Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Lena - The Funky Ride

<< < (7/10) > >>

bjurte:

--- Citat från: Marsall skrivet 15.02.2014, 20:36:06 ---Jorå riktig go bas lir o ljud.. låten minst lika bra som mustang Sally" Sången av Lena e ju bara som handsken i".. Skall jag komma med nåt så refränggitarrerna skulle upp  och reta lite i mixern.. Skulle passa med nån gnekgura i ljusa toner där också.. Hög klass på låten"annars...

--- Slut citat ---

Tjabba !
Jo det ligger faktiskt en Distad 'powerchord Gura' i båd vänster och högersida i refrängen, men väldigt nermixad (hörs bara när den 'mute:as')
När den var instrumental låg den mycket högre, men jag tyckte att det var viktigare att få Lenas fantastiska 'Supreme:s' kör i focus.. :wub:
Samma sak med en funkig singelstrings gnek som du nämner, vill inte störa kören.. B)
Mustang Sally ! Jo man tackar.. :)

--- Citat från: MacTS skrivet 15.02.2014, 20:36:31 ---Grymt bra. Både låt, framförande och ljud, Visst tar basen plats, men den ger en jäkla massa sväng!

--- Slut citat ---
Tack för gill.. ja den här basen var helt enkelt ett skitkul nytt instrument.
Alla borde ha en Shortscale 6-strängad bas med darrspak.. :D

Eddi:
F.Y.I. både denna låttråd och Astis senaste har skickats som länk till P4 med mitt avsändarmail - tänkte fortsätta göra så med radioklara låtar tills nån på P4 börjar undra varför de får såna här mail :D

Edit: Rättelse : Astis Ge er till tåls var det.

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.02.2014, 17:02:04 ---F.Y.I. både denna låttråd och Astis senaste har skickats som länk till P4 med mitt avsändarmail - tänkte fortsätta göra så med radioklara låtar tills nån på P4 börjar undra varför de får såna här mail :D

--- Slut citat ---

Härligt Eddi, du bliva våran Manacherr... :D
Nämen Tack..

MaxB:
Nu hör jag blåset också, förut har jag bara gillat det. Snygg expression på blåset och snyggt arrat.
Det här funkar även till frukost en måndagsmorgon.

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.02.2014, 17:02:04 ---F.Y.I. både denna låttråd och Astis senaste har skickats som länk till P4 med mitt avsändarmail - tänkte fortsätta göra så med radioklara låtar tills nån på P4 börjar undra varför de får såna här mail :D

--- Slut citat ---
Grymt, men tänk på att man måste vara inloggad för att kunna lyssna ifall låtar ligger på kontrollrummets server.

till låten då....

Lite folkhögskolefunk. Gött!
Svänger fint, men tycker nog att det är lite försiktigt framfört. Lite mer udd både i spel och sång vore mumma.

Får jag tycka så skulle jag gjort verserna betydligt öppnare i arret. Mer funkiga synkoper istället för rakt rockigt liksom. Orgeln ligger som en slöja i versern och tar funken ur låten. Det är först i breaket vid 180 det börjar andas funk tycker jag. Mer av den känslan i hela verserna möjligen?

Upp med gitarrsolot för bövelen. Det anas ju bara.

Basen låter för övrigt hur gött som helst. Är det den nya sexsträngade som låter så fint?

Bra låt som kan bli bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion