Kontrollrummet

Håkan Nilsson, frun Susanne sjunger "Bara min älskade väntar"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Frågade halvt på skoj om inte hon ville sjunga in nåt nu i kväll, och till min förvåning sa hon ja, om jag får sjunga "Bara min älskade väntar".
Så det gjorde vi, kände på lite tonarter först o jammade till det, jag spelade giatarren samtidigt som hon, sen blev det lite snabba pålägg. Verkligen mysigt…

https://soundcloud.com/user7908154/susanne-jansson-bara-om-min-a
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Når inte riktigt upp till rätt ton på flera ställen, kan det bero på hennes lyssning i lurar (för hög volym på kompet eller egna sången eller totalen) så korrigera det möjliga problemet till nästa sånginspelning. Släng annars på lite Melodyne på sången, så är ni i hamn!
Nu tar du med dig henne på spelningarna!  :D Skönt vid lägerelden.  B)
« Senast ändrad: 30.01.2014, 09:07:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Inte illa alls :). Håller med MaxB om pitchen. Lite melodyne så blir detta hur bra som helst juh.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lite surt är det. Skulle vi nöta varje fras många ggr kanske man kom ifrån det, men det intresset har hon nog inte. Melodyn finns tyvärr inte i min studio…
Hon sitter ofta o spelar nylongitarr o småsjunger eller visslar, hon har en massa textlappar.
Återstår att se vad hon säger om att jag la ut det här på Facebook. Kul att göra nåt gemensamt i alla fall, kanske vill hon göra om den…
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite surt är det. Skulle vi nöta varje fras många ggr kanske man kom ifrån det, men det intresset har hon nog inte. Melodyn finns tyvärr inte i min studio…
Hon sitter ofta o spelar nylongitarr o småsjunger eller visslar, hon har en massa textlappar.
Återstår att se vad hon säger om att jag la ut det här på Facebook. Kul att göra nåt gemensamt i alla fall, kanske vill hon göra om den…

Blir det samma sak eller bättre - utan hörlurar och mikrofon?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lite surt är det. Skulle vi nöta varje fras många ggr kanske man kom ifrån det, men det intresset har hon nog inte. Melodyn finns tyvärr inte i min studio…
Hon sitter ofta o spelar nylongitarr o småsjunger eller visslar, hon har en massa textlappar.
Återstår att se vad hon säger om att jag la ut det här på Facebook. Kul att göra nåt gemensamt i alla fall, kanske vill hon göra om den…

Blir det samma sak eller bättre - utan hörlurar och mikrofon?
Hon har lite svårt att hålla tonen exakt, hon bryr sig inte så mkt om det heller, hon sjunger gamla visor som avkoppling efter ett stressigt sjuksköterskejobb. Det låter nog ungf lika när hon sjunger utan lurar. Hon har ett ganska litet omfång i toner räknat också. Nån annan dag när hon inte är så trött kanske hon gör om sångstämman. Jag har lagt dit en bas o en "melodigitarr" nu, då kanske det är lite lättare att hålla tonen, Vissa strofer blir ju rätt, men jag tror knappast hon har lust att nöta om typ hundratals gånger så som jag gör det för att det ska bli rätt.
Kul att göra sånt här tillsammans. Tjatar jag inte för mycket kan det nog bli fler grejer. Jobbarkompisarna hennes är stort impade, jag la förstås ut den på Facebook oxå, utan lov.

Här är en uppgraderad version.
https://soundcloud.com/user7908154/susanne-jansson-bara-om-min

Jag satte igång med en egen version av samma låt, knöck lite av det country-arr Totta Näslund har i en vesrion.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Fint. Men hon sjunger lite surt. Och jag skulle önska mig mer inlevelse.
www.alatarmusic.com


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hon tar det hela på rätt sätt, hon har inte lyssnat en enda gång på nån av versionerna. Hon tycker det är kul att sjunga, men att sen lyssna, det tycker hon är ointressant. -"Jag vet hur falskt sjag sjunger" säger hon bara.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hon tar det hela på rätt sätt, hon har inte lyssnat en enda gång på nån av versionerna. Hon tycker det är kul att sjunga, men att sen lyssna, det tycker hon är ointressant. -"Jag vet hur falskt sjag sjunger" säger hon bara.

Det viktiga är väl om man tycker det är kul att sjunga och så verkar det ju vara. Visst tar hon det på rätt sätt, skulle jag säga, att sjunga helt rent i mick och när man spelar in handlar ju mest om övning...tycker  hon ska fortsätta att gnola och vissla på sina visor.
Hur som helst en fin röst har hon, din fru.  :)
« Senast ändrad: 03.02.2014, 12:31:20 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker det låter trevligt - jag skulle aldrig få min kvinna att sjunga :unsure: . Strunta i småsurigheterna - det funkar så här - låter live!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hela konceptet e ju Gottmos!Att sjunga o spela o va med frugan o rå om varann..De e kärlek de ;) :) .. O jag skulle tro skulle hon sjunga upp ordentligt o nöta lite..så skulle det sitta som smäcken,, rock on"