Forum > Demolåtar
MaxB - Strövtåg - ny sång, dobro, kör och trummor - 2014-03-24
Roffe H:
Fantastiskt Max...när började du "fela"? Låter ju kanonbra. :D
/Roffe H
MaxB:
Har sjungit om lead-stämman och lagt tre körstämmor, spelat om resonatorgitarren och lagt enkla gamla 50-tals trummor, istället för cajon.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Strovtag_cover_20130324.mp3[/mp3]
Samma version i youtube-filmen.
--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2014, 00:40:40 ---En äkta multiinstrumentalist det här :D
--- Slut citat ---
Ja, det har blivit lite av en utmaning att hantera flera instrument. Men jag har inte munspel, dragspel eller cittra med i den här låten.
--- Citat från: mahan skrivet 24.03.2014, 01:04:57 ---Tjou Max! Va kan man säga... när jag lyssnar och en tår rullar ner längs kinden, då har du lyckats till hundra procent. Och nu pratar jag om version 2.
Så känsligt o fint utfört, fint arr och sången sitter perfekt i mina öron. JA, den gillade jag :wub:
--- Slut citat ---
Ny sång - kan den klämma fram en tår till? :D
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.03.2014, 08:15:21 ---Ja vad fint Max..Och fiolen..och cajun..och gitarren..och banjon..å dobron å sången å låten och
Vi andra som sitter här med en kopp kaffe och njuter i denna arla morgonstund..
Tack Max,detta var riktigt fint.
--- Slut citat ---
Cajon är borta men hoppas det fungerar ändå...
--- Citat från: Marsall skrivet 24.03.2014, 13:22:29 ---Ja nu låter det mer vardagsrum :) (lyssnar på vers 2 ) ..Finfint.. Nu bara lite putsning"med trasan o få bort lite smådamm här o där ..o liiite mer crisp på det hela om det går? lite dovt nu bara .. Men det låter mer Max nu o de e gött! B) vad tror du om en kantknackvirvelkant som betonar takten ?
--- Slut citat ---
Blev ingen rimshot nu men trummor... :huh:
--- Citat från: Roffe H skrivet 24.03.2014, 13:45:25 ---Fantastiskt Max...när började du "fela"? Låter ju kanonbra. :D
--- Slut citat ---
Vet inte när jag började fela. Men jag fick hem pappas gamla fiol för ett tag sen och provar att spela på den. Men i nyaste mixen ha jag blandat in mellotronstråkar som spelar samma toner och jag tror de är mer framträdande än fiolerna (som nog låter falska pga mitt felande...)
Plinka:
Jag älskar också denna låten :wub: Och du gör den jättefint! Roli video också där du dyker upp härochvar med olika instrument :D
MaxB:
--- Citat från: Plinka skrivet 25.03.2014, 09:20:53 ---Jag älskar också denna låten :wub: Och du gör den jättefint! Roli video också där du dyker upp härochvar med olika instrument :D
--- Slut citat ---
...inte bara olika instrument - de olika musikanterna har även olika överdelar, eftersom de är olika musiker... :D
Roffe H:
Blir bara bättre och bättre Max, tog du bort den riktiga fiolen? Tycker inte det gör så mycket om den inte är helt perfekt, det blir bara lite extra charmigt. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida