Forum > Demolåtar

mahan - IF I COULD CHANGE THINGS

<< < (2/6) > >>

Eddi:
Mycket rum på drumsen men det ger en bra livekänsla som jag gillar så - go for happy endings - jag stöttar det förslaget :D

spacetrucker:
Jag gillar version 1 bättre  :) Tycker virveln är för hög i version 2.
Annars bra låt och fint spel. En av dina bättre faktiskt. Tummen upp.

// Space

palm:
Hej hej...

Detta är en riktig snygg låt med bra sammansatta delar. Det saknas något i slutet som ger finalen - inget bra förslag (en Bryan Adams gitarr, filande på några få toner)

Ingen uppfattning av mix eftersom jag lyssnar via paddan. Men jag vet inte varför alla säger 70-tal... Vad är typiskt för denna era?

Med vänlig hälsning,
Göran

Asti:
Snygg poplåt! Mycket fin sång (inkl stämsång).
Fin mix, men jag tycker det är lite för mycket reverb på sång och trummor.
Annars väldigt fin ljudbild. Basen kunde kanske höjas något och vara lite
mer aktiv i refrängen... Ytterligare instrument i refrängen kunde nog
också ge den extra tryck. T.ex en distad gitarr eller orgel.
Men det duger fint så här!
/Asti

mahan:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.03.2014, 23:10:28 ---Mycket rum på drumsen men det ger en bra livekänsla som jag gillar så - go for happy endings - jag stöttar det förslaget :D

--- Slut citat ---
Tjou EDDI, skruvat på mixen nu o la till lite ackegreijor, börjar det närma sig?
TAck igen för lyssninge o komment!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.03.2014, 08:15:33 ---Jag gillar version 1 bättre  :) Tycker virveln är för hög i version 2.
Annars bra låt och fint spel. En av dina bättre faktiskt. Tummen upp.
// Space

--- Slut citat ---
Tjou broder SPACE!
Tur att valet e fritt, så nu ska jag göra det lite svårare med en helt ny version, Sämre eller bättre?
Tack för lyzzning o commentz

--- Citat från: palm skrivet 18.03.2014, 08:36:22 ---Hej hej...
Detta är en riktig snygg låt med bra sammansatta delar. Det saknas något i slutet som ger finalen - inget bra förslag (en Bryan Adams gitarr, filande på några få toner) Ingen uppfattning av mix eftersom jag lyssnar via paddan. Men jag vet inte varför alla säger 70-tal... Vad är typiskt för denna era?
Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---
Tjou Göran!
TAck för goda ideér, har jobbat en hel del på det där på slutet, fick dock inte Bryans gura att sitta där, blev lixåm för tjockt på nåt sätt. Ny version av slitet i trådbörjan.

--- Citat från: Asti skrivet 18.03.2014, 10:54:48 ---Snygg poplåt! Mycket fin sång (inkl stämsång).
Fin mix, men jag tycker det är lite för mycket reverb på sång och trummor.
Annars väldigt fin ljudbild. Basen kunde kanske höjas något och vara lite
mer aktiv i refrängen... Ytterligare instrument i refrängen kunde nog
också ge den extra tryck. T.ex en distad gitarr eller orgel.
Men det duger fint så här!
/Asti

--- Slut citat ---
Tjou Asti o tack för god respons!
HAr försökt ta allt det du hade på önskelistan med i den senaste version som ligger i trådbörjan.
Om det ännu saknas eller finns för mycket av nåt sa e det bara att dra igång sågen! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion