Forum > Demolåtar

mahan - IF I COULD CHANGE THINGS

<< < (4/6) > >>

palm:
Hej hopp....

Det tar sig som gryningspyromanen sa..... :-)

Jo du - det är ävligt bra....ävligt bra. TYCKER JAG. Men jag skulle nog vilja sätta på magneten igen. DENNA är för bra för att släppa än. Men det är ju nu jag tar över som producent :-) (i min fantasi i alla fall)

Så här hade jag gjort!
Bryggan dribblas bort av en rent för het basist - han tar över den snygga sångmellon. Ge honom lite valium. En av hans basgångar sitter som en smäck men han behöver hållas hårt.
Refrängen är kanon (aningens tunn, men mkt bättre och snygg mello. Den skulle nog behöva en distad gitarr till men lite tyngre och kompositören förstår hur jag menar (power ackord långt bak lixom).
Sen när du går över till gitarrsolot så kör en ny refr i den tonarten du byter till eller hur jag skall säga. Det lyfter lixom ytterligare en gång till.
Spola första gitarrsolot....
Tillbaka till vers...men aningens softare än idag....
Sen precis som du kör det idag.
Snyggt break....fräckt!
Sedan andra refr...höjning och refr del två.....och sedan solo och slut.....

Nog hade producenten i mig lite att säga ikväll (utan en endaste öl eller vin). Om det uppskattas....ja det avgör du själv.

Detta var mina små funderingar :-)

Detta är en VÄLDIGT bra låt!

/Palm

mahan:

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2014, 11:09:18 ---Javisst låter det som gångna tider, tycker det "skramlar på" riktigt bra! Sista versionen är fint mixad.  :) Kanon!
/Roffe h

--- Slut citat ---
Tack Roffe för lyzzning och tyckning! :)

h.   johan

mahan:

--- Citat från: palm skrivet 21.03.2014, 20:46:11 ---Hej hopp....
Det tar sig som gryningspyromanen sa..... :-)
Jo du - det är ävligt bra....ävligt bra. TYCKER JAG. Men jag skulle nog vilja sätta på magneten igen. DENNA är för bra för att släppa än. Men det är ju nu jag tar över som producent :-) (i min fantasi i alla fall)
/Palm

--- Slut citat ---
Tjou Palm o ett superstort TACK för snygg respons!
Har skrivit ut ditt "recept" och ska kolla igenom allt det som producent Palm har skrivit. Sällan man får så ingående råd och ideér.
Vi får återkomma efter följande version :)

h.   johan

bjurte:
Snygg Amerikansk 'bilåkarRadio Rock' snyggt proddat och sjunget..
Bara lyssnat på 3:an..
Får ta en sväng ut på 'The highway' med Citroängen.. :D...

mahan:

--- Citat från: bjurte skrivet 23.03.2014, 13:06:44 ---Snygg Amerikansk 'bilåkarRadio Rock' snyggt proddat och sjunget..
Bara lyssnat på 3:an..
Får ta en sväng ut på 'The highway' med Citroängen.. :D...

--- Slut citat ---
Takkar o båkkar Bjurte!
Ja men du sa det, bilåkarmusik, nice.
Kul att du gillar men kom ändå ihåg fartbgränsningarna :D

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion