Kul att höra nåt rivigt från dig, och det klarar du av galant. Bra komposition med det lugna partiet. Det upprepas ju två ggr men hör ingen skillnad i arr, kanske borde det 2:a partiet låta lite annorlunda, lägga till nåt eller dra ifrån nåt instr.?
Plinkas kör var bra för din sedvanliga kör, lite mer omväxlande.
Har direkt inga problem med att sången bitvis skulle vara för låg - kanske för att jag samtidigt läser texten?
Håller med equality lite om western, fast inte Clintan. Jag såg nyligen filmen Django Unchained och i den vimlar det av liknande gitarriff, mycket reverb, tremelo och inte minst svajarm.
Och bra text som jag instämmer helt med!
Det är skitkul att försöka få till lite ös! Tyvärr har jag lite för klen röst bara....

Tänk om man kunde gasta som Robert Plant eller John Fogerty!

Ja, egentligen borde jag väl variera de olika partierna lite mer. Det är riktigt!
Tänkte först vänta med Plinkas kör till andra gången i det lugna partiet, men tyckte det
var synd att plocka bort det i första...då hade det blivit tomt där.
Om man hör låten första gången och inte har texten framför sig är den kanske svår att uppfatta..?
Hade ju hoppats att gitarrerna skulle låta lite tuffare än westerngitarrer!

Har också sett filmen, men kommer inte ihåg musiken så där noga. Men filmen var bra!
Kul att du gillar texten. Låten ingår i mitt tema "Protestlåtar".

Kanske är det åldern, men jag blir mer och mer trött på alla dessa förståsigpåare...

För att inte tala om reklam-TV.

Tack för dina synpunkter!
/Asti