Forum > Demolåtar

Fortunate son, mix 2

<< < (3/3)

Håkan Nilsson:
Tack för ros o ris!
Det här återkommande om svengelska. Jag undrar hur många som egentligen har lyssnat på hur tex Fogerty sjunger vissa strofer? Eller vilken känd amerikansk eller engelsk sångare som helst? Ofta sjunger de väldigt underligt, mkt långt ifrån den riksengelska som inte ens finns, bara är en inbillning. Är det inte ganska löjligt att försöka härma någons amerikanska dialekt, när det i vilket fall som helst inte går när man inte är uppväxt i tex Chicago eller Austin? Värre än att spela blues efter noter.  :)

Tror jag ska ge mig på: "They call me the breeze" nästa gång. Lättkopierad trummaskinstakt i alla fall, även om jag inte hittar orginalljuden i en Ace tone rythmbox.

Harmonica mike:
Lyssnade på nya mixen,det lät bra tidigare och låter bra nu med.
Svängigt och cool cover.

Call me the breeze,ja den har man ju lirat offentligt ett par hundra ggr med rockbandet..Cool rockdänga,blir kul att höra en cover på den.

Svengelskan,jag har slutat bry mig.Är man inte född overthere så blir det med brytning hur man än gör.
En stockholmare som sjunger engelska är ju också lite kul med de sköna lidingö iiina :)
Eller varför inte en råbarkad norrlänning som mig med kärv dialekt,det är ju också stora kontraster.
Annars tycker jag att skottarna å irländarna har coolaste engelskan.Förutom de i Texas,då blir det rysar feeling.
Du nämnde en gång Jamaica Marley i en diskussion om svengelska/dialekter,bra liknelse.Man undrar ju hur det hade låtit med cockney accent?

Mike

MaxB:
Nu har jag lyssnat på den några gånger och gillar denna mix. Svengelska är inte så mycket att göra något åt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion