Forum > Demolåtar

Asti - I don´t know...at all (ny version)

<< < (7/8) > >>

Tokai:
Sången för hög tycker jag, fortfarande, för stor i ljudbilden liksom, den tar över det andra, musiken.
Tycker det inte ska vara någon kör på break/solot som jag gillar skarpt, blir lite grötigt, hellre som vid 143.
Gillar crasharna som ligger kvar länge, kan vara lite högre också.
Kanske lite mer dist på sologuran, men jag gillar den ändå.
Dragspelet hör jag inte alls förutom i solot. Men jag gillar att du testar lite utflippade grejer, får en att spetsa öronen. Kul!

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 19.02.2014, 19:27:12 ---Sången för hög tycker jag, fortfarande, för stor i ljudbilden liksom, den tar över det andra, musiken.
Tycker det inte ska vara någon kör på break/solot som jag gillar skarpt, blir lite grötigt, hellre som vid 143.
Gillar crasharna som ligger kvar länge, kan vara lite högre också.
Kanske lite mer dist på sologuran, men jag gillar den ändå.
Dragspelet hör jag inte alls förutom i solot. Men jag gillar att du testar lite utflippade grejer, får en att spetsa öronen. Kul!

--- Slut citat ---
OK, får kanske sänka sången ett snäpp! Ska lyssna och kolla!
Kören var jag själv lite tveksam till. Men tycker det är roligt att lägga stämmor, så det blir kanske för ofta... :)
Tyckte jag hittade ett rätt skönt ljud på sologitarren. Vet inte om jag vill ha mer dist på den...
Dragspelet hörs rätt så väl i början på "breaket" tycker jag. Roligt att du upplever låten lite utflippad!  :)
Crasharna ska jag kolla upp också! Tack för dina tankar och tips!
/Asti

Dividend:
Lite blues. Och den känns igen på nåt vis (vissa melodiska fraser och harmoniken). MEn väldigt bra låt om jag bortser från detta (jag kan ju ha fel).

Din röst passar perfa i arret och som röst till texten du sjunger.

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2014, 22:47:17 ---Lite blues. Och den känns igen på nåt vis (vissa melodiska fraser och harmoniken). MEn väldigt bra låt om jag bortser från detta (jag kan ju ha fel).

Din röst passar perfa i arret och som röst till texten du sjunger.

--- Slut citat ---
När jag nästan färdigställt den här kom jag på att den har en del likheter med "You let it slip away",
som jag la upp för kanske ett halvår sedan....så du har säkert inte fel!  :)
Roligt att du tycker låten är bra och att min röst funkar till denna!
Tack för det!
/Asti

Plinka:
Vad lekfullt! Kul du tar ut svängarna här, gillar skarpt för att det är så fantasifullt, man blir på riktigt gott humör av detta  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion