Låter mycket bra detta och du får musiken att låta levande´s liksom...
Jag gillar det och imponeras ofta av det när jag lyssnar på dig, MaxB !!!!
Tack, det känns bra för mitt ego att få sån respons!

Ja du.. Varningsversionen är ju klart mer DU! Den låter mer äkta och hämtad från din musikvrå. Denna kan du få till att bli riktigt personlig - helt övertygad. Jag är inte hemma på alla dessa instrument så ta mina fundering för vad de är....mina funderingar. Cajonen låter för stum - den skulle må bra av lite luft (lite rum). Banjon är läcker. Fiolerna ostämt...? Hörde inte någon vanlig akke men det är kanske mina öron som lurar mig ;-) Fortsätt jobba på denna - personligt!
Tror också att trummor låter bättre men är det inte svårt att få det att låta som det spelas i lyssnarens vardagsrum då?

Fiolerna är inte garanterat ostämda, troligen är det jag som inte hittar rätt. Jag har en fiol men kan ju inte spela...
Det är en stålsträngad acke och en nylonsträngad, på varsin sida. Ska nog fortsätta arbeta på den.
Vet inte var den tar mig men kanske ska jag använda trummor istället för cajon? Tack för tips på vägen!
Det är en jättefin låt detta och jag tycker mycket om Mando Diaos version!
Du gör här en snarlik tolkning fast i ett lite annorlunda arr och du gör det personligt.
Jag tycker dobron ska vara med och gärna någon akustisk gitarr, men inte banjon.
Den känns lite för hård och kall här. Tror också att du skulle försöka hitta ett lite mer
följsamt trumkomp med vispar eller sidestick i stället för cajon.
Kanske skulle du sänka tonarten ett snäpp..?
Detta är bara mina tankar och givetvis inget du behöver bry dig om!
Det är beundransvärt hur många instrument du ger dig på och behärskar mer och mer!
Mando Diao ger en fantastisk stämning i sin låt. Oslagbara anser jag. Banjon var en idé från Altsax som jag tyckte kändes rätt. Däremot kan jag inte spela plocket på banjon och samtidigt byta ackord så det blev en hel del klippande för att få med ett halvokej banjo-spår med alla ackord i plocket.
Noterar även här: Trummor inte cajon...
Vill inte sänka tonarten men kan tänka mig att sjunga om den, då jag lyssnat in mig ännu mer på originalet. Tror jag klarar att komma upp till de högsta tonerna...
Håller på att rendera en quick'n'dirty video med alla instrumenten. Men... blev under filmandet avbruten av sånt jag egentligen ska göra där ute så jag lyckades konsekvent filma en MaxB med avklippt huvud. I nästa film kanske jag tar med mig huvet?