Forum > Demolåtar

MaxB - Strövtåg - ny sång, dobro, kör och trummor - 2014-03-24

<< < (6/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 25.03.2014, 11:24:19 ---Blir bara bättre och bättre Max, tog du bort den riktiga fiolen? Tycker inte det gör så mycket om den inte är helt perfekt, det blir bara lite extra charmigt.  :)

--- Slut citat ---

Tog inte bort dem men de är diskretare/tystare (utan reverb) och de är mixade med mina älskade mellotronstråkljud (dessa är reverberade) som spelar samma toner men inte så falskt kanske...  :unsure:
Eftersom jag spelar många instrument i videon funderar jag på om det även finns plats för dragspelet. Kanske dragspelet kan ersätta banjon på några refränger och vara alternativ till de stråkar som Mando Diao har?

Tänkt om man hade mer tid för musiken...  :(
Höll på till 00.15 i natt och vaknade kl 04.00 med flera tankar på musiken, att ändra virvel-trumljudet och ha med fler ghost-slag på trummorna som Mando Diao har och kanske vänta med trummorna så att de kommer in först i andra versen. Jag vill ha mer tid för musik!!!

MacTS:
Jäkligt cool version som jag tycker du fått till riktigt bra!! Kul video också! Min enda konstruktiva kommentar rör banjon. Jag skulle nog testa utan den, alternativt använda den lite då och då (kanske på reffen). Det är lite mycket som händer hela tiden lixom och jag tycker bla att dom snygga dobro-slide-licksen försvinner lite.

Väldigt bra jobbat! Impad över att du behärskar alla instrumenten också!

MaxB:

--- Citat från: MacTS skrivet 25.03.2014, 14:07:14 ---Jäkligt cool version som jag tycker du fått till riktigt bra!! Kul video också! Min enda konstruktiva kommentar rör banjon. Jag skulle nog testa utan den, alternativt använda den lite då och då (kanske på reffen). Det är lite mycket som händer hela tiden lixom och jag tycker bla att dom snygga dobro-slide-licksen försvinner lite.

Väldigt bra jobbat! Impad över att du behärskar alla instrumenten också!

--- Slut citat ---

Har pysslat lite med en ny mix men lägger inte upp den ännu. Har begränsat var banjon är med och minskat volymen på den på några ställen för att ge mer dynamik. Men ska fundera på om jag ska slänga in dragspelet också....

cykeln:
Härligt Max!
Det här är ju en vidunderlig låt!
och du gör en egen tolkning som även om den är rätt lik har din egen prägel.
Kanske något hög tonart för din röst men det grejar du fint och det blir en lite extra knorr när det brister
Dobron passar bra, Banjon kanske mindre bra
Väldigt bra och nära ljud också
Kul!

p.s
Jag har skrivit musik till fortsättningen på den dikten som vi brukar sjunga i Viskompaniet. Det blir liksom en liten minisvit.

Tokai:
Du är helt underbar Max. Kanske har jag inmundigad ett och annat glas vin kväll, och är kanske mer glad än jag borde vara, men jag älskar ditt do it your self pryl. Visst är det inte helt perfekt överallt, men summa summarum, eller vad heter, KANON!
Och du sjunger bättre än nånsin! Upppskattar videon mycket!
Du är verkligen en musikant!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion