Forum > Färdiga produktioner

equality - Kobben 2014

(1/6) > >>

equality:
LÅTNAMN: Kobben
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: vispop
LÅTLÄNGD: 04:27
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: 91:an på bas och trummor
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

Tänkte jag skulle få med några låtar, ett album på svenska, på Spotify. Gamla inspelningar lider i mitt fall av betydande kvalitetsbrister pga undermålig utrustning och undermåliga kunskaper. Här är en inspelning från 2006 där jag bytte ut dåvarande piano mot Alicia Keyes'
Försökt att betvinga en del brister med eq, kompressor och en del annat. Funkar det?

Asti:
Skitfint det här! Tror inte jag hört den förr.
Kvinnoröst/-er i kören kunde möjligen förstärkt, men annars känns det här perfekt.
Fick en svag känsla av lite vasst/diskantigt ljud i trummorna. Riden gick igenom rätt starkt på slutet.
Men inget att fästa sig vid. Pianot, gitarrerna och basen låter super. Bra sång också.
Jag njuter till fullo!
/Asti

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 16.02.2014, 17:45:29 ---Skitfint det här! Tror inte jag hört den förr.
Kvinnoröst/-er i kören kunde möjligen förstärkt, men annars känns det här perfekt.
Fick en svag känsla av lite vasst/diskantigt ljud i trummorna. Riden gick igenom rätt starkt på slutet.
Men inget att fästa sig vid. Pianot, gitarrerna och basen låter super. Bra sång också.
Jag njuter till fullo!
/Asti

--- Slut citat ---

Gjordes ju innan KR kom till världen. Tror att Janne (91:an) endast hade brush-kit på en hårdvarusynth när låten gjordes och dess cymbaler lät väl sådär. Tyvärr har jag inget midispår att tillgå. Kanske kan jag tweaka till riden i wav-filen något...? Verkligen kul att du tycker det funkar annars. Tack!  :)

MaxB:
Det är ett väldigt skönt driv i låten. Och oavsett textens innehåll blir jag glad av musiken. Skön sångröst och skönt intelligent pianospel. Jag lyssnar i lurar o tycker mixen går an.

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2014, 20:45:00 ---Det är ett väldigt skönt driv i låten. Och oavsett textens innehåll blir jag glad av musiken. Skön sångröst och skönt intelligent pianospel. Jag lyssnar i lurar o tycker mixen går an.

--- Slut citat ---

91:an gör ett kanonjobb med bas o trummor. Lutar nog åt att byta ut vispsettet mot några modernare. Får väl försöka härma Jannes spel så gott det går. Kul att det gillas och för kommentarer.
La upp en ny version med lite andra nivåer på piano och körer. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion