Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5

<< < (9/11) > >>

MaxB:
Ja, jag vet att det var länge sen men tänkte jag kanske ska göra den klart så jag kan släppa den bakom mig. Refrängen hittade jag på, på 70-talet, då jag trodde jag skulle parodiera på dansbandsmusik. 2014 har jag kompletterat med några verser och ja, jag vet att den är banal. Ikväll la jag min Hagström Viking i knäet och tog fram stålet. Mix 2014-05-25
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DetArDagAttTaFarval_20140525.mp3[/mp3]

zorrow:
Härlig slidegitarr! Bra mix och väl framfört i allt. Vem kan bestämma om musik är banal eller inte? Smaken är som baken.

MaxB:

--- Citat från: zorrow skrivet 26.05.2014, 21:30:32 ---Härlig slidegitarr! Bra mix och väl framfört i allt. Vem kan bestämma om musik är banal eller inte? Smaken är som baken.

--- Slut citat ---

Jag undrar hur vasst slidespelet är i öronen. Det sticker lite på hög volym upplevde jag.
Men funderar det eller bör jag mupptrixa bort de vassaste tonerna så att den inte spräcker trumhinnor och öron?

zorrow:
Jag har inget problem med vasshet. Tycker det låter bra!

Airikr:
Du har gjort en helt underbart bra dansbandslåt som "inte går att skilja från den äkta varan"   ;)
Jag har något personligt problem dock med just dansbandsmusik och fixar inte att lyssna på hela låten utan få ångest :wacko: Jag får rannsaka mig själv där...
Det jag lyssnat på verkar vara verkligt välgjort men tycker samtidigt att det är någon form av missbruk av din sköna röst som bara blir kladdig och inställsam på något sätt, men det är ju så det ska vara med dansband, det ska sjungas med ledsna hundögon.

Man kan kanske sammanfatta det med, hemskt bra!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion