Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Nasty plan
Henric:
Blev ett lyft med sång, håller med Bjurte ang komprimeringen på trummorna!
Sången låter bra, kanske saknar jag lite diskant?
Bra jobbat! :D
Plinka:
--- Citat från: Marsall skrivet 28.03.2014, 13:11:49 ---Som sagt surfplattelyssnar nu på tåget mot hufvudstaden.så inte så mycket mixtips för stunden kan det bli..Men låten e harmonisk o surfar på i lugnt mak ..Plinka höjjer den med sin mjuka stämma ..Tips brukar komma härifrån he he så mer av plinka sång..text ..skulle vilja ha sång på bryggorna också med trallen i bakgrunden,, det är raspgneket guran jag kallar brygga..
Rättare sagt vid ca
0.46 ..o 1.56 .... :)
--- Slut citat ---
Thanx! Ja, du och Tokai gav mig en liten utvecklingsidé vad gäller utbyggnad av sången, på ett ställe. Det kanske kommer, när jag får tid ;)
--- Citat från: Asti skrivet 28.03.2014, 14:26:42 ---Skitbra sång av Plinka, som ger låten en lekfull stil med glimten i ögat
i stället för en tuff rockröst, vilket jag (insnöad som jag är) tänkte mig.
Härlig kör (doi-oi...) bakom dom snygga gitarrerna!
Men höj gärna Plinkas sång i avsnittet som börjar vid ca 94 sekunder!
Det är lite lågt där, åtminstone till en början.
Lite annorlunda och riktigt bra det här!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för det Asti! Ja, jag är lika insnöad som du, för jag trodde också först på en tuff rockröst :D Men den blev ju jätterolig för mig att jobba med. Håller med om att sången blev lite låg i början av andra versen(tror G kommer fixa det), jag måste hamnat en bit från micken där. Kommer ofta på mig själv med att stå och vifta med armar och ben när jag sjunger :P
--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2014, 17:48:55 ---Det är gosigt med Plinkas röst. Den är ett väldigt bra instrument (eller flera instrument).
--- Slut citat ---
Gosigt hahaha :D :D Tack för det!
--- Citat från: Tokai skrivet 28.03.2014, 22:30:27 ---Fick en idé att sången ska förlänga tonerna i halvfart sas, mot slutet
typ:
I---- have ... a ---osv... (eller en kör)... Svårt att förklara i ord.
Sången blev precis så bra som jag föreställde mig den. Alltså mer sjungande melodiskt. Tycker sången kanske kan vässas lite mer i diskanten.
Nu när jag hör låten igen måste jag ge Gurano en eloge får de smakfulla gitarrerna, helt enligt min smak: en distad och en ren i snyggt samarbete.
--- Slut citat ---
Tackar! Oki, om han vässar sången i diskanten hoppas jag han gör det försiktigt... :) Japp, du och Marsall har hintat om en liten sångutbyggnadsidé, som kanske blir verklighet.
Håller med dig om Guranos smakfulla gitarrer, hur snyggt som helst, han kan dom bitarna ;)
--- Citat från: bjurte skrivet 29.03.2014, 01:38:19 ---Fy för Sören va ballt det blev med Plinkas plink sång, Dottooaaa.. . :)
Flummigt värre..
gurorna och bas sitter fint dom oxo, enda gnället är trummorna som inte låter nått vidare, skippa nu all denna kompression.. Trummorna blir bara ett smatter som drunknar i det djupa ljudhavet när allt ligger på,dom uppfattas bara i
dom lugnare partierna.. ;)
--- Slut citat ---
Tackar dottoaaa :lol: jojo här flummar vi på i vanligt tempo...
Kanske har du liite rätt ang kompressionen...?
--- Citat från: Henric skrivet 29.03.2014, 08:48:01 ---Blev ett lyft med sång, håller med Bjurte ang komprimeringen på trummorna!
Sången låter bra, kanske saknar jag lite diskant?
Bra jobbat! :D
--- Slut citat ---
Tackar!
Marruschkka:
Dottoi dottoiiiiiiii....jättebra kör här till leadsång och gitarrer :P
Härligt lekfullt alltihop, men kanske skulle sång-leaden bara vässas en aningens i diskanten..stämmorna ligger perfekt ju?
Jättebra av er bägge!
/Marre
Gurano:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 31.03.2014, 17:51:45 ---Dottoi dottoiiiiiiii....jättebra kör här till leadsång och gitarrer :P
Härligt lekfullt alltihop, men kanske skulle sång-leaden bara vässas en aningens i diskanten..stämmorna ligger perfekt ju?
Jättebra av er bägge!
/Marre
--- Slut citat ---
Tackar - ska försöka vässa leaden lite - återkommer om det.
Tack ni andra oxå. Ang trummorna så har jag inte särskilt mycket komprimering i låten ... eg bara lite limiter på mastern. Kanske att trummorna duckar lite i den svulliga mixen - vi får se vad jag kan göra - återkommer om det oxå :D
/Gurano
mahan:
Tjou G!
Visst blev det genast liv i låten med sången, BRA!
Mixen då....
Egentligen bara en smaksak, låter som inspelat i en stor sal. Kamma av reverben ordentlig så kommer låtan att tajta till sig ännu mer.
Snyggt collab, mera mera... :D
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida