Forum > Färdiga produktioner

Knife - feat MaxB

<< < (2/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.01.2014, 09:46:43 ---Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D
// Space

--- Slut citat ---

Jag upplever att du Space, ofta är försiktigare med volymen på basen än vad jag är...   ;)

spacetrucker:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 09:52:33 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.01.2014, 09:46:43 ---Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D
// Space

--- Slut citat ---

Jag upplever att du Space, ofta är försiktigare med volymen på basen än vad jag är...   ;)

--- Slut citat ---

Jo, det är nog så sant... jag tror det hela började i min barndom :wacko:... nä, kanske lite senare. Då jag var kanske 12 -14 år lyssnade jag mest på "tuggummipopp", Mud, Alvin Stardust mfl men sen snubblade jag över Genesis platta "A Trick Of The Tail" (1976 tror jag det var). Den öppnade mina ögon för "riktig" musik... om nån platta inverkat på min musiksmak så är det nog just den. .. å den har nog rätt "tunnt" sound.

Ursäkta zzeb för denna utläggning i din tråd  :mellow:
Fast detta bevisar ju å andra sidan att trots att jag tycker basen är för dominerande så tycker inte alla så  :D. Kör hårt

// Space

MaxB:
Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...

zzeb:

--- Citat från: pxm skrivet 29.01.2014, 00:55:23 ---Låter bra-shysst låt !!!!!  :)

mvh

--- Slut citat ---

Tack PXM!

--- Citat från: Eddi skrivet 29.01.2014, 00:59:01 ---Jag är inte helt såld på syntbasen - tycker den swailar till det lite för mycket med sitt sound - några gura entréer var lite sena också annars bara rosor - jag gillart skarpt.

--- Slut citat ---

Behöver nog jobba lite mer med basljudet. Och gitarrerna behöver en del omtagningar:)
Tack Eddi!

--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 07:28:40 ---Bra låt, klarar sig bra oavsett hur den kläs. Du har en skön speciell röst och låten gillar jag mycket!
Saknar en riff wacka-wacka-kompgitarr som skulle passa genom hela det här arrangemanget. Ett keyboard spelar en kompletterande grej i refrängen som är i närheten av wacka-wacka-kompgitarren (som ska spelas med wah-wah).

--- Slut citat ---

MaxB, du har dragit veckans nitlott och blir tvungen att medverka ;)

// Space

--- Slut citat ---

Håller med dej, behöver nog skruva mer så att inte basen stjäl allt utrymme.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.01.2014, 10:14:07 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 09:52:33 ---
// Space

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jo, det är nog så sant... jag tror det hela började i min barndom :wacko:... nä, kanske lite senare. Då jag var kanske 12 -14 år lyssnade jag mest på "tuggummipopp", Mud, Alvin Stardust mfl men sen snubblade jag över Genesis platta "A Trick Of The Tail" (1976 tror jag det var). Den öppnade mina ögon för "riktig" musik... om nån platta inverkat på min musiksmak så är det nog just den. .. å den har nog rätt "tunnt" sound.

Ursäkta zzeb för denna utläggning i din tråd  :mellow:
Fast detta bevisar ju å andra sidan att trots att jag tycker basen är för dominerande så tycker inte alla så  :D. Kör hårt

// Space

--- Slut citat ---

Har också haft en period med denna typ av musik. Då var det YES som dominerade min musiklyssning. Sen tillfrisknade jag;)

--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 21:55:41 ---Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...

--- Slut citat ---

Jätteroligt om du vill medverka.
Hur går vi tillväga? Vill du ha separerade filer eller duger en mp3. Är lite ovan med nätsamarbeten.

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 29.01.2014, 23:28:45 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 21:55:41 ---Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...

--- Slut citat ---
Jätteroligt om du vill medverka. Hur går vi tillväga? Vill du ha separerade filer eller duger en mp3. Är lite ovan med nätsamarbeten.

--- Slut citat ---

Om jag hinner... försöker ju begripa reggae nu...
PM:a en mp3 och avslöja bpm - ackorden hittar jag  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion