Kontrollrummet

Asti, cpg & Plinka - Ge er till tåls (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2014-03-06: Har justerat sångnivåer, tagit bort osynk i sången, samt dragit ner lite på bakgrundssången
                          i första sticket för att förstärka effekten andra gången. Får anse den klar nu om ingen protesterar högljutt.  :)
Edit 2014-02-09: Plinka har bidragit med sin sköna stämma och jag har justerat nivåer och eq:at här och där.
                          Är nivån OK på körerna? Hörs lead-sången bättre nu?
Edit 2014-02-02: Kanske borde tillagt att låten är en protest mot paneler och "förståsigpåare"
som det vimlar av när man slår på TV:n. Ibland längtar man efter lite lugn och ro, där man själv
får tid att fundera över händelser i tillvaron... :unsure: (Med tanke på att sången hörs dåligt)
Kände att det var dags för något lite "ösigare"...
Hur funkar nivåerna? Är det för mycket gitarrer? Andra synpunkter?
OBS! Bör spelas högt!

Titel: Ge er till tåls
Artist: Asti, cpg och Plinka
Text & Musik: Asti & cpg
Längd: 3:30
År: 2014

Ge er till tåls
Ett dån av hysteri bedövar min hjärna
En ständig ström av röster plågar min själ
Det är nån som tycker att allt är fel
En annan som tydligen har fått spel
Man talar så fort och högt man kan
Ge er till tåls vi har gott om tid
Ge er till tåls ge mig lite frid

Paneler till höger och vänster som säger sin mening
Där alla vet bäst och talar i mun på varann
Ett ständigt kackel om ditt och datt
Men sällan kommer dom någon vart
Låt mig få tänka ifred en stund
Ge er till tåls ni har gott om tid
Ge er till tåls ge mig lite frid

Oh så skönt när det lugnar ner sig
och man kan höra sig själv
Men så börjar nån gapa och tjata om något
och allt blir till kaos igen

Instrumentalt

Oh så skönt när det lugnar ner sig
och man kan höra sig själv
Men så börjar nån gapa och tjata om något
och allt blir till kaos igen

Ett dån av hysteri bedövar min hjärna
En ständig ström av röster plågar min själ
Det är nån som tycker att allt är fel
En annan som tydligen har fått spel
Man talar så fort och högt man kan
Ge er till tåls vi har gott om tid
Ge er till tåls ge mig lite frid
« Senast ändrad: 06.03.2014, 18:00:07 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Bra ös, kul att höra!

Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.

Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på  :)

Micke


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja som sagt det drar på bra ... men sången drunknar
/G
« Senast ändrad: 01.02.2014, 23:15:06 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra ös, kul att höra!

Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.

Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på  :)

Micke
Du har helt rätt ang virveln! Skulle gärna velat haft trummorna slamrigare helt och hållet, inte bara virveln...men vet inte hur jag ska få till det.
Har försökt skära sången i basen och förstärka den runt 2000 Hz och 8500 Hz för att få mer diskant och mellanregister,
men tycker också att sången blir lite otydlig i mixen. Vill inte höja den för mycket för då tappar man "trycket" i kompet.
Du får gärna mixa sången om du har lust! Jag har svårt att komma så mycket längre själv... Vore spännande att se vad du kan få till!
Antar att det är gitarrtemat som du tycker är hooken..?  :)
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja som sagt det drar på bra ... men sången drunknar
/G
Jo, sången försvinner nog tyvärr...hör den dock hyfsat bra i lurar.
Kul att du tycker det är drag i låten!  :)
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Bra ös, kul att höra!

Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.

Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på  :)

Micke
Du har helt rätt ang virveln! Skulle gärna velat haft trummorna slamrigare helt och hållet, inte bara virveln...men vet inte hur jag ska få till det.
Har försökt skära sången i basen och förstärka den runt 2000 Hz och 8500 Hz för att få mer diskant och mellanregister,
men tycker också att sången blir lite otydlig i mixen. Vill inte höja den för mycket för då tappar man "trycket" i kompet.
Du får gärna mixa sången om du har lust! Jag har svårt att komma så mycket längre själv... Vore spännande att se vad du kan få till!
Antar att det är gitarrtemat som du tycker är hooken..?  :)
Tack för feedback!
/Asti

Tänkte mest på refrängen, "Ge er till tåls...", men även gitarren är smittande.
Skicka isf sångspåren separat  i wavespår och sen musiken som ett(1) wavespår, så ska jag se om jag får tid att pula lite. Har lixom en idé på sångljudet här, men det kanske inte faller i god smak. Lite mer "in your face" så att säga :-)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra ös, kul att höra!

Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.

Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på  :)

Micke
Du har helt rätt ang virveln! Skulle gärna velat haft trummorna slamrigare helt och hållet, inte bara virveln...men vet inte hur jag ska få till det.
Har försökt skära sången i basen och förstärka den runt 2000 Hz och 8500 Hz för att få mer diskant och mellanregister,
men tycker också att sången blir lite otydlig i mixen. Vill inte höja den för mycket för då tappar man "trycket" i kompet.
Du får gärna mixa sången om du har lust! Jag har svårt att komma så mycket längre själv... Vore spännande att se vad du kan få till!
Antar att det är gitarrtemat som du tycker är hooken..?  :)
Tack för feedback!
/Asti

Tänkte mest på refrängen, "Ge er till tåls...", men även gitarren är smittande.
Skicka isf sångspåren separat  i wavespår och sen musiken som ett(1) wavespår, så ska jag se om jag får tid att pula lite. Har lixom en idé på sångljudet här, men det kanske inte faller i god smak. Lite mer "in your face" så att säga :-)
Låter bra!
Jag PM:ar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter gott och det är ett bra driv.
Upplever att virveln ligger framför övriga trummor. Kan man backa lite i volym på den eller reverbsätta den?
Det är något med övergången vid 79 som känns mer inspelning än live men jag kan inte ta på vad det är eller hur det skulle ändras (om det skulle ändras).

Lite 60-tals feeling på kompet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter gott och det är ett bra driv.
Upplever att virveln ligger framför övriga trummor. Kan man backa lite i volym på den eller reverbsätta den?
Det är något med övergången vid 79 som känns mer inspelning än live men jag kan inte ta på vad det är eller hur det skulle ändras (om det skulle ändras).

Lite 60-tals feeling på kompet.
Roligt att även du tycker det finns lite driv i låten! 
Virveln låter tamare än vad jag uppfattade med hörlurar. Den behöver nog få lite reverb ja.
Partiet efter 79 sek är tänkt att inledas lugnt utan högljudda trummor och gitarrer för att spegla texten.
Det kanske blir för stor kontrast i övergången för att kännas naturligt..?
Det blir nog 60-tal av det mesta jag gör, även om jag inbillade mig att det kanske var lite punkigare och slamrigare.  :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Riktig göttmos Asti.. Jag kan väl få va med i ditt Band! :D
Allt i Mixen låter bra i mina lurar.. Radiomixat! så att säga..det är bara att trycka play"för studiomannen.
Visst om man vill så kan en kör joina och fylla i låttemat så att det betonas lixom.. Men... Din bästa jag hört.. B)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktig göttmos Asti.. Jag kan väl få va med i ditt Band! :D
Allt i Mixen låter bra i mina lurar.. Radiomixat! så att säga..det är bara att trycka play"för studiomannen.
Visst om man vill så kan en kör joina och fylla i låttemat så att det betonas lixom.. Men... Din bästa jag hört.. B)
Jättekul att du gillar! Du får gärna vara med i vårt band! (Asti & cpg  :))
Jag tyckte också det lät bra i lurar med nivåer och så, men i PC-monitorerna lät det lite annorlunda...
Jo, en kör är sällan fel. Tror bara att min "Asti-kör" börjar bli lite uttjatad... Då skulle det nog behövas lite kvinnoröster.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillar ämnet. Vet inte om det har med åldern att göra, men jag kommer ofta på mig själv med att sitta och kverulera framför teven. Bra lyrik som vanligt. Kanske överröstar kompet sången ibland, men jag gillar mellandelen (där det blir lite softare) då går texten fram ordentligt. Gitarrerna gillar jag, de ska vara kvar som de är tycker jag.  :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar ämnet. Vet inte om det har med åldern att göra, men jag kommer ofta på mig själv med att sitta och kverulera framför teven. Bra lyrik som vanligt. Kanske överröstar kompet sången ibland, men jag gillar mellandelen (där det blir lite softare) då går texten fram ordentligt. Gitarrerna gillar jag, de ska vara kvar som de är tycker jag.  :) :)
/Roffe H
Vi kanske börjar bli ett par griniga gubbar?  :) Kul att du gillar texten!
Jag känner för egen del att det ibland blir lite för mycket med allt högljutt snack
och tyckare som pratar i mun på varann, när jag egentligen bara ville kolla på
nyheterna, läsa tidningen och inta min frukost i lugn och ro. Ett filter som tog
bort "tjabbisar" och reklam vore inte dumt... :) Man kan ju iofs nöja sig med tidningen....
Tycker det är svårt att mixa sådana här låtar så att sången kommer fram lagom både
vid låg och hög lyssning. Man är väl antagligen för dålig på att sänka/höja rätt frekvensområden...
Mellandelen är ju klart lättare att mixa. Inte så många instrument och mera lågmält.
Gitarrljudet är jag nöjd med. Har inte använt det från POD:en tidigare. Det är en low gain preset.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej....

Sitter och kommer på mig själv att bara le.... detta påminner i soundet om något annat - kommer inte vad just nu, men det kommer. Gitarrhooken är fräck... den gillas skarpt.
Sången försvinner i musiken tycker jag, precis som Gurano sa. Kanske Jonnerstone kan fixa detta (säkert du också). Jag reagerar också precis på samma ställer som MaxB men min känsla blev att det blev för abrupt.... det är riktigt läckert med de softare delarna och trummorna där är bara, enligt mig, så läckra...de växer! Skönt spel....EZ?

Njo men visst är det väl 60 tals rocker över dig :-) dé e väl finfint!

/Palm


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej hej....
Sitter och kommer på mig själv att bara le.... detta påminner i soundet om något annat - kommer inte vad just nu, men det kommer. Gitarrhooken är fräck... den gillas skarpt.
Sången försvinner i musiken tycker jag, precis som Gurano sa. Kanske Jonnerstone kan fixa detta (säkert du också). Jag reagerar också precis på samma ställer som MaxB men min känsla blev att det blev för abrupt.... det är riktigt läckert med de softare delarna och trummorna där är bara, enligt mig, så läckra...de växer! Skönt spel....EZ?
Njo men visst är det väl 60 tals rocker över dig :-) dé e väl finfint!
/Palm
Gitarrtemat var utgångspunkten för låten. Kul att det gillas!
Ja, sången behöver tydliggöras på något sätt! Det ska väl kunna lösas på något sätt.
Dom olika delarna är hopklippta, så det behövs kanske något som limmar ihop bättre
och "slätar över" skarven. Kanske en cymbal-crash eller ett utklingande gitarrackord...?
Tycker också trummorna känns bra i det lugnare partiet. Det är Superior Drummer, uppgraderat från EZ Drummer.
Jag har absolut inget emot att kallas 60-tals rocker! Hellre det än dysterkvist, som min fru brukar kalla mig!  :D
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fy på dig Asti !!  :angry:
Inte lura hörselskadade Bjurte att höja volymen, du vet ju att inte gubben tål det.. :wacko:
Ang. övergången till 'lugna ner sig' partiet, gör du bara så här, en kick och cymbal på ettan som får ringa ut innan det bullrar igång igen.. tada.. klart. B)
Annars saknar jag bara lite Ylanden och sjuh-vetes massa reverb.. 
Då blire Surf av det hele och det behöver vi nu i dessa slasktider.

Herr Meniere / t.f. volymkontrollant

Ps. nämde jag darrspaken ? mer darr tack. :rolleyes:
« Senast ändrad: 03.02.2014, 01:58:34 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fy på dig Asti !!  :angry:
Inte lura hörselskadade Bjurte att höja volymen, du vet ju att inte gubben tål det.. :wacko:
Ang. övergången till 'lugna ner sig' partiet, gör du bara så här, en kick och cymbal på ettan som får ringa ut innan det bullrar igång igen.. tada.. klart. B)
Annars saknar jag bara lite Ylanden och sjuh-vetes massa reverb.. 
Då blire Surf av det hele och det behöver vi nu i dessa slasktider.
Herr Meniere / t.f. volymkontrollant
Ps. nämde jag darrspaken ? mer darr tack. :rolleyes:
Förlåt! Glömde varna vissa "öronmärkta" personer!  :)
Har för närvarande inga hörselproblem själv, så jag tänkte inte på det.  :wacko:
Ja, jag tänkte mig ungefär så i övergången...
Vad menar du med ylanden? Sång eller gitarrsolo?  :unsure:
Antar att du menar att jag ska använda svajarmen mer..?  :)
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sjyst låt! Vilket drag från dig denna gång Asti  :D Du passar ju klockrent till denna typen av musik med. Temat och texten är också bra, men det är klart att vill man att folk ska lyssna på texten då får man nog få upp tydligheten i sången på ngt sätt, annars riktigt nice.
(p.s. jag läste tidigare kommentarer om kvinnokör-önskningar...om du behöver en kvinnokör som ylar så kan du höra av dig...har kanske lite tid nån dag...jag kan ställa upp om du önskar...:) )
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sjyst låt! Vilket drag från dig denna gång Asti  :D Du passar ju klockrent till denna typen av musik med. Temat och texten är också bra, men det är klart att vill man att folk ska lyssna på texten då får man nog få upp tydligheten i sången på ngt sätt, annars riktigt nice.
(p.s. jag läste tidigare kommentarer om kvinnokör-önskningar...om du behöver en kvinnokör som ylar så kan du höra av dig...har kanske lite tid nån dag...jag kan ställa upp om du önskar...:) )
Nja, jag har svårt för att få rätt attityd i sången till sådana här låtar är jag rädd för.
Men det är ju så roligt så det går inte att låta bli... :D
Har svårt för att ta i utan att rösten spricker, så det får bli lite Wiehe-aktig sång!  :)
Men kul att du tycker det är drag i låten! Jo, sången behöver absolut bli tydligare...
Kan tänka mig att en kvinnokör i refrängen skulle sitta fint!  :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Slänger upp en uppdaterad version, där Plinka bidragit med sin fina röst.
Så nu finns det kör i refräng och stick.
Har skruvat en del på equalizern för att få sången att höras bättre, men vet inte om jag lyckats...
Har också justerat lite nivåer på gitarr, sång och virvelkagge, samt lagt upp sångtexten.
Förhoppningsvis kommer det en version där leadsången framgår ännu bättre
och kören kanske utökas ytterligare!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jajje! höjde den redan braiga låten som sagt ännu ett snäpp med Plinkas påfyllning på reffen" ... :wub: .


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jajje! höjde den redan braiga låten som sagt ännu ett snäpp med Plinkas påfyllning på reffen" ... :wub: .
Tack! Det var skönt att höra! :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Åh vad jag önskar att jag arbetade som producent på P4 och just upptäckt KR - det här skulle definitivt varit en av de första som jag valde ut till Veckans KR-låt som därmed spelas typ 16 ggr per dag i en vecka. Sedan finns det ju massor av låtar till till nästkommande veckor..........
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad Girly

Härlig låt! Perfekt med Plinka på kör  :)
Jag vet inte om jag har tillfällig kortslutning men nånting i låten fick mig att tänka på The Hollies 'Bus Stop'...
/Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eddi - Kan du inte kolla om det finns ett ledigt producentjobb på P4?  :)
         Kul att du gillar låten!
Gurano - Tack för det!
Girly - Ja, det kompletterade fint med Plinkas sång!  :wub:
          Det finns plats för en stämma från dig också!  :)
          Är ju alltid trevligt att associeras med Hollies, men
          Bus Stop var väl en rätt lugn låt har jag för mig..?  :unsure:

Tack för era kommentarer! Hoppas på en ytterligare förbättring av låten!  :)
Vi får se.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eddi - Kan du inte kolla om det finns ett ledigt producentjobb på P4?  :)
         Kul att du gillar låten!
Gurano - Tack för det!
Girly - Ja, det kompletterade fint med Plinkas sång!  :wub:
          Det finns plats för en stämma från dig också!  :)
          Är ju alltid trevligt att associeras med Hollies, men
          Bus Stop var väl en rätt lugn låt har jag för mig..?  :unsure:

Tack för era kommentarer! Hoppas på en ytterligare förbättring av låten!  :)
Vi får se.
/Asti
Jag har mailat P4 nu så det ordnar sig nog
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eddi - Kan du inte kolla om det finns ett ledigt producentjobb på P4?  :)
         Kul att du gillar låten!
Gurano - Tack för det!
Girly - Ja, det kompletterade fint med Plinkas sång!  :wub:
          Det finns plats för en stämma från dig också!  :)
          Är ju alltid trevligt att associeras med Hollies, men
          Bus Stop var väl en rätt lugn låt har jag för mig..?  :unsure:

Tack för era kommentarer! Hoppas på en ytterligare förbättring av låten!  :)
Vi får se.
/Asti
Jag har mailat P4 nu så det ordnar sig nog
Härligt!  :D
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Håller med, denna har blivit kalasbra.. Kanske att jag saknar lite tyngd i botten,men det funkar så här oxo. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
WOW!

Här ser man vad man missar då man inte hänger här..Kanon bra här Peter,din näst bästa helt klart.
Jag hittar inget att såga här,det är grymt bra gjort/ylat/lirat/mixat/collabbat - plinka :wub: å hela faderullan.

Din bästa,ja det är ju den där 6/8:ttan du vet  :P :wub: om jag nu får vara näsvis

Mike/TF förkylningsexpert  :D


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Håller med Mike 100%. Jättebra. Trummorna är sköna, skön balans på nåt sätt  ^_^
Om jag riktigt söker efter nått att såga på är det en trumbrejk, som i och för sig är OK men som återkommer kanske lite väl ofta, t ex vid 172. Men sådär på riktigt så låter jag den nog inte störa lyssningen :)

Bra bra

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
bjurte - Kul att du tycker så! Du hade tips om gitarrspelet, tyvärr har jag inte orkat spela in det på nytt.
            Var själv rätt nöjd med gitarrerna och är osäker på om jag får till det bättre...Lite mer svaj på slutet hade säkert suttit fint annars.
            Men jag har skruvat på virvelkaggeljudet, som jag hoppas låter bättre!  :)
            När du säger "tyngd i botten", menar du baskaggeljudet eller elbasen, eller kanske bådadera..?
Harmonica mike - Det var roligt att höra! Är osäker på vilken 6/8:a du menar....Josefina kanske...?
                          Plinkas sång tillförde en hel del! Tack än en gång Plinka!  :wub:
spacetrucker - Kul att du också gillar och att även trummorna gillas!
                      Minns att jag funderade på om trumfillet blev tjatigt. Har för mig att jag inte hittade något mer som passade...
                      Där kan man ju leta vidare och ev editera något befintligt...

Tack för era kommentarer! Trummorna och botten i ljudbilden skulle man kunna putsa vidare på och
sedan hoppas jag fortfarande på lite hjälp med sången... :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jag menar bas överlag, kicken + Basen upp lite i dom lägre frekvenserna. :rolleyes:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Senaste versionen tycker jag blev bra, sången går fram som den ska nu. Toppen låt!  :) :) :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)