Forum > Färdiga produktioner

equality - Kobben 2014

<< < (3/6) > >>

equality:

--- Citat från: Gurano skrivet 17.02.2014, 01:17:43 ---Jag tycker mycket om din röst - behaglig att lyssna till. Trevlig låt!
Men jag tycker inte att pianot spelar i riktigt samma rum. Allt är längre fram än pianot, som istället är lite vadderat, enligt mitt öra.
/Gurano

--- Slut citat ---

Jag vet. Jag skall se över inställningarna på pianot. Tror det ligger nåt rumsreverb från början på pianot och så kommer mitt extra d:o på det. Skall fixa till det. Tackar, tackar.

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.02.2014, 13:05:43 ---Visst funkar det. Tycker hela mixen är lite "diskantig" (kanske min lyssning  :unsure:) men kanonbra låt , lir och sång.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Kul Roffe. Ska kola över mixen. Dety finns en del masterinställningar som jag brukar ha som standard och de funkar inte riktigt här. Eventuellt byta trumsetet som har lite risgrynsdiskant på cymbalerna. Blir svårt att få till det som 91:an lirar nu.

--- Citat från: Dividend skrivet 17.02.2014, 20:19:15 ---Har alltid gillat denna visa.

Tycker stereobild och ljudbild överhuvudtaget känns bättre nu, men har ju inte originalet i närheten och kan jämföra. Möjligtvis kan verbet på rösten fifflas med lite (för lång svans?) men det kan man ju ha olika idéer om.

--- Slut citat ---

Det finns en del att göra med nya mixen ja. Har gått över tilll Sonars egna impulsereverb och är inte helt helt hemma där. Får rota runt lite. Thnx Divid.

--- Citat från: Wernborg skrivet 17.02.2014, 22:20:57 ---Åh, ett kärt återhörande. Det var väl på Studioforum-tiden man hörde denna senast. Åren går.  :D

Superfint arr på det mesta. Basen kanske är lite väl "på" emellanåt, men det är småsaker. Gött detta!

Det låter lite för mycket live om rummet tycker jag. För högt värde på "mix" på reverbet. Längden är nog bra.

--- Slut citat ---

Vilket minne du har! Finns ett par toner i basen jag vill tweaka något. Reverbet igen. Yes, gör om gör rätt!   :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.02.2014, 23:41:48 ---Ping!

--- Slut citat ---

Yes! Thanks!  :D

equality:

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2014, 23:59:16 ---

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.02.2014, 23:41:48 ---Ping!

--- Slut citat ---

Yes! Thanks!  :D

--- Slut citat ---

Eller öhh, har du lagt upp den plus lite annat!?  :blink: :o :lol:

Plinka:
AWWW, den är fantastiskt bra, härlig visa, lekfullt arrad och kompad, och grym sång. Visst, kanhända du kan putsa på mixen om ngn tyckte det, men annars är den luftig, klar och fin  :wub:

Kornstad:
Ahhh, en gammal favorit i repris!!    :wub:
Denna ligger med på en gammal cd som jag vårdar ömt med demos från tiden då Studioforumet var var lika trevligt som KR är idag.
Tillsammans med en annan favorit som du komponerat, stigar, vilken absolut måste få komma med på skivan också.

Absolut inget konstruktivt idag. Jag bara diggar.   ;)

mahan:
Tjou EQ!
Lång taim nou hiör, och denna låt kommer jag ihåg som en favve från förr och nu låter den ännu proffsigare, kommer att sitta fint på Spoti.
Några små petningar om du har tänkt skruva pån ännu
- pianot har i min smak aningen för mycket reverb, får det att lite smyga ut i ett annat rum än kompet
- pianoliret då.... det tycker jag inte alls om, jag fullständigt älskar det. Härliga riff och rejäla utspelningar över brett register. Du har ju alltid vart bra på tangenterna men nu hör man hur fin utvecklingen varit, WOW!

jo, sen var det ännu stämmorna som har getts väldigt lite speltid, men soundet kunde lite tunnas ut i mellanregistret så att kören inte kommer in med alltför tjockt ljud, volymen e bra.

ha de gott! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion