Light hårdrock. Låter bra och trevligt, men jag skulle nog ha skitat ner allt mer och bl.a. gjort basen mycket tyngre. Nu poppar/stompar basen mer än rockar, tycker jag.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Johan.

Jag tog fram nagelfilen och filade ned det som stack ut på min tumme.Det här låter hur bra som helst.
Sågning,njet.Rock ala´djuplila - definitivt.Det enda jag saknar då det är väl en liten trudelutt ala´Jonny Lorden,du vet han med forden  :D

Slutsvamlat - det låter kanon det här.

Du har gjort några nya ser jag så jag kollar in dom också..

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt ös och blandning av gammal hederlig Hårdrock och Pop..
Som HM var inne på,en svajjig Leslie Orgel skulle inte sitta fel..
Bra sound tycker jag.. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hederligt o gott o bra arr.. Men håller med Gurano fetta till basen så blir det grovie rovie"  :).. Och sen tycker jag att du kör en fin gurafiness vid ca  0.79 ..Den" skulle du kunna mala lite till på tillsammans med den nyss uppfettade basen o en nedtaggad  o viskande sång som du sen blir intensivare o intensivare med o bygger upp lite till vad du vill!!  :).. bara lite tankar o ideer som flög förbi .. gott jobbat !!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du har en så go rockröst!
Jag undrar om basen kan göras mer framträdande?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygg ljudbild, ösigt och bra!
Har inget att klaga på!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Skön låt! Bra ös. Basen kan få åka upp lite, eller distas lite kanske. Gillar introriffet minst, det känns lite tamt jämfört med det som kommer efter. Bra jobb!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det blev visst en rockig inledning på dagen här, morgonrock! Jag tycker det låter toppen, den blir bättre och bättre längre in i låten, känns som att du kommer igång mer och mer där. Fint jobb av alla inblandade  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Rockigt och gött. Svag för stämsång, gillas.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JISSES; HAR HELT GLÖMT ATT SVARA PÅ GODA KOMMENTARER SŨ: :o

Tufft och riktigt bra, är det ni som skrivit Deep Purple Mark II:s låtar ????  :)
Svänger bra och mycket sköna skiftningar i musiken som sitter bra ihop med varandra.
Jepp-jag gillar detta !!!!
Javisst e de jag som skrivit alla deras låtar, har bara hålligt mig lite "inkogninto" och inte tutat ut saken på världen :lol:
Det e ju härligt att du tycker det liknar ens lite av Deep Purple som hör till mina favoriter.
Innerligt tack för lyssning o kommentar!

Light hårdrock. Låter bra och trevligt, men jag skulle nog ha skitat ner allt mer och bl.a. gjort basen mycket tyngre. Nu poppar/stompar basen mer än rockar, tycker jag.
/Gurano
Åu jees!
Håller med om skitning av basen, bara tid finns ska jag ta o kolla över basen
Takkobåkk för lyssning o bra comment!

Tjoho Johan.
Jag tog fram nagelfilen och filade ned det som stack ut på min tumme.Det här låter hur bra som helst.
Sågning,njet.Rock ala´djuplila - definitivt.Det enda jag saknar då det är väl en liten trudelutt ala´Jonny Lorden,du vet han med forden  :D
Slutsvamlat - det låter kanon det här.
Du har gjort några nya ser jag så jag kollar in dom också..
Mike
Tjou Mike!
Kul att tog dig en lyssning, har ju sakta börjat komma igång igen med musiken efter en längre torka.
Ska se om jag hittar Mr Lorden till nån låt men det e säkert att det kommer mera!
Takkobåkk för örat!

Skönt ös och blandning av gammal hederlig Hårdrock och Pop..
Som HM var inne på,en svajjig Leslie Orgel skulle inte sitta fel..
Bra sound tycker jag.. :)
Tjou Bjurte!
Själv har jag ju gått så väl in i gitarrvärlden att jag inte ens vet om jag har nån B3:a kvar i datorn, ska kolla förjag har ju fått reprimand av flere lyssnare. Tack för din lyssning kommentar!

Hederligt o gott o bra arr.. Men håller med Gurano fetta till basen så blir det grovie rovie"  :).. Och sen tycker jag att du kör en fin gurafiness vid ca  0.79 ..Den" skulle du kunna mala lite till på tillsammans med den nyss uppfettade basen o en nedtaggad  o viskande sång som du sen blir intensivare o intensivare med o bygger upp lite till vad du vill!!  :).. bara lite tankar o ideer som flög förbi .. gott jobbat !!
Tjou o tack för lyssningen o fina tips. Som sagt bara tid hittas ska låten gås iugenom ordentligt

Du har en så go rockröst!
Jag undrar om basen kan göras mer framträdande?
Tack Max!
Vet ju åtminståne en orsak till hur jag fått rockröst, ska testa samma på basen då, hälla whisky i halsen! :lol:
Kul att du gillar!

Snygg ljudbild, ösigt och bra!
Har inget att klaga på!  :)
/Asti
Tack för den Asti, det kommer mera!

Skön låt! Bra ös. Basen kan få åka upp lite, eller distas lite kanske. Gillar introriffet minst, det känns lite tamt jämfört med det som kommer efter. Bra jobb!
Kul att det gillas, basen ska under behandling inom kort, även riffet ska kollas! TACK!

Det blev visst en rockig inledning på dagen här, morgonrock! Jag tycker det låter toppen, den blir bättre och bättre längre in i låten, känns som att du kommer igång mer och mer där. Fint jobb av alla inblandade  :wub:
Va kul att du gillar Måste tydligen göra längre låtar då eftersom dom blir "bättre längre in i låten" och då ska ju en 10 minuter svängom låta super på slutrakan! :lol:
Till all tur finns det inga andra inblandade så då får man ju själv ställa o styra efter behag. Texthjälp får jag ofta av Space så han e ju inblandad nu å då!

Rockigt och gött. Svag för stämsång, gillas.  :)
/Roffe H
Tjou Roffe!
Vad kan jag annat säga än... tack för lyssning o tyckning!


HOPPAS JAG INTE GLÖMT NÅN... DET E BARA ATT SKRIKA TILL I SÅ FALL! :)

h.   johan









---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............