Kontrollrummet

Knife - feat MaxB

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Hej!
Var ett tag sen jag var aktiv. Försöker få igång inspirationen med att klä om en gammal låt i lite andra kläder.
Blev lite Bert-Idofs spelar Hiphop komp. Men lite roligt iallafall.
Slaskigt och mest grunder men blir det för knasigt?
Musik/Text/Prod: zzeb


Ny mix där jag skurit i basen och med feta ooaah körer och wah-wah gitarrer av MaxB


Edit 02-08
Ompysslad version där jag försökt att få mixen att "limma bättre" som ni brukar säga. Blev nått hemmagjort lim.
Försökt att få sången lite lyxigare och närmre. Laggt på en till rytm gitarr, överstämma på ref och fixat slutet bättre.

Edit 02-09
Har bara sänkt handklapp och rensat slutet. Kommer finnas för nedladdning så fort mitt segband laddat färdigt.
Texten finns nu också nerprintad. Tänkte inte plåga er eller låten med fler versioner.
Tack för alla råd och hjälp på vägen!



Texten till Knife:

I know you try hard to fix me up again
I know your mind is always here
I´m always somewhere else
Yes I know you try to see the best in me
and you keep standing by my side
When I can´t stand myself

Give me, give me
A little love, a little life
That don't cuts me like a knife
Baby, roll into my heart sweet love on wheels
Tell me, tell me
A little lie to believe in
Anything to change this feeling
Baby, roll into my heart sweet love on wheels

Hundred years and hundred scars marked my soul
I feel so much older everyday
Hard to remember yesterday
Tried to fit in, tried to be a a piece in this puzzle of life
But I can't seem to find my place
It only brings me down

Ref
« Senast ändrad: 03.07.2014, 13:49:36 by zzeb »


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Låter bra-shysst låt !!!!!  :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag är inte helt såld på syntbasen - tycker den swailar till det lite för mycket med sitt sound - några gura entréer var lite sena också annars bara rosor - jag gillart skarpt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra låt, klarar sig bra oavsett hur den kläs. Du har en skön speciell röst och låten gillar jag mycket!
Saknar en riff wacka-wacka-kompgitarr som skulle passa genom hela det här arrangemanget. Ett keyboard spelar en kompletterande grej i refrängen som är i närheten av wacka-wacka-kompgitarren (som ska spelas med wah-wah).

Nice man!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D
// Space

Jag upplever att du Space, ofta är försiktigare med volymen på basen än vad jag är...   ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D
// Space

Jag upplever att du Space, ofta är försiktigare med volymen på basen än vad jag är...   ;)


Jo, det är nog så sant... jag tror det hela började i min barndom :wacko:... nä, kanske lite senare. Då jag var kanske 12 -14 år lyssnade jag mest på "tuggummipopp", Mud, Alvin Stardust mfl men sen snubblade jag över Genesis platta "A Trick Of The Tail" (1976 tror jag det var). Den öppnade mina ögon för "riktig" musik... om nån platta inverkat på min musiksmak så är det nog just den. .. å den har nog rätt "tunnt" sound.

Ursäkta zzeb för denna utläggning i din tråd  :mellow:
Fast detta bevisar ju å andra sidan att trots att jag tycker basen är för dominerande så tycker inte alla så  :D. Kör hårt

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Låter bra-shysst låt !!!!!  :)

mvh

Tack PXM!

Jag är inte helt såld på syntbasen - tycker den swailar till det lite för mycket med sitt sound - några gura entréer var lite sena också annars bara rosor - jag gillart skarpt.

Behöver nog jobba lite mer med basljudet. Och gitarrerna behöver en del omtagningar:)
Tack Eddi!

Bra låt, klarar sig bra oavsett hur den kläs. Du har en skön speciell röst och låten gillar jag mycket!
Saknar en riff wacka-wacka-kompgitarr som skulle passa genom hela det här arrangemanget. Ett keyboard spelar en kompletterande grej i refrängen som är i närheten av wacka-wacka-kompgitarren (som ska spelas med wah-wah).


MaxB, du har dragit veckans nitlott och blir tvungen att medverka ;)

Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D

// Space

Håller med dej, behöver nog skruva mer så att inte basen stjäl allt utrymme.

Hyfsad låt men frågar du mig så tycker jag bas/trummor är för dominerande. Sången lider av detta. Men det är ju bara vad jag tycker  :D
// Space

Jag upplever att du Space, ofta är försiktigare med volymen på basen än vad jag är...   ;)


Jo, det är nog så sant... jag tror det hela började i min barndom :wacko:... nä, kanske lite senare. Då jag var kanske 12 -14 år lyssnade jag mest på "tuggummipopp", Mud, Alvin Stardust mfl men sen snubblade jag över Genesis platta "A Trick Of The Tail" (1976 tror jag det var). Den öppnade mina ögon för "riktig" musik... om nån platta inverkat på min musiksmak så är det nog just den. .. å den har nog rätt "tunnt" sound.

Ursäkta zzeb för denna utläggning i din tråd  :mellow:
Fast detta bevisar ju å andra sidan att trots att jag tycker basen är för dominerande så tycker inte alla så  :D. Kör hårt

// Space


Har också haft en period med denna typ av musik. Då var det YES som dominerade min musiklyssning. Sen tillfrisknade jag;)

Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...

Jätteroligt om du vill medverka.
Hur går vi tillväga? Vill du ha separerade filer eller duger en mp3. Är lite ovan med nätsamarbeten.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jätteskön att jamma till. Testade stålsträngad akustisk...
Jätteroligt om du vill medverka. Hur går vi tillväga? Vill du ha separerade filer eller duger en mp3. Är lite ovan med nätsamarbeten.

Om jag hinner... försöker ju begripa reggae nu...
PM:a en mp3 och avslöja bpm - ackorden hittar jag  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Maffigt komp och skön röst. Schyst låt. Hoppas det blir colab... :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra låt och bra röst, får lite samma känsla som 'Stand by me' av denna, men som sagt basen fibblar bort det lite för mycket..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Shit vad bra du sjunger!

Skön låt också som jag först tyckte borde ha ett annat arr, men ju mer jag lyssnar ju mer gillar jag arret du har.
Spännande, jag skulle aldrig ha kommit på att man kunde arra den typen av låt så (gammal gitarrgubbe jag :D)
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Testat att jamma på nylonsträngad på jobbet också nyss. Bra låt att spela gitarr till.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Det här var ju mumma det.. :) Ja gitarrer lite osynk in..o kanske lite längre bak i bilden med skulle jag föredra.. Mycket bra sång! Låt den komma fram liiite mer i ljudbilden..så är det inte långt ifrån kommer inte på namnet på killen som sjunger mycket på radion nu...ähh får återkomma om jag kommer på namnet..Han e storsäljare iaf o från staterna.. :) Bra jobbat!

Edit...Bruno Mars var det jag tänkte på.
« Senast ändrad: 30.01.2014, 20:36:20 by Marsall »


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Detta var finfint....

Vilken röst du har! Kanon. Denna låt gillade jag. Men basen borde du precis som Eddie säger tighta till lite, i alla fall på verserna. De andra synteffekterna som till kommer under refr. Mkt passande!

Skall bli kul med en andra lyssning när du hunnit med lite småfix.

/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den går i 112 bpm och jag renderade mig en mp3:a av din låt från soundcloud. Har inte tid att vänta på en mp3:a från dig!  :lol:
Har dessutom gjort om den på slutet med en till refräng och repris av två korta delar på slutet och ett annat slut.  B)
Har nu lekt utan minsta ansvar, med tre gitarrer och fyra körstämmor...

Om du vill använda något eller alla spår antar jag att du i mixen får dra bort ett eller flera spår från min gröt - på ett eller flera ställen, så jag inte ger ett alldeles för splittrat intryck. Men som sagt, nu fanns inget som stoppade inte mig, utan jag lekte utan självkritik. Om min vänstra gitarr ska vara med har den för närvarande hård konkurens av din kompgitarr på samma sida...  B)

Det är verkligen en superskön låt att leka med i!

Grovmix med alla gitarrer och kören
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_MaxB_TestingGuitChoir.mp3[/mp3]
Mitt väsen utan backning från din låt:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_only_MaxBs_TestingGuitChoir.mp3[/mp3]

Säg till om du vill ha något/några spår av mig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Bra låt! Tycker också att basen är för stark på bekostnad av leadsången - lite småpill på mixen så är du hemma! Karaktären på basljudet stör när den är för stark tycker jag!

P.S Jag har lirat keyboard i Berth Idoffs i måååånnnnnggggggaaaaa år! D.S
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Maffigt komp och skön röst. Schyst låt. Hoppas det blir colab... :)
/Roffe H

Tack Roffe. Ser att Max B har skickat in lite bidrag.
Bra låt och bra röst, får lite samma känsla som 'Stand by me' av denna, men som sagt basen fibblar bort det lite för mycket..

Ska nog göra nått åt basen. Tack

Shit vad bra du sjunger!

Skön låt också som jag först tyckte borde ha ett annat arr, men ju mer jag lyssnar ju mer gillar jag arret du har.
Spännande, jag skulle aldrig ha kommit på att man kunde arra den typen av låt så (gammal gitarrgubbe jag :D)

Är också en gammal gitarrgubbe (långt ifrån lika flyhänt som du). Men det är roligt att testa lite olika stilar.

Det här var ju mumma det.. :) Ja gitarrer lite osynk in..o kanske lite längre bak i bilden med skulle jag föredra.. Mycket bra sång! Låt den komma fram liiite mer i ljudbilden..så är det inte långt ifrån kommer inte på namnet på killen som sjunger mycket på radion nu...ähh får återkomma om jag kommer på namnet..Han e storsäljare iaf o från staterna.. :) Bra jobbat!

Edit...Bruno Mars var det jag tänkte på.

Ska ta mej lite tid i helgen med mixtringen. Gillar Brunos låtar.

Detta var finfint....

Vilken röst du har! Kanon. Denna låt gillade jag. Men basen borde du precis som Eddie säger tighta till lite, i alla fall på verserna. De andra synteffekterna som till kommer under refr. Mkt passande!

Skall bli kul med en andra lyssning när du hunnit med lite småfix.

/Palm

Du verkar var den första som gillar effekterna i refrängen, men jag tycker dom lyfter.

Den går i 112 bpm och jag renderade mig en mp3:a av din låt från soundcloud. Har inte tid att vänta på en mp3:a från dig!  :lol:
Har dessutom gjort om den på slutet med en till refräng och repris av två korta delar på slutet och ett annat slut.  B)
Har nu lekt utan minsta ansvar, med tre gitarrer och fyra körstämmor...

Om du vill använda något eller alla spår antar jag att du i mixen får dra bort ett eller flera spår från min gröt - på ett eller flera ställen, så jag inte ger ett alldeles för splittrat intryck. Men som sagt, nu fanns inget som stoppade inte mig, utan jag lekte utan självkritik. Om min vänstra gitarr ska vara med har den för närvarande hård konkurens av din kompgitarr på samma sida...  B)

Det är verkligen en superskön låt att leka med i!

Grovmix med alla gitarrer och kören
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_MaxB_TestingGuitChoir.mp3[/mp3]
Mitt väsen utan backning från din låt:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_only_MaxBs_TestingGuitChoir.mp3[/mp3]

Säg till om du vill ha något/några spår av mig.

Jag blev så himla glad när jag hörde dina filer. Vers gitarrerna tycker jag passade bra. Refräng gitarrerna är lite svårt att bedömma då de krockar lite med de andra. Jag testa gärna att använda dom!
Mest imponerad blev jag över körerna som satt som ett smäck. Klipp och klistra slutet fick du också till bra.


