Forum > Demolåtar

Fortunate son, mix 2

(1/3) > >>

Håkan Nilsson:
Längre än orginalet med ett par vändor extra, annars är det inte mkt olika orginalet. Avsedd för krogdansgolv.
https://soundcloud.com/user7908154/fortunate-son-140209

För mycket bass? Kör basen direkt genom UA-limpan, låte som en stor Fender basrigg på rejäl volym. Har ni sett den Fender basanläggningen CCR har på gamla filmer från Royal Albert Hall?

Nu mindre pressad mix längre ner.

Eddi:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.02.2014, 01:55:48 ---Längre än orginalet med ett par vändor extra, annars är det inte mkt olika orginalet. Avsedd för krogdansgolv.
https://soundcloud.com/user7908154/fortunate-son-140209

För mycket bass? Kör basen direkt genom UA-limpan, låte som en stor Fender basrigg på rejäl volym. Har ni sett den Fender basanläggningen CCR har på gamla filmer från Royal Albert Hall?

--- Slut citat ---
Bra om man bortser från svengelskan som blir ganska påtaglig här. Sedan har ju John en röst som är rätt så svår att överglänsa.

MaxB:
För mycket reverb, tänkte jag, i alla fall om det här är backtracket som ska användas i en större bullrig lokal. Jag upplevde trummorna för enkla i spelet men det fungerar troligen t.o.m. bättre så, ute där folk vill dricka och dansa.
Och engelskan går snabbt. Orden i refrängen har jag svårt att uppfatta, skulle lika gärna kunna vara "A n B" som du sjunger.  ;)

Låter som en låt att dricka öl och dansa till. Nu blev jag sugen.

Harmonica mike:
Coolt Håkan,ccr funkade bra på mig då det begav sig..även nu :)

Mix,lir utan anmärkning.Hur bra som helst.

Mike ccr fan

Freddy:
En av mina absoluta favoritlåtar detta, det kanske man inte kan tro :) Mest för att sången är så bra i originalet och jag älskar drivet.

Din version saknar drivet/rivet tycker jag, känns snäll och tillrättalagd. Energin är lägre och tyvärr tycker jag låten tappar mycket då. Lite som om ett dansband gjorde denna cover tycker jag det låter som.

Som kroglåt kommer den absolut funka, det kommer ylas med som aldrig förr :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion