Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Lena - The Funky Ride
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.02.2014, 01:33:12 ---Säljer Motown gamla outgivna låtar över e-bay nuförtiden?
Klassiskt bra med såväl arr som sjung - skitsnyggt - bara att hålla med i hyllningarna och visst tar basen plats men det är ju premiär för tusan.
Fundrar på att måla min bas blå ... hm ... tamdidam .. eller nä måste ju skruva i ett par strängar oxå ... det får vara...
--- Slut citat ---
Har du inte hört talas om "MotownGate" och "The lost Files" ?? :rolleyes:
Exact.. Det var Herr Blå som fixade kompositionen, klart som fanken att han ska få ta sin rättmätiga plats.. B)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.02.2014, 13:40:24 ---Holy smoke vad bra!
Jag är ju såld på sånt här,så denna satt kalas hos mig.
Grymt mixat,ylat lirat - hatten av å fem blå basar i luften.
Ps.Jag har oxå en blå bas :D det är blått som gäller helt klart
Mike
--- Slut citat ---
Som sagt, utan Herr Blå ingen Funk.. :rolleyes:
Tack för dom värmande berömen.
Ps. vars rädd om dina blåa basar.
--- Citat från: zzeb skrivet 11.02.2014, 13:51:35 ---Jädrar anåda vilken skön låt. Grym sång och mix detta.
Ryser till lite när du tar ner den efter andrar refrängen och det bara blir trummor, gitarr och sång.
--- Slut citat ---
Tack ZZeban !
Det är mitt favorit parti oxo när Gitarren börjar om ensam med en Koklocka..
--- Citat från: Henric skrivet 11.02.2014, 17:42:30 ---Mycket bra med skönt gung och kanonsång och spel! :wub:
Henric
--- Slut citat ---
Tack Henric det värmer i dessa ruggiga tider.. :)
--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2014, 18:01:59 ---Superskön låt!
--- Slut citat ---
Tack och bock igen Maxarn..
--- Citat från: Plinka skrivet 12.02.2014, 00:04:34 ---Låter hur skönt och bra som helst :wub: Vad ni kan!
(och den blå basen låter oxå fantastiskt)
--- Slut citat ---
Tack Plinkis, man kan om man vill, särskilt med den blåe.. :D
Tokai:
Ska det vara Motown så ska cymbalen inte spela på cymbalklockan i refrängen utan snarare på virvelkaggen och baskaggen på synkoper, kanske den gör men hör inte. Men man ju moderniserade det hela lite kanske.
Det låter helt enkel skitbra om soundet, fast mer 80-tal och senare än 60-tal. Snyggt blås.
Chic guran är läcker i breaket, fast skulle vara lite mer in your face sas, närmare, diskantigare. Tycker att den utmärkta sången + kören ligger helt rätt i ljudbilden.
Den blå "basen"... :wub:
bjurte:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.02.2014, 19:23:04 ---Ska det vara Motown så ska cymbalen inte spela på cymbalklockan i refrängen utan snarare på virvelkaggen och baskaggen på synkoper, kanske den gör men hör inte. Men man ju moderniserade det hela lite kanske.
Det låter helt enkel skitbra om soundet, fast mer 80-tal och senare än 60-tal. Snyggt blås.
Chic guran är läcker i breaket, fast skulle vara lite mer in your face sas, närmare, diskantigare. Tycker att den utmärkta sången + kören ligger helt rätt i ljudbilden.
Den blå "basen"... :wub:
--- Slut citat ---
Håller med om Sound vs. melodi. Det är lite min tanke..
Älskar musiken och melodierna från 60-70 talet, men allvarligt, soundet var väl inge vidare, jag vill alltså ta melodier typiska för den tiden
och försöka göra den som producenterna skulle gjort om dom haft dagens teknik till förfogande.. B)
Chic gurorna tänkte jag först precis som du, äggläges kristallklara, lite som 'Freak-out' gitarren, men jag ångrade mig och ville få dom
lite mer personliga och lite jordigare/Skitigare.. :)
hogge:
Jäklar va duktiga Ni är... Hejdlöst skönt sväng i denna.. :wub:
Håkan Nilsson:
Riktigt bra låt o groove, bra framfört. Bra baslir kan ju verkligen höja taket…
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida