Då skall vi se vad som sägs om denna:
Eddi:
Jo jag lattjade lite med sången där på slutet,det blev lite kul

Inget direkt språk,utan en tagning med blarr som jag kallar det.Sticket,ja håller med där.Nödlösning som brytare.Partiet som kommer efter är ju låtens höjdare tycker jag.Men jag skall snickra på ett bättre stick,det behövs nåt annorlunda för att effekten av det sista skall bli effektivt..Jag har ju mycke desperation i uttrycket där,och desperation är ju universiellt - det fattar man på alla språk

Kul att du gillade den Eddi,det värmer och jag donar vidare med sticket
morgonte:
Tack för digget..Ja jag tyckte ackesolot hade sina brister så jag ylade lite också,och då blev det rätt fräckt

lite latino feeling kanske ja..
Maxb:
Jag behåller nog introt,däremot skall jag fixa till mittpartiet/sticket.Det behövs en brytare innan det som är låtens höjdpunkt(tycker jag)kommer in..Ackorden: em,b7-9,c7-9 nånting..Jag lyfter på lillfingret på barré bm och lyfter ringfingret på c..Kanske heter det nåt annat,jag vet inte jag bara lirar.Sedan på nuvarande stick så är det g,c,d7..Men jag skall stuva om lite där..Vidare så kör jag munspelet i tredjeposition,det kan ju vara kul att veta för dig som lirar det..Em-D spel..Kul försök var detta i vart fall,skall lyssna lite mer på MR Marley,så kanske jag kan klura ut nåt där i mitten..Krya på dig Max
Henric:
Tack Henric.Det är ett vanligt bluescrossharp,fast jag lirar i tredjeposition,en moll grej.Em-D spel..Lirar givet också kromatiskt,men jag har inga nu och de är SVIN dyra..Nackdelen med kromatiska,de går inte att leka töja och spela med på mitt sätt.Så jag föredrar de små bluesspelen.Viket gör att man i kompet bör hålla sig till sjuor max och i samma tonart - med tillhörande mollackord också såklart..Man kan göra rätt mycke då med blues spelen i de fyra vanligaste munspelspositionerna.
Roffe:
Thanx man..Ja,jag ville ju försöka mig på en reggae..Gjort några tappra försök tidigare,och det här är nog det närmaste jag har kommit..Som du säger,det spelar ju mindre roll om man är rätt i genren - huvudsaken är att det svänger - håller med där.
Marsall:
Aha,du tänker kanske på Grace Jones..Har för mig att hon pysslade med musik..Hur det lät,ingen aning men jag skall kolla spotify om det finns nåt där.Kul att du gillade den,munspelet var det enkla,acken det mariga

MacTs:
Oj tack Macke,den värmde gott..Jag skall fila lite på sticket,det behövs en brytare i låten så sista delen kommer till sin rätt.Jag skall fundera ut nåt.Sedan lite gura fills..Absolut..Och ett acke/flamenco doftande avslutssolo skulle vara grymt..Har du tid/vill shoot..Mitt gura lir suger en del..typ

Tokai:
Tack Staffan.Jag lirar på min acke,jag har ingen elgura..Ja jag satte solot först där på slutet,och det har en del brister så jag maskerade lite med texmexsång som tar fokus från missarna

Jag skall dona lite till,speciellt med mittenpartiet,det går att göra bättre..Skall kolla lite på soundet i acken..
zzeb:
Tack zebben..Ja det är nog mera riktigt "Blues reggae alá latino",,Jo denna skall få lite till har jag tänkt.
G:
Thanx man..Ja lusten till musik går i vågor.Nu kom det en liten dyning som resulterade i denna..Skall göra denna klar hade jag tänkt,så ett tag blir jag här denna gång.Gitarren är ju mitt svaga kort,så det finns vissa brister i liret..Men jag resonerar ju som så att det får inte hämma kreativiteten,det finns andra som kan lira "yngwieprylarna"

skämt åsido gitarren behöver nog liras om på några ställen,samt kanske bytas ut mot elgura,kan vara värt att testa..Jag skall dona lite med sticket så får vi se..
Palm:
Thanx man för tycket.Ja,det slamrar lite om acken och det är en onetejkare så det går nog att snygga till lite kompmässigt,solot får nån annan lira då låten har hittat hem,det är ju rätt nära om jag summerar KR sågen

Peter:
Ja jag gillar också cellon.Förstod att nån skulle hitta
tonen helt riktigt så ligger den ett halvsteg fel,spelade fel på keys och en onetejkare..Fräckt,innovativt eller klassiskt felspel,sista så klart

Jag fixar det,sedan så kan nog cellon komma in lite mer i låten då den stärker dramatiken lite..Jag skall dona med sticket,kanske bruka cellon mer där så sista delen får det lyft det förtjänar.Sticket där är viktigt,det bör byggas upp snyggare än nu helt kart..Eddi du och de flesta är överens om det.
Språket - klassiskt spansk/italo/latin soppa som dom kokar ihop här i norrland under same mötena

###############################
Stort tack för kommentarerna,ni är bara bäst.Jag skall lyssna lite på er också,men det får bli till veckan.Idag är jag bakis och behöver friskluft så nu blir det stugan och hamburgergrillning,mums

Mike