Kontrollrummet

Längtar efter ett nytt Out of Kontroll

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Det är några år sedan vi sist anordnade "Out of Control" (eller hur det ska stavas?)

Det var ett härligt tillfälle att träffa många av Kontrollrummets medlemmar och ha kul tillsammans. För min egen del tyckte jag att improvisationssessionerna var de roligaste.

Ska vi ordna en ny träff? Är numera medlem i Kulturföreningen som står för "Gula Villan" där vi senast hade våra träffar.

Jag är också innehavare av en fastighet mellan Kristinehamn och Karlstad i Ölme socken. Där har vi en samfällighetsförening som jag betalar mycket pengar till årligen. Föreningen har bland annat en dansbana i ett sommarstugeområde. Där skulle vi kunna hålla en musikträff som förhoppningsvis skulle bli omtyckt i omgivningen. (Både Karlstad och Kristinehamn [där jag har många musikkompisar} samt kanske till och med Gullspång och Storfors kommuner). Skulle det kunna vara nåt? Boende skulle kunna ordnas vid mitt sommarställe "Ulvsjö Slott" i hus eller i husvagnar och tält. Skulle det kunna vara något som passar inom eventuella semsterplaner? Från Midsommar och fram i Juli?
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Låter kul !!!!  :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra initiativ! Värmland låter häftigt.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter fantastiskt trevligt!
Hoppas det går att förverkliga!
Då ska jag se till att vara där!
Så här ser min rider ut:
- en back Noskapin
- en Sudoku-bok för närsynta
- en värmefilt med adapter och utomhuskabel
- Försäkringskassans blankett 5374 för vård av likasinnade
- 4 balanserade vinterdäck för utomhusbruk
- en herrbetjänt som inte går av för hackor eller andra trädgårdsredskap

/Asti t.f. Kravmärkt Artist

« Senast ändrad: 16.02.2014, 18:05:06 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Mycket har hänt och mitt engagemang på detta eminenta forum har varit väldigt dåligt.
Jag har läst mycket av det som skrivits men inte skrivit själv.

Håller med Angrod... Out Of Control var kul och givande... Träffa alla på riktigt men också få spela med dom.
Vore kul med en typ av festival oavsett hur/var/när.

Jag ska skärpa till mig och börja vara aktiv här igen.

/Janne
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hmm, jag saknar på ett sätt men på annat sätt inte.
+ Kul som sjutton att träffa er andra
+ att träffas då musiken är det huvudsakliga och att snacka och spela med er
- vid jammandet saknade jag ett driv från flera, de flesta "hakade på" med få axlade rollen som lokförare, om man säger...
« Senast ändrad: 31.03.2014, 06:55:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hmm, jag saknar på ett sätt men på annat sätt inte.
+ Kul som sjutton att träffa er andra
+ att träffas då musiken är det huvudsakliga och att snacka och spela med er
- vid jammandet saknade jag ett driv från flera, de flesta "hakade på" med få axlade rollen som lokförare, om man säger...


Kan hålla med i resonemanget Max. Ang.minus så är det inte så konstigt då KR ju mest befolkas av hemmapulare med begränsad bandvana s.a.s. Jag kände åtminstone så då det begav sig. Därmed inte sagt att det går att få till, absolut inte men lite mer planering skulle inte skada, speciellt m.a.p.utdelning av text + ackord av låtarna som man vill ha med till sina medmusikanter.
Med det i tanke tycker jag att vi borde planera för ett nytt OOK i sommar eller tidig höst!  /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Missade förra, så jag är klart motiverad att vara med!  :) Kommer dessutom att försöka vara ute och spela i sommar, så jag har förhoppningsvis fler låtar inövade än ni orkar lyssna på  :rolleyes:.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kul att det verkar som tiden verkar mogna fram emot ett nytt försök av OOK!

Vi lärde ju oss av vissa missar tidigare.
Undertecknad hade enligt Fuzz önskan försett alla medmusikanter med blad med både text och ackordsanalys. Vi repeterade hela "Husbandskonstellationen" 1 gång innan vi stod på scen. Delar av oss Eddi, MAx, Perre och jag repade ytterligare en gång hemma hos Eddi innan vi skulle gå igång, Vi hade en tidsplan som sprack direkt. Vi hade tänkt repa innan giget började men det tog tid att komma igång så vi stod mitt i repet när tiden för OOK skulle gå igång.
När mina 3 låtar skulle framföras var det sent på kvällen och orkestern var både mätt nöjd och dryckesglad. Papperen som var och en fått var nu knappt så många att de kunde delas på de kvarvarande musikerna. Perra hade gått hem så Majahan trakterade glatt trummorna. Han hade inte instruerats om de olika takterna "galoppen" i "Wanna Dance" som exempel. Max tryckte på mig att sluta prata och introducera låten så jag kom av mig helt. Introt försvann och likaså instruktionerna till Mahan och låtens taktmönster och längd. Den fungerade trots det någotsånär fram till första versen, sen blev det mer ett allmänt giggande. Liksom min sista låt "Dangeroux" som funkade fram till första bryggan. Där kallopsade den helt!

Jag tog dock initiativet till att dra igång improvisationer två gånger. En med Blues och en med Rock'n Roll, Började helt ensam på scenen och andra, inte minst "Hus-Johan" på trummor anslöt till giggen, Några improvisationer ville jag bara lyssna på och njuta av.

Det hel gick helt enligt önskan OUT OF CONTROL och PLANERING. Men vad gör det. Vi hade skoj. Vi spelade fel ibland och hade ett jäkla röj. Är det inte så det ska vara? Annars kanske vi kan fråga Rolling Stones i sommar om de vill vara förband till oss?

Kram till er alla
Angrod
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll