Forum > Färdiga produktioner

Plinka & Marre: Spiraling Madly

<< < (4/6) > >>

palm:
Hej hej!

Jag har nu bara lyssnat på den "sparsamma" versionen. Känns inte som jag vill lyssna på den andra - för den auk.versionen måste ju slå det andra :-) Detta låter så otroligt bra.
Visst det finns några tajming saker och säkert andra småsaker jag missat. Men helheten mello och arr och stämmor. Detta har ni gjort helt kanon!

Rikki kommer att bli supernöjd.

Instämmer i föregående fråga. Vem är Rikki, man blir ju nyfiken :-)

/Palm

Marruschkka:

--- Citat från: palm skrivet 22.02.2014, 10:40:18 ---Hej hej!

Jag har nu bara lyssnat på den "sparsamma" versionen. Känns inte som jag vill lyssna på den andra - för den auk.versionen måste ju slå det andra :-) Detta låter så otroligt bra.
Visst det finns några tajming saker och säkert andra småsaker jag missat. Men helheten mello och arr och stämmor. Detta har ni gjort helt kanon!

/Palm

--- Slut citat ---

Vad skoj att du gillade den akustiska verren mest, jag gillar ju båda..går f-n inte att bestämma sig för vilken som håller mest för mej då...näe. Låten är så genialskt gjord att den lämpar sig för ett enkelt nerskalat arr likaväl som ett orkestrerat sådant. Plinka..du regerar :P
Rikki Ansell är en amerikansk poet (från Virginia) och textförfattare men hon gör även låtar & arr, dock inte på denna då Plinka tonsatte hennes lyrik. Cykeln och hon har gjort en del samarbeten och det var han som förmedlade kontakten från Rikki till mig och Plinka, han tyckte vi skulle göra samarbeten med henne, och så blev det ju!

Tack för fina kommentarer, glad i själen blir jag :rolleyes:

/Marre

Alatar:
Fint :)
Du kanske kan kombinera båda versionerna?
På den vanliga versionen stör det mig, att det kommer in för mycket instrument för snabbt.
Men på alternativversionen blir det för tomt/upprepande efter ett tag. Så börjar som i alternativversionen och bygg upp den långsamt mot den vanliga versionen.

Plinka:

--- Citat från: Eddi skrivet 22.02.2014, 02:11:35 ---Detta är så genialiskt så jag saknar ord. Fantastiskt arrat och sjunget - vem är Rikki?

--- Slut citat ---
Aw  :wub: Tack, vad roligt att du tycker Eddi! Ja, vem Rikki är har Marre visst redan svarat på ovan, och bättre än vad jag själv hade kunnat göra.

--- Citat från: palm skrivet 22.02.2014, 10:40:18 ---Hej hej!

/Palm

--- Slut citat ---
Tack Palm!  :wub: Ja, den sparsamma verren håller också, och föredrar man det så är den kanske bättre ;) Rikki ja, det är knappt så jag vet själv vem hon är :D men Marre har redan svarat på frågan så bra!

--- Citat från: Alatar skrivet 23.02.2014, 10:15:58 ---Fint :)
Du kanske kan kombinera båda versionerna?
På den vanliga versionen stör det mig, att det kommer in för mycket instrument för snabbt.
Men på alternativversionen blir det för tomt/upprepande efter ett tag. Så börjar som i alternativversionen och bygg upp den långsamt mot den vanliga versionen.

--- Slut citat ---
Tack Alatar! Ja, det är en lockande tanke du kommer med! Jag ska nog prova ävendetta grepp nästa gång jag sätter tänderna i mixen...som för hoppningsvis blir sista vändan. Sen har vi kanske tre olika versioner att välja på då  :D

Som sagt...jag kommer att se över mixen en sista vända innan jag flyttar den till Färdiga. Tack alla hittills för lyss och bra kommenterer  :wub:

Plinka:
Sådär, jag tycker ofta det är skönt att låta en låt vila några dagar innan jag går på slutmixen ;) Så nu känner jag mig nöjd i alla fall! Men kanske finns det någon synpunkt på någon nivå eller annat som kan komma fram innan jag slänger över den på Färdiga?
Detta har jag gjort idag:

2014-03-03: Plockade bort fiol och stråk som kom in under första refen, de får nu komma in först vid andra versen. Höjde gitarr, piano och trummor något igen, då jag tyckte att en del av kraften gick förlorad i den förra verren

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion