Kontrollrummet

mahan - FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tror det var Angrod som undrade om nån har erfarenhet av Peavey AT-200 och en sån står faktiskt hemma i studion, anlände förra veckan och den är en konstig grej, otroligt mångsidig, lätt spelad, crazyt billig och....  ALLTID fullständigt stämd! Jo... jag vet... en "riktig" gitarrist stämmer ju alltid sin gitarr själv men ofta för min del ligger det så till att en låtidé kommer uppstickande och innan jag fått min Gibson stämd och klar för körning har låtidén redan försvunnit. Det var den egentliga orsaken till anskaffningen men det man får med lixåm på köpet är som sagt en bra gitarr i ligger kanske övre mellanklassen till ett pris som .... ja, en pipa snus.
Men detta var ju inte meningaen att bli en reklamsnutt för guran utan här e det första alstret som jag skruvade ihop där AT-200 står för både dom akustiska och den "fenderlika" sologuran, och OBS, alltid rätt stämd, det kan man ju sen inte säga om gitarristens lir, det surar lite hit o dit men eftersom jag själv tycker att det låter rätt bra så törs jag väl slänga upp låten trots allt. Ropa till om länken inte funkar.


LÅTNAMN:  FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
TONSÄTTARE: mahan
LIRARE: mahan
MIX: mahan
ÅR:  2014
TYP: mp3
LÄNGD: 3:57

[mp3=200,20,0,LEFT]http://static.mikseri.net/m/59e/120003522923/Mahan_-_onemanband__FEEL_THE_PEAVEY_AT_TWOHUNDRED.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 03.03.2014, 00:52:52 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jazzgitarristen Mahan har slagit till!
Skönt att höra att du håller på!
Så bekvämt med en gitarr som stämmer sig själv.
Fusk kanske?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Du är här på tok för sällan Mahan - det får du ändra på! Utan att ha kommentarer om låten så låter den extremt prisvärd måste jag säga. .... men den är ful enligt min smak - huvudet är inte snyggt - kroppen kan man dock leva med. (Jag har den snyggaste guran i världen ... å den låter bra, men är falsk ibland  :lol:  B) )

Kanske har man en självstämmande vad det lider  :lol:
/G
« Senast ändrad: 02.03.2014, 00:18:42 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En fråga Mahan - har den en tjock eller smal hals?
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Inte visste jag att du hade en jazzig ådra också men där är den ju - låter riktigt bra och hade den varit med i festivalen så hade den definitivt fått poäng. Jag har också en Peavay men en T60 och den behöver stämmas emellanåt :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jazzgitarristen Mahan har slagit till! Skönt att höra att du håller på!
Så bekvämt med en gitarr som stämmer sig själv. Fusk kanske?
Tjou Maxen!
Hmmm... jazzgitarrist låter nog för häftigt, har ju alltid avundats dom som verkligen ligger in med jazzen i blodet och KAN spela, men det e ju bra att pröva på allt som känns intressant. Och det samma gäller ju guran åxå, tycker den verkligen e värt insatsen. Och fusk eller nåt annat då... huvudsaken för mig e ju att få spela med ett stämt instrument som låter fint  :D

Du är här på tok för sällan Mahan - det får du ändra på! Utan att ha kommentarer om låten så låter den extremt prisvärd måste jag säga. .... men den är ful enligt min smak - huvudet är inte snyggt - kroppen kan man dock leva med. (Jag har den snyggaste guran i världen ... å den låter bra, men är falsk ibland  :lol:  B) )   Kanske har man en självstämmande vad det lider  :lol:  /G
Tjou Gurano!
Ska försöka uppenbara mig oftare nu när arbetsgivaren i sina stora spar iver beslöt att säga upp mig efter 39 års idogt jobbande :angry:
Så nu e jag arbetslös, sjukledig, halvpensionerad etc.... men ledig från allehanda tidtabeller och kan göra va jag vill (efter att ha frågat Benita)  :D
Nåväl, gitarrens utseende såsom du beskriver det huvudet är inte snyggt - kroppen kan man dock levamed påminner ju oroande mycket om mig själv, så därför kanske ja gillar den. Näemen, den e sitter fint i mina klumpiga händer och gör vad den ska göra och lite till. Du frågar om gräppbredan, har aldrig lärt mig om vad som e tunnt o vads som e tjockt o vad som passar en bäst, berätta mig hur jag ska gå tillväga för att mäta gurans hals så ska jag informera dig på momangen!

Inte visste jag att du hade en jazzig ådra också men där är den ju - låter riktigt bra och hade den varit med i festivalen så hade den definitivt fått poäng. Jag har också en Peavay men en T60 och den behöver stämmas emellanåt :D
Tjou Eddi!
Inte visste jag heller om mina oupphittade ådror men blir ju glad över att nån annan gillar alstret. Synd då att jazz-festaren gick förbi men du kan ju såhär på efterskott ge nåra points så känns det lixåm bättre! :D
Peavey e gott och den lyfter definitivt stämningen under spelningen!

TACK FÖR LYSSNING OCH UPPMÄRKSAMHETEN, UPPSKATTAS!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Den där skramlande (eller lite otighta kanske) akustiska gitarren är vass och spretig och väldigt piezosoundande, låter också konstgjort breddad vilket gör den ännu vassara och stickigare. Förutom det skulle jag uppskatta torrare trummor på detta, eller trummorna närmare gitarristen alltså. Men nu vet jag att Mr. Moore också hade våta trummor så det är en stilfråga kanske helt enkelt. Annars en väldigt bra och angenäm låt med bra basspel och ett skitsnyggt gitarrsound, solosoundet alltså.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Den där skramlande (eller lite otighta kanske) akustiska gitarren är vass och spretig och väldigt piezosoundande, låter också konstgjort breddad vilket gör den ännu vassara och stickigare. Förutom det skulle jag uppskatta torrare trummor på detta, eller trummorna närmare gitarristen alltså. Men nu vet jag att Mr. Moore också hade våta trummor så det är en stilfråga kanske helt enkelt. Annars en väldigt bra och angenäm låt med bra basspel och ett skitsnyggt gitarrsound, solosoundet alltså.
Tjou!
Nu ligger det ny version med mindre piezo skrammel och även lite avtorkade trummor. Hoppas helhets soundet sitter bättre nu.
Tack för lyssning o bra feed!

h.   far
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön ljudbild, behaglig att lyssna på. Ett parti med nåt annat soloistrument en den nya briljanta guran hade kanske varit på plats... men å andra sidan... här var det väl meningen att den nya guran skulle lysa  :D

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Skön ljudbild, behaglig att lyssna på. Ett parti med nåt annat soloistrument en den nya briljanta guran hade kanske varit på plats... men å andra sidan... här var det väl meningen att den nya guran skulle lysa  :D
// Space
Tackar Space,
jo denna låt har tillägnats blott och enbart AT-200. Tack för lyssning och gillning!


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Guran låter bra, och låten är ju skön och jazzig med lagom drag  :D Rätt nice med instrumentalt med, så det funkar!
Plinkar på en låt...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Guran låter bra, och låten är ju skön och jazzig med lagom drag  :D Rätt nice med instrumentalt med, så det funkar!
Tjou Plinka!
Kan väl bara buga o båkka o ta emot den positiva kommentaren...   TACK!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Googlade lite om Guran, fy farao va häfftigt.. Tänk att den gått mig totalt förbi ?? :o
1700:- hos Tysken amenvafn..?? :o Är det en leksak eller ??
Hur är den som gitarr?? Lättspelad,skön hals osv.??
Hur funkar den med dist ??
Det tune:ade ljudet, kommer det från magnetiska mickar eller är det pieso?
Frågorna hopar sig.. :D
Men allvarligt, 1700, det är ju nästan gratis, klart som fanken att man blir misstänksam.. :huh:
Nu börjar den däringa jobbiga G.A.S.en  infinna sig igen, jobbigt värre..   :lol:

Måste........ haaaaaa..... :wacko: :unsure: :)

Just du har ju en låt här oxo. :D Det låter kalajjs om guran, fast kanske inte riktigt min tekopp..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Googlade lite om Guran, fy farao va häfftigt.. Tänk att den gått mig totalt förbi ?? :o
1700:- hos Tysken amenvafn..?? :o Är det en leksak eller ??
Hur är den som gitarr?? Lättspelad,skön hals osv.??
Hur funkar den med dist ??
Det tune:ade ljudet, kommer det från magnetiska mickar eller är det pieso?
Frågorna hopar sig.. :D
Men allvarligt, 1700, det är ju nästan gratis, klart som fanken att man blir misstänksam.. :huh:
Nu börjar den däringa jobbiga G.A.S.en  infinna sig igen, jobbigt värre..   :lol:

Måste........ haaaaaa..... :wacko: :unsure: :)

Just du har ju en låt här oxo. :D Det låter kalajjs om guran, fast kanske inte riktigt min tekopp..

Tjou Bjurte!
Du har så förskräckligt många frågor så jag svimmar :blink: :D
Den e så förmånlig att bästa svar får du genom att beställa en riktigt egen lite Peavey.
Sen ska du kolla in på Antares hemsidor på gitarravdelsningen där man kan utöka gitarrens softwara med en masssssa andra greijer
https://transactions.antarestech.com/atgconnect/GuitarProducts.aspx

Har en ny låt på gång med Peaveyn i huvudroll och den ligger mer på hårdrock avdelningen och smakbitar från den låten hittar du i min nya "bas-skola" :P
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=36986.msg267403#msg267403

Visste ju inte ännu igår att jag skulle bli lärare i en bas-skola! :lol: :D

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En fråga till Bara.. :P
Fördröjning ?? Blir det sådan (från att strängen slås ann tills det faktiska ljudet) ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En fråga till Bara.. :P
Fördröjning ?? Blir det sådan (från att strängen slås ann tills det faktiska ljudet) ??
Absolut ingen fördröjning (latency)
Sen kan man ju använda den som en helt vanlig gura  och köra genom dens egna "riktiga" mickar.
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Latensen är ju i princip där men totalt ohörbar. Eller såhär: latensen i grejens inbyggda dsp-kretsar är mindre än den du får om du står 5 meter från din förstärkare och spelar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Om låten också: jag tycker trummorna sitter bättre i sammanhanget nu - tycker den dör akustiska är lite otight och soundmässigt dålig ännu - den sprätter på i samma område som sologitarren istället för att vara "backing guitar". Är det två spår - för den verkar flacka lite omkring i kanalerna också på ett myskovis.

Detaljer förstås, ifall detta var en demo för sologitarren skulle jag helt nekelt skära akustiska från 8kilo allting bort och dra ner i volymen. Helt enkelt skicka den bakåt på estraden och låta sologitarren vara huvudattraktion.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Hej Mahan!

Citera
Sen ska du kolla in på Antares hemsidor på gitarravdelsningen där man kan utöka gitarrens softwara med en masssssa andra greijer

Nu förstår jag det låga priset. Det är en lansering av deras system för gitarrer...
Jag vill ha,ha ,ha...   B)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fantastisk gitarr och jätteskönt lir.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Fantastisk gitarr och jätteskönt lir.  :)
/Roffe H

Mahan bugar båkkar o takkar! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skönt lir som sagt. Spelar du basen också?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Skönt lir som sagt. Spelar du basen också?
Basen och allt det andra e kört helt på egen hand, typ one man band. Då slipper man käftas med andra och kan lira just som man själv vill. :D
Tack Håkan för lyssning o kommentar

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............