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Bra låt! Tycker också att basen är för stark på bekostnad av leadsången - lite småpill på mixen så är du hemma! Karaktären på basljudet stör när den är för stark tycker jag!

P.S Jag har lirat keyboard i Berth Idoffs i måååånnnnnggggggaaaaa år! D.S

Såklart att det fanns nån på kontrollrummet som lirar med Bert-Idofs:) Tänkte skriva dansbandsgitarrer med skrev Bert-Idofs för att det lät fränare:)
Ska testa lite med MAxBs gitarrer och körer i helgen och lite mix.
Tack ska du ha!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här är en del av bara kören. Tycker den blev ganska fyllig.  :P
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_MaxB-Choir.mp3[/mp3]
Jag PM:ar länk till en zip-fil med alltihop - så får du göra vad du vill med ljuden.
« Senast ändrad: 01.02.2014, 15:40:18 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Här är en del av bara kören. Tycker den blev ganska fyllig.  :P
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Zzebs_Knife_MaxB-Choir.mp3[/mp3]
Jag PM:ar länk till en zip-fil med alltihop - så får du göra vad du vill med ljuden.

Laggt in dina feta körer och wah-wah gitarrer i den nya versionen:)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt och jättefin sång!
Tycker kanske att sången känns lite långt bort....ett annat reverb?
Avslutningen kan vara lite mer bestämd. Bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skulle vilja ladda ner från Soundcloud men du har inte "enabled" det.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Skön låt och jättefin sång!
Tycker kanske att sången känns lite långt bort....ett annat reverb?
Avslutningen kan vara lite mer bestämd. Bra!
/Asti

Där säger du nått. Ska testa med annat reverb.

Skulle vilja ladda ner från Soundcloud men du har inte "enabled" det.

Nu är det enablat.


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker version 3 låter vädigt bra nu. Kanske lite svag i botten men petitess i sammanhanget.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Det tar sig - som pyromanen sa!

Här blir det också lite eld och lågor och riktigt skön lyssning. Din sång är ju så kanon. Gillar också Max´s gitarrspel och körerna. En fundering är om inte körerna skall ner någon db?
Det finns ett handklapp som kommer någon/några gånger. Det känns som det ligger fel i ljudbilden. Lite högt?

Detta är en kanonlåt med många bra insatser.

Bra jobbat!

/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gitarrgrejen i introt är bra att du tagit med! Precis lagom för att gunga igång låten!
Härliga nya körstämmor! Håller med att du har en riktigt användbar (bra) röst.
Övergången vid 1.15 nu är super. Vilken skillnad mot stoppet tidigare! Bra utveckling här! 
Handklappet limmar inte riktigt, det är tajt men sticker ut, utanför allt annat. Vet dock inte vad som skulle behövas för att få in handklappet så det sitter som en del i helheten?
Grejen du gör flera gånger på gitarr t.ex. vid 2.42-2.44, är helrätt. Enkel och effektiv sak man lätt kan gilla, jag gillar't.
Men, allra sista cymbalen i slutet, kan du nog ta bort. Låter inte helt bra eller nödvändig enligt mig.

Den här låten har du hanterat med skicklig hand. Den är redan en klassiker, för mig.
Mixmässigt sitter allt (utom handklappet) mycket bra.
Basen finns också på en bra nivå volymmässigt i mina lurar.
Har inte ens tänkt på att trummorna tidigare var simpla och repetitativa. Har du minskat på trummornas volym i helheten?

Trean är superbäst hittills. Om du inte gör fler justeringar, dela ut för nedladdning.
Om du putsar lite till, kan det avvakta. Lägg gärna upp texten i första inlägget.

Den här vill nog jag låna i framtiden, är så skön!
« Senast ändrad: 08.02.2014, 11:03:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
blir bara bättre o bättre..Gittarerna e nu på plats o e sköna o du sjunger klockers"  :) Bra att du jobbar med att få sången närmare i ljudbilden... ;)
Kan hålla med Palm om handklappen.. Låter lite för verklig"för låten.. Skulle vilja ha den mera kompad i hop o inte så ekoaktig.. Keep going!! :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En riktigt goo 'klassiker' du fått till, tidlös och körerna satt finfint..    :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnat igen och den här ger mig riktig Stand by me-känsla. Ner med handklappet en oktav så är den klar.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Låter som en finfin 50-tals låt i melodi och harmoni. Ta bort handklappen, behövs inte. Bra sångröst också sockersöt 50-tal, men inte mesig.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Sjukt bra detta! Arret känns eget och du sjunger hur bra som helst.. Lyssna inte för mycket nu bara, på hur du skall arra och så vidare, kör din unika stil! Det är bara du som vet hur det skall låta! Mycket bra!  :)


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Eddi: Basen kan nog vara mer klen i vissa lyssningar. Tyckte det också när jag lyssnade i öronpluggar men inte i mina studio monitorer. Detta är väl en stor del i en mixares utmaning, att få till skaplig lyssning i flera olika system.

Palm: Sänkte handklappen lät körerna vara. Tack!

MaxB:
Gitarrgrejen i introt är bra att du tagit med! Precis lagom för att gunga igång låten!
Härliga nya körstämmor! Håller med att du har en riktigt användbar (bra) röst.
Övergången vid 1.15 nu är super. Vilken skillnad mot stoppet tidigare! Bra utveckling här! 
Handklappet limmar inte riktigt, det är tajt men sticker ut, utanför allt annat. Vet dock inte vad som skulle behövas för att få in handklappet så det sitter som en del i helheten?
Grejen du gör flera gånger på gitarr t.ex. vid 2.42-2.44, är helrätt. Enkel och effektiv sak man lätt kan gilla, jag gillar't.
Men, allra sista cymbalen i slutet, kan du nog ta bort. Låter inte helt bra eller nödvändig enligt mig.

Den här låten har du hanterat med skicklig hand. Den är redan en klassiker, för mig.
Mixmässigt sitter allt (utom handklappet) mycket bra.
Basen finns också på en bra nivå volymmässigt i mina lurar.
Har inte ens tänkt på att trummorna tidigare var simpla och repetitativa. Har du minskat på trummornas volym i helheten?

Trean är superbäst hittills. Om du inte gör fler justeringar, dela ut för nedladdning.
Om du putsar lite till, kan det avvakta. Lägg gärna upp texten i första inlägget.

Den här vill nog jag låna i framtiden, är så skön!

MaxB, tack som fan för ditt stöd och insatser på vägen (även ni andra på KR). Hade nog stoppat med version ett som vanligt annars. Att skapa för mej är eufori eller frustration. Lätt att man hoppar till nästa låt när man kommer till frustrationen.
"Skicklig hand" och "klassiker", stora ord, tack:) Som sagt den här låten har funnits med mej ett tag utan att jag fått till den så att jag blivit nöjd förrän nu. Talar inte om radioklar utan mer om form och uttryck.
Har sänkt trumnivåerna och dragit ner på bas i bas och trummor. Gitarrfiguren du nämner är varför jag kallat låten för Bert-Idofs, jag tycker också den passar.
Sockersöt låt med stänk av lite udda rytmer för genren (kanske) och med lite mörkare text.
Texten har jag printat ner i första posten och låten finns för nedladdning. Låna på hur mycket du vill.


Marhall: Har sänkt handklappen. Låter resten av låten vila nu. Kommer inte längre med mitt kunnande just nu. Tack!

Bjurte: Ja, MaxBs körer sitter som ett smäck.

Eddi:Handklapp sänkt:)

Tokai: Behåller handklappen:) Sockersöt håller jag med om.

Clemens:  :wub: Försöker att lita på mina ideer mer och mer. Inte bara slå bort dom som konstiga. Tack som fan!