Forum > Färdiga produktioner

Knife - feat MaxB

(1/9) > >>

zzeb:
Hej!
Var ett tag sen jag var aktiv. Försöker få igång inspirationen med att klä om en gammal låt i lite andra kläder.
Blev lite Bert-Idofs spelar Hiphop komp. Men lite roligt iallafall.
Slaskigt och mest grunder men blir det för knasigt?
Musik/Text/Prod: zzeb

Ny mix där jag skurit i basen och med feta ooaah körer och wah-wah gitarrer av MaxB

Edit 02-08
Ompysslad version där jag försökt att få mixen att "limma bättre" som ni brukar säga. Blev nått hemmagjort lim.
Försökt att få sången lite lyxigare och närmre. Laggt på en till rytm gitarr, överstämma på ref och fixat slutet bättre.

Edit 02-09
Har bara sänkt handklapp och rensat slutet. Kommer finnas för nedladdning så fort mitt segband laddat färdigt.
Texten finns nu också nerprintad. Tänkte inte plåga er eller låten med fler versioner.
Tack för alla råd och hjälp på vägen!

Texten till Knife:

I know you try hard to fix me up again
I know your mind is always here
I´m always somewhere else
Yes I know you try to see the best in me
and you keep standing by my side
When I can´t stand myself

Give me, give me
A little love, a little life
That don't cuts me like a knife
Baby, roll into my heart sweet love on wheels
Tell me, tell me
A little lie to believe in
Anything to change this feeling
Baby, roll into my heart sweet love on wheels

Hundred years and hundred scars marked my soul
I feel so much older everyday
Hard to remember yesterday
Tried to fit in, tried to be a a piece in this puzzle of life
But I can't seem to find my place
It only brings me down

Ref

pxm:
Låter bra-shysst låt !!!!!  :)

mvh

Eddi:
Jag är inte helt såld på syntbasen - tycker den swailar till det lite för mycket med sitt sound - några gura entréer var lite sena också annars bara rosor - jag gillart skarpt.

MaxB:
Bra låt, klarar sig bra oavsett hur den kläs. Du har en skön speciell röst och låten gillar jag mycket!
Saknar en riff wacka-wacka-kompgitarr som skulle passa genom hela det här arrangemanget. Ett keyboard spelar en kompletterande grej i refrängen som är i närheten av wacka-wacka-kompgitarren (som ska spelas med wah-wah).

Nice man!

spacetrucker:
Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion