Kontrollrummet

Plinka, Superyngwie & pxm "Falling"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
pxm - reharmonisering av 12;an, bas, "om chicka cha" och mix.
Plinka - akustiska gitarrer, djembe och sång.
Superyngwie - sologitarr
Trummorna är Native´s Studio Drummer...

Hej på er !!!!!  :)
Det här är en blues vi jobbat på sista veckan.
Vad gillar ni den, hur sitter mixen osv.. ????

mvh



"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
GRYMT !!  :wub:
Skönt gung och sväng.
Det enda negativa är att bonga-bonga rythmerna och trummorna kommer lite i osynk på några ställen.
Solo-sören tycker jag ska släppa fram lite mer diskant oxo och skippa jazzfilten.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Riktigt behaglig lyssning detta :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket soft, angenäm lyssning. Bra jobbat!  :wub:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Halloo!
Ja men detta föll ju mycket bättre ut än vi vågade hoppas på :D :D
Det skulle blivit nån slags jazzblues, men det bidde ingen jazz, det bidde en blues...I feeeel so blue sometimes...

GRYMT !!  :wub:
Skönt gung och sväng.
Det enda negativa är att bonga-bonga rythmerna och trummorna kommer lite i osynk på några ställen.
Solo-sören tycker jag ska släppa fram lite mer diskant oxo och skippa jazzfilten.. B)
Tack Bjurte!!
Jo men om nu trummelitrummorna verkligen osynkar störande på några ställen så kanske det går att klippa bort djemben just där...vi får kolla på det...får se om fler stör sig  ;)
Vad gäller jazzfilten på superyngwies gura...jag tycker den är myspys...men det bollar jag över till grabbarna :)

Snyggt!

Vi tackar för din lyssning och glada att du är positiv!  :D

Riktigt behaglig lyssning detta :)
Tack Eddi, glada att det är behaglig lyssning!  :D

Mycket soft, angenäm lyssning. Bra jobbat!  :wub:
/Roffe H
Tack för det RoffeH!! Tack för ditt omdöme  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Snyggt lite gammeldagsblues. Tycker sången/kören ska dämpas lite ibland för att få plats med pxm s solo eller riff.


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej!

Detta har ni gjort bra! Riktigt fräckt och med ett skönt gung. Men ni får göra något åt er trummis...ibland känns det som han är på G mot något sprudlande och fräckt men då stannar han upp och kommer på att PXM eller någon annan i bandet hotat honom med "kärlek" om han gör för stora utsvävningar. MEN nu hamnar han någonstans mitt i mellan - I MINA lurar.

Annars gillas detta väldigt mkt....snygg sång, stämmor, gillar den dova jazzgitarren.....känns lite udda typ.

/Palm


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Snyggt lite gammeldagsblues. Tycker sången/kören ska dämpas lite ibland för att få plats med pxm s solo eller riff.
Tack Tokai!
Men att dämpa sången för pxm´s riff eller solo verkar helt onödigt, eftersom han inte spelar gitarr, utan spelar bas och sjunger i denna ;). Här är det jag som spelar akustiskt och Superyngwie står för det läckra jazzgitarrsolot i tredje versen o refen. Men däremot står pxm för mixen, fast vi har ju tillsammans kommit överens hur vi vill ha det! Men, vi har redan provat att ha högre gitarrer, men det kändes lite rörigt då...så vi valde att sänka dem...  :)


Hej!

Detta har ni gjort bra! Riktigt fräckt och med ett skönt gung. Men ni får göra något åt er trummis...ibland känns det som han är på G mot något sprudlande och fräckt men då stannar han upp och kommer på att PXM eller någon annan i bandet hotat honom med "kärlek" om han gör för stora utsvävningar. MEN nu hamnar han någonstans mitt i mellan - I MINA lurar.

Annars gillas detta väldigt mkt....snygg sång, stämmor, gillar den dova jazzgitarren.....känns lite udda typ.

/Palm
Tack för det Palm! Bra att veta vad du tycker om trummisen ;) fast jag tycker nog att den är rätt cool :D
Jag gillar också den dova jazzgitarren ;)

-------
Och måste bara utropa:

SUPERTACK TILL SUPERYNGWIE för det snygga solot p slutet!!!  :D

« Senast ändrad: 13.03.2014, 22:53:11 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sköna harmisar o bra mixat gillar även disharmonin  i helheten med den svävande leadsången med den svarande kören mot det småettriga gurakompen i bakgrunden med solot som på posten.. Hög klass på låt i sin genre och superbt collab B)


Utloggad Superyngwie

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Det låter ju jättebra! Kul att få spela lite så varsågod med solot! Pxm's förtjänst att det är jazzljud, hade jag rattat hade det nog varit full dist och stort reverb (och kanske ett och annat sweep-arpeggio :lol:).


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
he, he!!!!  :D

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Stilla söndagsbluesgung. Snygg ljudbild och fina, krispiga akustiska gitarrer.
Håller med Bjurte om att sologitarren kunde fått lite ljusare framtoning och kanske
varit något starkare i mixen. Basen kunde nog också höjas en aning...
Fin sång av Plinka och bra framförande även i övrigt.
Skön lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sköna harmisar o bra mixat gillar även disharmonin  i helheten med den svävande leadsången med den svarande kören mot det småettriga gurakompen i bakgrunden med solot som på posten.. Hög klass på låt i sin genre och superbt collab B)
:D Haha, det tackar vi för! Du har rätt, det är en viss disharmoni i helheten på det sätt du beskriver, har inte tänkt på det så innan :)
Håller med, snygg mix av pxm

Det låter ju jättebra! Kul att få spela lite så varsågod med solot! Pxm's förtjänst att det är jazzljud, hade jag rattat hade det nog varit full dist och stort reverb (och kanske ett och annat sweep-arpeggio :lol:).
:D  :wub:
.............................
PXM:
Kul pxm att du drog in mig i detta, även om jag säkert råkade förändra grundidén en del ;) Tack, och du är grym på att mixa!
............................. ........

Stilla söndagsbluesgung. Snygg ljudbild och fina, krispiga akustiska gitarrer.
Håller med Bjurte om att sologitarren kunde fått lite ljusare framtoning och kanske
varit något starkare i mixen. Basen kunde nog också höjas en aning...
Fin sång av Plinka och bra framförande även i övrigt.
Skön lyssning!
/Asti
Tack Asti! Ja, basen kunde säkert höjas lite med fördel, men vad gäller sologitarren, hade vi nog fått plocka bort sången istället om den ska framträda mer, vi har provat och det blir för stor konkurrens mellan sång och gura, så vi har valt att ha mixen så här denna gång!  :D
« Senast ändrad: 17.03.2014, 12:05:54 by Plinka »
Plinkar på en låt...