Kontrollrummet

Gurano & Asti - Close farewell

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här kommer en idé jag har haft, som nu Asti sjunger på!
Det är ett lugnt, lite meditativt stycke med bara trummor, gitarrer och sång.

Tankar och synpunkter mottages gärna.
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/CloseFarewell.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
bluesdoftande softande harmonier ..Bra guraljud ..Men Astis sköna svepande sång e lite låg i min lyss ..Skönt soft!  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
bluesdoftande softande harmonier ..Bra guraljud ..Men Astis sköna svepande sång e lite låg i min lyss ..Skönt soft!  :)
Tackar
Höjde sången lite och la på en till gura - kunde liksom inte låta bli :D
En gura är lite hög och ska sänkas ... utifall någon undrar.

Edit: har nu sänkt den guran lite i mixen :)

/G
« Senast ändrad: 21.02.2014, 00:19:45 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Verkligen soft och meditativt.  :wub: När jag lyssnar får jag en tanke att börja låten som ni gör och sedan lägga in olika instrument (bas mm.) efter hand och på så sätt bygga upp låten, men det är jag det.  :wacko:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Verkligen soft och meditativt.  :wub: När jag lyssnar får jag en tanke att börja låten som ni gör och sedan lägga in olika instrument (bas mm.) efter hand och på så sätt bygga upp låten, men det är jag det.  :wacko:
/Roffe H
Tackar!
Jag förstår vad du menar med en sådan uppbyggnad, men jag har inga sådan planer eftersom det skulle bli en helt annan typ av låt. Men jag har planer på att lägga mer gura på vissa partier - tror att Asti tycker som jag :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
SKöna harmisar på sång och läckra gitarrer. Lite jazzigt trumspel och bluesig gitarr. Gillar de svepande orgelljuden (kan vara gitarr) som kommer och går.
Skulle kunna passa om basen kom med lite mer i matchen med lite markeringar tillsamans med trummor för att väcka lite mer liv i låten vid valda tillfällen.
 


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lugn skön ljudbild.
Fint spelat och ljud på gitarr(erna).

Asti passar bra in i arret.

För trist musik (i mitt tycke), men en bra låt harmoniskt och sångmelodiskt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
SKöna harmisar på sång och läckra gitarrer. Lite jazzigt trumspel och bluesig gitarr. Gillar de svepande orgelljuden (kan vara gitarr) som kommer och går.
Skulle kunna passa om basen kom med lite mer i matchen med lite markeringar tillsamans med trummor för att väcka lite mer liv i låten vid valda tillfällen.
Tackar kul att du gillar. Jo det är gura du hör - finns ingen orgel ... allt är trumma, guror och sång - finns heller ingen bas i låten. Vill helst hålla den utan bas.

Lugn skön ljudbild.
Fint spelat och ljud på gitarr(erna).
Asti passar bra in i arret.

För trist musik (i mitt tycke), men en bra låt harmoniskt och sångmelodiskt!
Tackar - kul att du gillar .. åtminstone delvis. Synd att du tycker den på det stora hela är trist, men det kan ju inte passa alla - hur skulle det se ut :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Snyggt! Både arr, mix och sång låter bra, och det är en mysig stämning. Är man i rätt mood är den nog väldigt skön att pyssla till ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fantastiskt samspelt av er. Det är en sån här låt som ett samspelat band skulle släppa efter 10 år av framgångar och som fansen skulle älska - nu saknas dessvärre 10 år av fame så det blir ett bra expriment istället, men fantastiskt bra expriment måste jag säga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Gillar!  :rolleyes:

Snygg ljudbild, låter avslappnat med fint sväng - less is more!!!

Inget att klaga på varken ljud eller mix - däremot är där på något ställe nån sångton som är lite halvsur

Fint jobbat boys!  :P
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Detta var snyggt. Lagom mycket gitarr och figurerna kommer på helt rätt ställe. Snyggt ljud på guran. Det är något med sången (inget att klaga på teknik eller liknande) men den är lite bumlig, eller hur jag skall säga. Är det för mkt reverb? Känns i mina högtalare som den ligger lite åt vänster, kanske stämmor som lurar mig.

Ett snyggt arr.

Bra jobbat!

/Palm


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Jäkligt snyggt arr och ljud...men jag skulle ha lagt dit en bas också
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snyggt! Både arr, mix och sång låter bra, och det är en mysig stämning. Är man i rätt mood är den nog väldigt skön att pyssla till ;)
Tackar

Fantastiskt samspelt av er. Det är en sån här låt som ett samspelat band skulle släppa efter 10 år av framgångar och som fansen skulle älska - nu saknas dessvärre 10 år av fame så det blir ett bra expriment istället, men fantastiskt bra expriment måste jag säga.
Så e de - famen saknas. Tackar

Gillar!  :rolleyes:

Snygg ljudbild, låter avslappnat med fint sväng - less is more!!!

Inget att klaga på varken ljud eller mix - däremot är där på något ställe nån sångton som är lite halvsur

Fint jobbat boys!  :P
Tackar - kul att du gillar - ska kolla upp det du nämner

Hej hej!

Detta var snyggt. Lagom mycket gitarr och figurerna kommer på helt rätt ställe. Snyggt ljud på guran. Det är något med sången (inget att klaga på teknik eller liknande) men den är lite bumlig, eller hur jag skall säga. Är det för mkt reverb? Känns i mina högtalare som den ligger lite åt vänster, kanske stämmor som lurar mig.

Ett snyggt arr.

Bra jobbat!

/Palm
Tackar - ska kolla upp lutningen

Jäkligt snyggt arr och ljud...men jag skulle ha lagt dit en bas också
Man tackar - men jag hoppar nog över basen denna gång

Tack alla för tankar och hjälp

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mysigt det här var, lite laidback och kontemplativt B) :P

Det verkar som det går en epidemi av avslappnande cool musik här på kr nu, vilket är väldigt trevligt tycker jag.

Jättesnygga guror såklart..Astis röster är ljuvliga..men kanske lite dova..iaf i min lyssning..?

Härligt collab av er 2!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tack Marsall, RoffeH, zzeb, Dividend, Plinka, Eddi, Henric, palm, MacTS och Marruschkka för era kommentarer!
Och tack Gurano för att jag fick vara med på den här sköna låten!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Får Godley&Creme vibbar av denna. Fick mig att tänka på deras låt "Art school canteen" ...trots att jag efter att ha lyssnat på den nog måste konstatera att den egentligen lät helt annorlunda  :unsure:. Nåväl, jag gillar denna i vilket fall som helst. Lite saknade jag nog också basen  :mellow:

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Får Godley&Creme vibbar av denna. Fick mig att tänka på deras låt "Art school canteen" ...trots att jag efter att ha lyssnat på den nog måste konstatera att den egentligen lät helt annorlunda  :unsure:. Nåväl, jag gillar denna i vilket fall som helst. Lite saknade jag nog också basen  :mellow:

// Space
Tackar - kul att du gillar. Det blir ingen bas på denna
/G
Kör hårt - så länge det ryker!