Forum > Färdiga produktioner

Plinka & Marre: Spiraling Madly

<< < (3/6) > >>

Marruschkka:
TACK kära ni :wub:

Det var ju så här att Rikki Ansell bad oss sjunga på den här för flera månader sen, men då önskade Plinka att få göra ett eget arr med våra röster.- Och så blev det :D

Ett underbart arr & spel från  Plinka som lockar fram sköna toner, dessa harmonigångar gör mej faktiskt lycklig, jag menar i min känsla och när jag sjunger till detta, jag blir så... tillfreds :rolleyes:

Här finns ett härligt samspel/sjungande  till denna trolska musik.

Tack Plinka och ni som lyssnar :wub:

Rikki Ansell ska ha en eloge för sin fina text.

/Marre

Marruschkka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2014, 13:08:54 ---Åh vad fint detta var!

Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,livrädd att nån skulle spela fel..Lite så där livenervigt som man kan känna då kamrater står på scenen.Men detta var kalas och påverkade mig starkt,mycket snyggt framfört av er båda och snyggt mixat.

Mike

--- Slut citat ---

Gulledej! Hade själv lite såna vibbar i min tagning 1..kan det här hålla...jo---fick göra nån punsh-in...men det höll  ju ändå ;) Tyckte det gick bra med tanke på att jag eg. är djup alt. Men jag älskar att sjunga till sånt här oxå.

Plinka:
Har läst och tagit till mig era kommentarer, samt bollat lite med Rikki också! Och sen så bestämde jag mig för:
Har ändrat en del i pianot, lite softare, inte så rytmiska anslag hela tiden. Dessutom lagt om mina sångspår, tror de synkar möjligen något bättre mot Marres stämmor. Dessutom justerat ner nivåerna något på trummor och gitarr. Cellon något justerad. Tja, lite pill i mixen helt enkelt!
Ny mix finns i trådhuvudet!!

Dessutom, efter en dialog med Rikki, så gjorde jag även en softare version, med endast piano, cello, fiol, bas och sång:
[mp3=200,20,0,center]http://www.plinkastar.se/SpiralingMadly_soft version2.mp3[/mp3]

Nu kommer mina personliga svar till er:

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.02.2014, 14:28:30 ---Härlig låt och jättefin sång och stämmor, snyggt arr. :) :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack för det RoffeH! Japp, var rätt nöjd och hoppas det är ännu bättre nu ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2014, 15:07:56 ---Jag gillar att den här gruppen lyckas locka fram vackra toner från Marre. Det är levande att lyssna på stämsången, som inte alltid är pro-tajt.
Jag gillar att det är levande på det sättet. Plinka, din röst är också skön. Ibland reagerar jag på svengelskan men den bör man väl acceptera...?
Dock är det något i rytmiken i engelska fraser som skulle kunna putsas.
Har för mig att ett e.x. var:
"gaze into the flame"
där rytmiken inte är så nära hur det skulle sägas av en engelsktalande men troligen kan det vara petitesser i sammanhanget.

Gillar även ditt instrumentspel och mixen!

--- Slut citat ---
Tack MaxB! Ja, svengelskan får man nog leva med :D Jag själv tycker det är vackert med en latinsk eller isländsk brytning tex, så då funkar nog en svensk brytning med. Har sugit på det du skrev om rytmiken, men det vill liksom bli så här, Rikki som är från USA har inte anmärkt på det... Men tack ändå! Hoppas inte den nya mixen och sångspåren tar bort för mycket livekänsla som du gillar... Jag har ju kvar den gamla om den faller alla bättre i smaken :) tror inte det är såå stor skillnad.

--- Citat från: Marsall skrivet 20.02.2014, 18:50:29 ---fyller även på med denna i min samling Meditativ örongodis.. Fint stämningsfull sång av er båda .. bra mixat..

--- Slut citat ---
Tack Marsall! Ja, fyll på samlingen bara ;)

--- Citat från: Asti skrivet 20.02.2014, 18:52:09 ---Finstämd låt och snygg mix och arr! Ett par petitesser:
- Pianotonerna kunde kanske klingat ut lite längre...en pedalgrej antagligen.
- Snygg sång! Möjligen är leadsången lite hög, särskilt i början och Marres
sång lite vass på några ställen, vilket borde kunna fixas via equalizern.
Väldigt snyggt basljud! Är det elbas eller synth?
Spännande att få texter levererade så där.  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Tack Asti! Jag har inte grejat så mycket med pedalen, men dock ändrat om pianokompet lite, nu lite softare och inte så rytmiska slag hela tiden. Har också lagt om mina sångspår, och justerat en anings i mixen. OCH på softverren som jag lagt till extra har jag justerat ner diskanten på Marre...ATTANS, jag glömde göra det på powerverren...får justera det till nästa mix ;)
Basen är synth, valde ett elbasljud som jag gillade, tack ska du ha!

--- Citat från: Gurano skrivet 20.02.2014, 20:48:57 ---En fin låt. Bra insatser av er båda. Lyssnar tyvärr bara genom min telefon just nu så mina tankar om mix är onödig.

Gurano

--- Slut citat ---
Tack Gurano!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2014, 13:08:54 ---Åh vad fint detta var!

Jag satt som på nålar genom hela lyssningen,livrädd att nån skulle spela fel..Lite så där livenervigt som man kan känna då kamrater står på scenen.Men detta var kalas och påverkade mig starkt,mycket snyggt framfört av er båda och snyggt mixat.

Mike

--- Slut citat ---
Tack HMike! Ja det var väldans vad folk verkar tycka det är livekänsla över denna :) Nåväl, som jag skrivit tidigare, ny mix finns nu, vet inte om det är ngn skillnad i livekänslan, eller om rädslan att allt ska gå fel sitter kvar??  :P

--- Citat från: Dividend skrivet 21.02.2014, 17:17:52 ---Repetitiv och monoton melodi. Marre är väldigt bra mixad och resten också (inkl du ;) )

Väldigt bra sjungen duett. Trevlig text.

--- Slut citat ---
Tack Div! Ja, jag är väl en repetetiv och monoton jävel, då blir det så :D Kanske efter för många år som morsa...

--- Citat från: Marruschkka skrivet 21.02.2014, 21:12:08 ---TACK kära ni :wub:

Det var ju så här att Rikki Ansell bad oss sjunga på den här för flera månader sen, men då önskade Plinka att få göra ett eget arr med våra röster.- Och så blev det :D

Ett underbart arr & spel från  Plinka som lockar fram sköna toner, dessa harmonigångar gör mej faktiskt lycklig, jag menar i min känsla och när jag sjunger till detta, jag blir så... tillfreds :rolleyes:

Här finns ett härligt samspel/sjungande  till denna trolska musik.

Tack Plinka och ni som lyssnar :wub:

Rikki Ansell ska ha en eloge för sin fina text.

/Marre

--- Slut citat ---
Marre  :wub: tack ska DU ha själv med din magiska stämma!

Plinka:
Flåt! Missade visst Bjurte!

--- Citat från: bjurte skrivet 21.02.2014, 17:26:04 ---Bra lirat och sjunget Brudar.. ;)
Melodin i all enkelhet är ganska avancerad att ta sig in i, men efter ett par genomlyssningar trillar 'pengen' ner.. :D
Bra arr. och en låt som växer efter några vändor i Spelaren.. Schnyggt...

--- Slut citat ---

Tack Bjurte! Det var kul att höra att låten växer efter några vändor, det är ju så man vill ha det! Hoppas den nya, något softare mixen tillför något... ;)

Eddi:
Detta är så genialiskt så jag saknar ord. Fantastiskt arrat och sjunget - vem är Rikki?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion