Kontrollrummet

Plinka/Marre/Katarina/MaxB: Meropes Mahadeva Shambo mantra

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Titel: Merope (& the Mahadeva Shambo mantra)
Musik, arr, prod: Plinka
Övriga medverkande: På sång/kör: Marruschkka och Katarina(och Plink)
Låtlängd: 8:50 min
Genre: Världsmusik

Här kommer den tredje låten i projekt M54 Plejaderna. Denna gången tillägnas musiken stjärnan och gudinnan Merope. Hon var gudinnan som bara visade halva sitt ansikte, för att hon skämdes över att hon gift sig med en man som var till hälften människa, och dessutom kriminell. Mantrat Mahadeva shambo tar oss till ljuset och löser upp illusioner, och här tillsammans med kraften från musiken och trummorna löser upp illusionen av skam...typ tänkte jag mig...  :)

Stort tack till Marre och Katarina som sjunger och shantar med mig! (Och en liten extra tillägnad tanke till min bortgångne farfar...det är hans spanska gitarr som jag fått ta hand om som jag spelar på)

Jaja...hoppas ni orkar igenom 9 minuter  :D kom gärna med synpunkter!

2014-02-09: Skurit ner på frekvenser under 500, enligt Astis råd...bättre? Blir det för vasst?
Sedan la jag upp en lite mindre vass mix...

2014-02-09: Justerade frekvenserna igen, mindre vass verre nu...
2014-02-10: Drog upp sången
2014-02-10: Justerat sångnivåerna något igen
2014-02-11: Sänkt trumman
2014-02-16: Fått grymma sångfiler av MaxB oxå, som sjunger med basröst på vissa ställen i mantrat, samt i sista partiet. Dessutom justerat vissa nivåer så att jag själv känner mig nöjd med balansen...
2014-12-17: Justerat osynk på MaxB:s fil... samt pillat liiite till på vissa nivåer. Sista partiet tonar ner litegrann i volym på slutet, efter tips från MaxB, men inte helt.
« Senast ändrad: 17.02.2014, 16:32:54 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
När jag ska gå med i en sekt eller nåt liknande så kan jag trolla fram eran låt då blir den säkert väldigt uppskattad. Eftersom jag just nu inte planerar nåt sådant deltagande så blir den här låten ganska så platt för mig, bra gjord och så men det finns liksom ingen mottagare för närvarande.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
För mig så är detta "World music" och riktigt bra sådan.Byter man ut Indieninfluensen och ylar på svenska samt jojkar lite så är man i i lapparnas land.Där känner jag mig mera hemma än i Indien  :)

Kanon bra lirat och mixat.Jag hade önskat text och sång istf chantet,gärna på svenska det hade varit coolt..Men det är ju jag det,rock on girls.

Kanon bra jobbat av Marre,Katarina å Carina inte minst.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har lyssnat lite här och lite där - men i vardagen finns många störningsmoment (släppa ut hunden för en pinkobaj-stund, lyfta in en dyblöt långhårig katt till badrummet och torka av det mesta m.m.). Gillar det jag hör oc hfår lyssna mer där det finns utrymme för den upplevelsen. Tar med mig till mp3-spelaren.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar det här med en genomtänkt idé för en låt.
Gör det intressantare att försöka sätta sig in i och följa händelseförloppet när man lyssnar.
Nu är det ju ingen text, så det blir kanske lite svårt ändå, men stämningen har lättare att infinna sig.
Fin mix, förutom att basfrekvenserna mullrar en aning. Av egen erfarenhet har jag märkt
att det lätt blir någon sorts resonans/förstärkt basljud när man har med akustisk gitarr
tillsammans med bas. Brukar då få skära gitarren extra i basen och även en del runt 500 Hz.
Snygga sångstämmor! Bra samarbete!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ny verre ligger uppe nu! Jag har enligt Astis råd skurit rejält i frekvenserna under 500 på gitarrerna, som gjorde mixen rätt bumlig. Tyckte själv att det var lite problematiskt, framför alt eftersom detta är en spansk gitarr(som brukar vara extra basiga). Men frågan är nu om ljudet blev för vasst? Låter nästan som stålsträngad gitarr??

När jag ska gå med i en sekt eller nåt liknande så kan jag trolla fram eran låt då blir den säkert väldigt uppskattad. Eftersom jag just nu inte planerar nåt sådant deltagande så blir den här låten ganska så platt för mig, bra gjord och så men det finns liksom ingen mottagare för närvarande.
Sekt  :lol: Trots att jag tar avstånd från religion(är inte ens medlem i sv kyrkan) så har jag alltid älskat mantrasång, indianmusik och annan världsmusik, finner kraft och inspiration där  :D Men såklart kan ju inte alla tycka som jag! Tack ändå för att du tog dig tid  :)

För mig så är detta "World music" och riktigt bra sådan.Byter man ut Indieninfluensen och ylar på svenska samt jojkar lite så är man i i lapparnas land.Där känner jag mig mera hemma än i Indien  :)

Kanon bra lirat och mixat.Jag hade önskat text och sång istf chantet,gärna på svenska det hade varit coolt..Men det är ju jag det,rock on girls.

Kanon bra jobbat av Marre,Katarina å Carina inte minst.

Mike
Tackar så mycket HM!  :D  :D Det kommer garanterat projekt framöver där jag sätter mig på hemmaplan och knåpar ihop jojkprojekt mer åt det samiska hållet, blir hur kul som helst, det tar jag med mig på "göra-listan"   :)

Har lyssnat lite här och lite där - men i vardagen finns många störningsmoment (släppa ut hunden för en pinkobaj-stund, lyfta in en dyblöt långhårig katt till badrummet och torka av det mesta m.m.). Gillar det jag hör oc hfår lyssna mer där det finns utrymme för den upplevelsen. Tar med mig till mp3-spelaren.
Japp, så är det med livet, massa att stå i, vet hur det är, många gånger kan jag inte lyssna på KR utan får vänta...och sån här musik kräver lugn o ro om den ska komma till sin rätt  ;)

Jag gillar det här med en genomtänkt idé för en låt.
Gör det intressantare att försöka sätta sig in i och följa händelseförloppet när man lyssnar.
Nu är det ju ingen text, så det blir kanske lite svårt ändå, men stämningen har lättare att infinna sig.
Fin mix, förutom att basfrekvenserna mullrar en aning. Av egen erfarenhet har jag märkt
att det lätt blir någon sorts resonans/förstärkt basljud när man har med akustisk gitarr
tillsammans med bas. Brukar då få skära gitarren extra i basen och även en del runt 500 Hz.
Snygga sångstämmor! Bra samarbete!
/Asti

Tack Asti!  :D Precis, gillar själv att ha en tanke kring mina teman, och nu har jag ju ett speciellt samlingsprojekt att hålla mig till, och tycker det är kul att läsa på lite om mytologin kring dessa gudinnor, så jag får en känsla för hur jag vill att det ska låta...sen behöver ju inte lyssnaren eg veta allt det där, utan helst koppla bort vänster hjärnhalva och bara flyta med  :D
Håller med dig om bumligheten som blir när man använder akustisk gitarr. Har nu försökt följa ditt råd och skära ordentligt i frekvenserna under 500. Blev detta bättre? Eller blev det för vasst nu??

Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Suggestivt, fina stämmor och avslappnande musik. Ibland tycker jag att sången och stämmorna försvinner  i musiken, är det musiken som är för starkt ibland eller sången som försvinner? Vet inte. :unsure: är det kanske trumman som är alltför framträdande?
Kolla mixen en gång extra, i övrigt jättefint.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det blev kanske lite vasst nu...
Jag brukar inte skära allt under 500Hz utan bara sänka det lite runt 500-600 Hz.
Tror att man har ett frekvensområde där som gärna vill ge lite extra basresonans
när akustisk gitarr och bas finns med... Kanske finns någon som har ett bättre mixråd!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Suggestivt, fina stämmor och avslappnande musik. Ibland tycker jag att sången och stämmorna försvinner  i musiken, är det musiken som är för starkt ibland eller sången som försvinner? Vet inte. :unsure: är det kanske trumman som är alltför framträdande?
Kolla mixen en gång extra, i övrigt jättefint.  :)
/Roffe H
Tack Roffe! Ja, det är sant med stämmorna, och det var också min mening att stämmorna ska flyta ihop med musiken på vissa ställen! men jag har ändå sänkt trumman något lite, samt justerat frekvenserna på gitarren igen  ;) Tack för dina synpunkter!

Ja, det blev kanske lite vasst nu...
Jag brukar inte skära allt under 500Hz utan bara sänka det lite runt 500-600 Hz.
Tror att man har ett frekvensområde där som gärna vill ge lite extra basresonans
när akustisk gitarr och bas finns med... Kanske finns någon som har ett bättre mixråd!  :)
/Asti
Tack för lyss igen Asti! Oki, då förstår jag, jag justerade tillbaka frekvenserna något, så nu ligger en mindre vass version uppe :) Kan nog se över mixen igen imorn eller nåt, för nu har jag lite stimmigt omkring mig märker jag, samt lite trötta öron ;)


Ny verre uppe, justerat frekvenserna igen på gitarren, lite mindre vass då...
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnade på detta som en meditativ vaggvisa, då jag somnade igår kväll.
Har ett svagt minne av ett leende på läpparna innan jag föll i trance och försvann bland stjärnorna.
Vaknat utvilad idag!

Hare Om
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Perfekt "massage-musik"... missförstå mig inte nu :unsure:
Nä, det är så att jag börjat intressera mig för massage och avslappning med tyngd på avslappning. Jag tror att det är väldigt viktigt, avgörande viktigt faktiskt, för hälsa och välmående att man lär sig slappna av så att inte de grå cellerna arbetar för högtryck hela tiden :wacko:.

Men som sagt, detta är perfekt musik som passar i mitt recept: Dämpad belysning, avslappnande musik (helst utan ord), massage-olja som inte har för stark doft och TID... helst tidlös tid... lite som denna låt.

Denna låt hamnar absolut på min mp3-spelare... Det är min stackars sambo som får vara försökskanin då jag läst och lärt mig nåt nytt... fast än har hon inte klagat  :D

Jag avlämnar rapport efter att låten testats B)

Mera sånt här tack. Jag skulle behöva så det räcker för ca. en timme  :P

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Lyssnade på detta som en meditativ vaggvisa, då jag somnade igår kväll.
Har ett svagt minne av ett leende på läpparna innan jag föll i trance och försvann bland stjärnorna.
Vaknat utvilad idag!

Hare Om
:) :) :) Låter som att den funkar bra då  :D TACK!

Perfekt "massage-musik"... missförstå mig inte nu :unsure:
Nä, det är så att jag börjat intressera mig för massage och avslappning med tyngd på avslappning. Jag tror att det är väldigt viktigt, avgörande viktigt faktiskt, för hälsa och välmående att man lär sig slappna av så att inte de grå cellerna arbetar för högtryck hela tiden :wacko:.

Men som sagt, detta är perfekt musik som passar i mitt recept: Dämpad belysning, avslappnande musik (helst utan ord), massage-olja som inte har för stark doft och TID... helst tidlös tid... lite som denna låt.

Denna låt hamnar absolut på min mp3-spelare... Det är min stackars sambo som får vara försökskanin då jag läst och lärt mig nåt nytt... fast än har hon inte klagat  :D

Jag avlämnar rapport efter att låten testats B)

Mera sånt här tack. Jag skulle behöva så det räcker för ca. en timme  :P

// Space
Åh vad kul Space! Ja, jag använder ju själv sånt här som bruks- och arbetsmusik, i mina yoga- och meditationsklasser  :D så det lär bli mer, mycket mer sånt här. Jag har ju för det första fem stjärnor kvar i Plejad-projektet   :D
Du kan ju även fylla upp din timme med min förra då, Alcyone: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=35940.0 , omdu tror den passar.


GLÖMDE skriva att det ligger en ny verre uppe nu, där jag justerat sångnivåerna lite. :)

« Senast ändrad: 10.02.2014, 10:42:04 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Varit ledig idag, så 9 min. var inte så svårt att offra.. B)
Riktig musik ska ju vara över 8 min. är det väl man säger. :D
Lätt att flumma bort i tankarna till denna, skönt, det enda som stör sinnesron lite är trummorna, som bitvis är lite höga.
Dom passar dock suveränt, lite höga ibland bara. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tackar, kände mej lite som Hare Krishna här, en inte helt onjutbar miljö, riktigt skönt var det att sjunga med Plinka och Katarina :P

Jag blev lugn som en filbunke som man säjer :rolleyes:

Mysigt!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Plinka: jättebra och luftig mix du fick till nu, faen vad duktig du är :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den fungerade på pendeltåget imorse också!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra att det funkade Max, själv går jag i trance till den här :rolleyes: :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Stämningsfullt och väldigt fina körer i mittenpartiet. Be bara congas hamraren att spela softare så att jag kan slappna av på riktigt:)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Okey, ville ju ha en del kraft i denna, därför öste jag på med trumman, lite indian-inspirerat...Har ni aldrig varit på trummeditation?? Det är kanske inte direkt avslappnande, men man bonkas liksom in i trans, fast då sitter man kanske 30-60 minuter under shamantrumning...  :rolleyes:
Men, men, ni får som ni vill! Jag har nu sänkt trumman :D

Varit ledig idag, så 9 min. var inte så svårt att offra.. B)
Riktig musik ska ju vara över 8 min. är det väl man säger. :D
Lätt att flumma bort i tankarna till denna, skönt, det enda som stör sinnesron lite är trummorna, som bitvis är lite höga.
Dom passar dock suveränt, lite höga ibland bara. :)
Tack för det Bjurte! Japp, 9 minuter musik är ju inte svårt att fylla  ;) Ny verre ligger nu med lägre trumma  :)

Tackar, kände mej lite som Hare Krishna här, en inte helt onjutbar miljö, riktigt skönt var det att sjunga med Plinka och Katarina :P

Jag blev lugn som en filbunke som man säjer :rolleyes:

Mysigt!

/Marre
Mmmm  :wub: mysmys

Plinka: jättebra och luftig mix du fick till nu, faen vad duktig du är :wub:

/Marre
Tack Marre, är du nöjd är jag med det ;)

Den fungerade på pendeltåget imorse också!
Gott Max! Fantastiskt att ha dig som musikprovare på sånt här juh!!  :D

Stämningsfullt och väldigt fina körer i mittenpartiet. Be bara congas hamraren att spela softare så att jag kan slappna av på riktigt:)
Tack zzeb!  :D Japp, jag har hutat åt trumslagaren nu  :angry:  :D


NY VERRE ligger uppe nu, med lägre trumma, enligt era önskemål, hoppas det smakar  :)
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart traversering från Södra station till Karlberg med denna upplevelse i mina öron!
Får jag föreslå ett tillägg i sista delen av detta? Jag fick en vision på tåget!  B)

                  Aum Shiva
« Senast ändrad: 12.02.2014, 11:27:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Underbart traversering från Södra station till Karlberg med denna upplevelse i mina öron!
Får jag föreslå ett tillägg i sista delen av detta? Jag fick en vision på tåget!  B)

                  Aum Shiva

Tack Max! Ja, jag är öppen för förslag!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart traversering från Södra station till Karlberg med denna upplevelse i mina öron!
Får jag föreslå ett tillägg i sista delen av detta? Jag fick en vision på tåget!  B)

                  Aum Shiva

Tack Max! Ja, jag är öppen för förslag!  :D

Manlig Aum-röst i lång utandning från 284 (eller från 324) fram till 253
Manlig Aum-röst, troligen tonen A (om du spela Dm, Am där) i (30 sekunder lång utandningston från 415 eller hellre från 497 till slutet

Ska jag ta en sittning?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ja! Tack snälla max om du vill prova! Tror oxå det skulle vara läckert  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Girly

Jätte...JÄTTEBRA! :wub:
Suveränt...nu får Deva Premal och Miten dela scenen med er  :)
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jätte...JÄTTEBRA! :wub:
Suveränt...nu får Deva Premal och Miten dela scenen med er  :)
/Girly

Känner alla till detta harmoniska par?  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Skön låt, skön, sång och snyggt gitarrljud.... :)
Jag gillar den här !!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...

Ja, Hogge, en del grejer känns nya första gången. Tänkt dig att du är i det militära och säger till soldaterna, som du vet lyssnar på vad du säger och gör vad du säger, att de ska sätta sig bekvämt, kanske med benen i kors. Sen säger du till dem att blunda och slappna av närmaste femton minutrarna. Du förbereder dem på att de kommer höra musik - instrument och röster, under nio minuter. Säg även till dem att vem som helst får sjunga med när de vill. Upplys dem om att då musiken och sången tystnar ska de fortsätta blunda och slappna av, tills du säger till.

Inte säker på att det fungerar första gången...  B)

Ett helt annat scenario:

Sitter på väg till jobbet och känner en naturlig kärlek till medresenärerna. Mitt emot sitter en kvinna och blundar, precis som jag. Båda öppnar samtidigt ögonen, vid stoppet på centralstationen och ser varandra in i ögonen. Efter tio sekunder ler båda en lugnt igenkännande leende, innan vi fortsätter att blunda i ytterligare fem-tio minuter. Vi känner nog inte varandra men känner varandra ändå, kanske i det undermedvetna, genom den pågående meditationen på något sätt.

Då tåget är på väg att stanna vid destinationen frågar jag nyfiket om hon arbetar på..."det företagsnamn där jag nu arbetar".
Näej, säger hon, men arbetade inte du på... så sa hon "företagsnamnet där jag arbetade för 5-10 år sen". Aha, en gammal arbetskollega, jag inte sett på 5-10 år.

Skön morgon där det här musikstycket funkar!
« Senast ändrad: 15.02.2014, 11:39:00 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vacker historia Max, den om din tidigare arbetskamrat.

Jag tycker detta var härligt att lyssna på! Känner mig i helt rätt sinnesstämning för detta. Ombonat och tidlöst där stress, krav och dumma missförstånd tagit paus. Som en god långsam måltid gjord på riktiga råvaror i bra sällskap. Bra jobbat, finsnickrat och målat. Nåt syntljud lät aningen apart (fr 108) men vill knappt nämna det då det sabbar sinnestämningen. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jätte...JÄTTEBRA! :wub:
Suveränt...nu får Deva Premal och Miten dela scenen med er  :)
/Girly

Nu får vi samsas, kram Girly :rolleyes: :D

Tack även till Eq, MaxB (hoppas du får till extratonen!), Hogge, Pxm, Zzeb /Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack även till Eq, MaxB (hoppas du får till extratonen!), Hogge, Pxm, Zzeb /Marre

Jag har levererat via PM till Plinka ikväll...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Har nu fått finfina sångspår av MaxB som fyller i med sin basröst i mantradelen och sista delen! Några småjusteringar i mixen...NY VERRE uppe nu!!  :D

Och så har jag inte svarat på alla kommentarer hittills heller:

Jätte...JÄTTEBRA! :wub:
Suveränt...nu får Deva Premal och Miten dela scenen med er  :)
/Girly
Tack Girly  :D Jag delar gärna scen med Deva Premal och Miten, vi kan komplettera varandra bra tror jag, eftersom vi har lite olika stil :)

Skön låt, skön, sång och snyggt gitarrljud.... :)
Jag gillar den här !!!!

mvh
Tack pxm!! Jag har åter justerat eq:n lite på gitarrljuset, lite mjukare igen :)

Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...
Hej Hogge! Jag är väl medveten om att detta är typisk sån musik som inte alla kan ta sig igenom. Ja, man skulle kunna se det som ett konstprojekt om man vill, men jag tänker mig det mer som bruks- och stämningsmusik för meditatörer, yogautövare, massageterapeuter od.
Tack ändå för lyss och kommentar!

Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...

Ja, Hogge, en del grejer känns nya första gången. Tänkt dig att du är i det militära och säger till soldaterna, som du vet lyssnar på vad du säger och gör vad du säger, att de ska sätta sig bekvämt, kanske med benen i kors. Sen säger du till dem att blunda och slappna av närmaste femton minutrarna. Du förbereder dem på att de kommer höra musik - instrument och röster, under nio minuter. Säg även till dem att vem som helst får sjunga med när de vill. Upplys dem om att då musiken och sången tystnar ska de fortsätta blunda och slappna av, tills du säger till.

Inte säker på att det fungerar första gången...  B)

Ett helt annat scenario:

Sitter på väg till jobbet och känner en naturlig kärlek till medresenärerna. Mitt emot sitter en kvinna och blundar, precis som jag. Båda öppnar samtidigt ögonen, vid stoppet på centralstationen och ser varandra in i ögonen. Efter tio sekunder ler båda en lugnt igenkännande leende, innan vi fortsätter att blunda i ytterligare fem-tio minuter. Vi känner nog inte varandra men känner varandra ändå, kanske i det undermedvetna, genom den pågående meditationen på något sätt.

Då tåget är på väg att stanna vid destinationen frågar jag nyfiket om hon arbetar på..."det företagsnamn där jag nu arbetar".
Näej, säger hon, men arbetade inte du på... så sa hon "företagsnamnet där jag arbetade för 5-10 år sen". Aha, en gammal arbetskollega, jag inte sett på 5-10 år.

Skön morgon där det här musikstycket funkar!
Tack MaxB för att du delar med dig av din underbara berättelse, och av din röst!  :wub:

Vacker historia Max, den om din tidigare arbetskamrat.

Jag tycker detta var härligt att lyssna på! Känner mig i helt rätt sinnesstämning för detta. Ombonat och tidlöst där stress, krav och dumma missförstånd tagit paus. Som en god långsam måltid gjord på riktiga råvaror i bra sällskap. Bra jobbat, finsnickrat och målat. Nåt syntljud lät aningen apart (fr 108) men vill knappt nämna det då det sabbar sinnestämningen. 
Tack för det equality! Vilken vacker kommentar  :wub: Jag har i alla fall sänkt synthen lite på denna verren, även om den finns kvar  ;)


---------
Som sagt, ny mix med MaxB finns nu  :)
Edit 2014-02-17: MaxB:s spår låg i osynk i mixen, har nu justerat mixen, men behållt ett spår med en del av den fräcka osynken.


« Senast ändrad: 17.02.2014, 16:40:46 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Härligt, tack alla :rolleyes:
Den funkar perfekt att kontemplera till har jag märkt ;)

Plinka, underbart förfinad mix nu där alla nyanser går fram ypperligt :D

MaxB: Ooooooooooooooooooohmmmmmm  :wub:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hmm Jag som brände in 5 plattor Meditativmusik på discen för 2 v sen.. Det hade jag ju inte behövst alls det  :(.. När man kan lyssna på Medgodis här..  :D :)..
Skön denna.. Nä nu måste jag trycka på play igen... hörs!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte min musik och lite för repetitiv. Superb för meditation kanske då. MEn jättesnyggt mixat Plinka. MaxB och Marre gör ett bra jobb.

https://soundcloud.com/user7789882