Forum > Demolåtar

Asti - I don´t know...at all (ny version)

(1/8) > >>

Asti:
Edit 2014-02-15: Har sänkt leadsång och gitarrsolo, samt lagt lite dragspelskomp under solot.
                          Lagom nivåer nu? Passar dragspelskompet till solot? Ska ju va lite halvgalet.. :)
Hittade ett i mitt tycke snyggt trum-pattern i EZ Jazz och tänkte göra en jazzlåt till festivalen,
men det blev nå´t annat!  :) Vad vet jag inte riktigt... Kom gärna med synpunkter på vad det är
och också gärna tips på förbättringar! Lite märkligt arr blev det nog... :unsure:

Titel: I don't know
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Arrendator: Asti
Längd: 2:40
År: 2014

bjurte:
Jomenvisst är det Jazz !!
Lite så där Cornelis BlåJazz. men sen kom något annat med bonga-bonga Drooman... :blink:
Skön lunk, balla trummor..
Djungel-Jazz ??
/Banarne !

hogge:
Skulle gissa på jazz... men vad vet jag.. Hur som helst - Din sång är, som vanligt, så där mysigt nalle-björnig....
Fint lirat också..

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 14.02.2014, 18:24:49 ---Jomenvisst är det Jazz !!
Lite så där Cornelis BlåJazz. men sen kom något annat med bonga-bonga Drooman... :blink:
Skön lunk, balla trummor..
Djungel-Jazz ??
/Banarne !

--- Slut citat ---
Versen kanske kan kategoriseras som jazz, men det andra partiet är väl kanske nån hybrid...
Bonga-bonga Drooman!  :D
Ja, det var trummorna jag fastnade för, men låten får väl ses som en parantes tror jag...
Djungel-jazz kanske är ett passande epitet!  :)
Tack för din analys!  :)
/Asti t.f. Trazan

Asti:

--- Citat från: hogge skrivet 14.02.2014, 19:44:29 ---Skulle gissa på jazz... men vad vet jag.. Hur som helst - Din sång är, som vanligt, så där mysigt nalle-björnig....
Fint lirat också..

--- Slut citat ---
Du tror också på jazz...hmm. Kanske skulle utvecklat den för festivalen trots allt.
Menar du att det är mycket brum i sången?  :)
Kul att du gillar liret!
Tack för feedback!
/Asti t.f. Baloo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion