Eddi: Basen kan nog vara mer klen i vissa lyssningar. Tyckte det också när jag lyssnade i öronpluggar men inte i mina studio monitorer. Detta är väl en stor del i en mixares utmaning, att få till skaplig lyssning i flera olika system.
Palm: Sänkte handklappen lät körerna vara. Tack!
MaxB:
Gitarrgrejen i introt är bra att du tagit med! Precis lagom för att gunga igång låten!
Härliga nya körstämmor! Håller med att du har en riktigt användbar (bra) röst.
Övergången vid 1.15 nu är super. Vilken skillnad mot stoppet tidigare! Bra utveckling här!
Handklappet limmar inte riktigt, det är tajt men sticker ut, utanför allt annat. Vet dock inte vad som skulle behövas för att få in handklappet så det sitter som en del i helheten?
Grejen du gör flera gånger på gitarr t.ex. vid 2.42-2.44, är helrätt. Enkel och effektiv sak man lätt kan gilla, jag gillar't.
Men, allra sista cymbalen i slutet, kan du nog ta bort. Låter inte helt bra eller nödvändig enligt mig.
Den här låten har du hanterat med skicklig hand. Den är redan en klassiker, för mig.
Mixmässigt sitter allt (utom handklappet) mycket bra.
Basen finns också på en bra nivå volymmässigt i mina lurar.
Har inte ens tänkt på att trummorna tidigare var simpla och repetitativa. Har du minskat på trummornas volym i helheten?
Trean är superbäst hittills. Om du inte gör fler justeringar, dela ut för nedladdning.
Om du putsar lite till, kan det avvakta. Lägg gärna upp texten i första inlägget.
Den här vill nog jag låna i framtiden, är så skön!
MaxB, tack som fan för ditt stöd och insatser på vägen (även ni andra på KR). Hade nog stoppat med version ett som vanligt annars. Att skapa för mej är eufori eller frustration. Lätt att man hoppar till nästa låt när man kommer till frustrationen.
"Skicklig hand" och "klassiker", stora ord, tack:) Som sagt den här låten har funnits med mej ett tag utan att jag fått till den så att jag blivit nöjd förrän nu. Talar inte om radioklar utan mer om form och uttryck.
Har sänkt trumnivåerna och dragit ner på bas i bas och trummor. Gitarrfiguren du nämner är varför jag kallat låten för Bert-Idofs, jag tycker också den passar.
Sockersöt låt med stänk av lite udda rytmer för genren (kanske) och med lite mörkare text.
Texten har jag printat ner i första posten och låten finns för nedladdning. Låna på hur mycket du vill.
Marhall: Har sänkt handklappen. Låter resten av låten vila nu. Kommer inte längre med mitt kunnande just nu. Tack!
Bjurte: Ja, MaxBs körer sitter som ett smäck.
Eddi:Handklapp sänkt:)
Tokai: Behåller handklappen:) Sockersöt håller jag med om.
Clemens:

Försöker att lita på mina ideer mer och mer. Inte bara slå bort dom som konstiga. Tack som fan!