Forum > Färdiga produktioner
Plinka/Marre/Katarina/MaxB: Meropes Mahadeva Shambo mantra
Plinka:
Ny verre ligger uppe nu! Jag har enligt Astis råd skurit rejält i frekvenserna under 500 på gitarrerna, som gjorde mixen rätt bumlig. Tyckte själv att det var lite problematiskt, framför alt eftersom detta är en spansk gitarr(som brukar vara extra basiga). Men frågan är nu om ljudet blev för vasst? Låter nästan som stålsträngad gitarr??
--- Citat från: Eddi skrivet 09.02.2014, 01:04:31 ---När jag ska gå med i en sekt eller nåt liknande så kan jag trolla fram eran låt då blir den säkert väldigt uppskattad. Eftersom jag just nu inte planerar nåt sådant deltagande så blir den här låten ganska så platt för mig, bra gjord och så men det finns liksom ingen mottagare för närvarande.
--- Slut citat ---
Sekt :lol: Trots att jag tar avstånd från religion(är inte ens medlem i sv kyrkan) så har jag alltid älskat mantrasång, indianmusik och annan världsmusik, finner kraft och inspiration där :D Men såklart kan ju inte alla tycka som jag! Tack ändå för att du tog dig tid :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.02.2014, 11:17:30 ---För mig så är detta "World music" och riktigt bra sådan.Byter man ut Indieninfluensen och ylar på svenska samt jojkar lite så är man i i lapparnas land.Där känner jag mig mera hemma än i Indien :)
Kanon bra lirat och mixat.Jag hade önskat text och sång istf chantet,gärna på svenska det hade varit coolt..Men det är ju jag det,rock on girls.
Kanon bra jobbat av Marre,Katarina å Carina inte minst.
Mike
--- Slut citat ---
Tackar så mycket HM! :D :D Det kommer garanterat projekt framöver där jag sätter mig på hemmaplan och knåpar ihop jojkprojekt mer åt det samiska hållet, blir hur kul som helst, det tar jag med mig på "göra-listan" :)
--- Citat från: MaxB skrivet 09.02.2014, 11:36:59 ---Har lyssnat lite här och lite där - men i vardagen finns många störningsmoment (släppa ut hunden för en pinkobaj-stund, lyfta in en dyblöt långhårig katt till badrummet och torka av det mesta m.m.). Gillar det jag hör oc hfår lyssna mer där det finns utrymme för den upplevelsen. Tar med mig till mp3-spelaren.
--- Slut citat ---
Japp, så är det med livet, massa att stå i, vet hur det är, många gånger kan jag inte lyssna på KR utan får vänta...och sån här musik kräver lugn o ro om den ska komma till sin rätt ;)
--- Citat från: Asti skrivet 09.02.2014, 11:57:46 ---Jag gillar det här med en genomtänkt idé för en låt.
Gör det intressantare att försöka sätta sig in i och följa händelseförloppet när man lyssnar.
Nu är det ju ingen text, så det blir kanske lite svårt ändå, men stämningen har lättare att infinna sig.
Fin mix, förutom att basfrekvenserna mullrar en aning. Av egen erfarenhet har jag märkt
att det lätt blir någon sorts resonans/förstärkt basljud när man har med akustisk gitarr
tillsammans med bas. Brukar då få skära gitarren extra i basen och även en del runt 500 Hz.
Snygga sångstämmor! Bra samarbete!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! :D Precis, gillar själv att ha en tanke kring mina teman, och nu har jag ju ett speciellt samlingsprojekt att hålla mig till, och tycker det är kul att läsa på lite om mytologin kring dessa gudinnor, så jag får en känsla för hur jag vill att det ska låta...sen behöver ju inte lyssnaren eg veta allt det där, utan helst koppla bort vänster hjärnhalva och bara flyta med :D
Håller med dig om bumligheten som blir när man använder akustisk gitarr. Har nu försökt följa ditt råd och skära ordentligt i frekvenserna under 500. Blev detta bättre? Eller blev det för vasst nu??
Roffe H:
Suggestivt, fina stämmor och avslappnande musik. Ibland tycker jag att sången och stämmorna försvinner i musiken, är det musiken som är för starkt ibland eller sången som försvinner? Vet inte. :unsure: är det kanske trumman som är alltför framträdande?
Kolla mixen en gång extra, i övrigt jättefint. :)
/Roffe H
Asti:
Ja, det blev kanske lite vasst nu...
Jag brukar inte skära allt under 500Hz utan bara sänka det lite runt 500-600 Hz.
Tror att man har ett frekvensområde där som gärna vill ge lite extra basresonans
när akustisk gitarr och bas finns med... Kanske finns någon som har ett bättre mixråd! :)
/Asti
Plinka:
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.02.2014, 14:10:54 ---Suggestivt, fina stämmor och avslappnande musik. Ibland tycker jag att sången och stämmorna försvinner i musiken, är det musiken som är för starkt ibland eller sången som försvinner? Vet inte. :unsure: är det kanske trumman som är alltför framträdande?
Kolla mixen en gång extra, i övrigt jättefint. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! Ja, det är sant med stämmorna, och det var också min mening att stämmorna ska flyta ihop med musiken på vissa ställen! men jag har ändå sänkt trumman något lite, samt justerat frekvenserna på gitarren igen ;) Tack för dina synpunkter!
--- Citat från: Asti skrivet 09.02.2014, 14:36:34 ---Ja, det blev kanske lite vasst nu...
Jag brukar inte skära allt under 500Hz utan bara sänka det lite runt 500-600 Hz.
Tror att man har ett frekvensområde där som gärna vill ge lite extra basresonans
när akustisk gitarr och bas finns med... Kanske finns någon som har ett bättre mixråd! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för lyss igen Asti! Oki, då förstår jag, jag justerade tillbaka frekvenserna något, så nu ligger en mindre vass version uppe :) Kan nog se över mixen igen imorn eller nåt, för nu har jag lite stimmigt omkring mig märker jag, samt lite trötta öron ;)
Ny verre uppe, justerat frekvenserna igen på gitarren, lite mindre vass då...
MaxB:
Lyssnade på detta som en meditativ vaggvisa, då jag somnade igår kväll.
Har ett svagt minne av ett leende på läpparna innan jag föll i trance och försvann bland stjärnorna.
Vaknat utvilad idag!
Hare Om
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida