Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums

<< < (7/17) > >>

Asti:
Bra trummor, men det som slår mig nu när jag lyssnar är att jag tror låten skulle
vinna en hel del på att gå lite snabbare! Fast det medför ju rätt mycket jobb förstås....
/Asti

Harmonica mike:
Ja för mig låter det reggae.
(Jag tragglar med min reggae och försöker få "rätt" sväng där på mellanspelet.Ingen lek det här men riktigt kul.)

Det gungar fint i denna..

Asti har en point - låten skulle gått lite snabbare - det tycker jag med.

Men men,det är ju inte nödvändigt,det här funkar kalas.

Bra jobbat Max.

Mike

bjurte:
Jo men nu börjar det luka lite ganjja här... :blink: :D
Försiktig i Dimmorna där Max..
Jo det går inte så fort det här, men jag tror nog att det ska vara så här slött, passar dimmstämningen..
Vi gungar med.. RastafarIii... B)

Roffe H:
Visst, riktigt bra...senaste versionen är trummorna mycket bättre. (säger jag, fast jag inte kan nåt om Reggae)  :)
/Roffe H

MaxB:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.02.2014, 10:13:03 ---Ja, nu gungar det på riktigt bra. Basen är skön tycker jag. Nån ton där basen spelar samtidigt som orgeln tar ett längre ackord ( t ex vid 153) blir den kanske lite genomträngande/framträdande. ...säger en som kan nått om reggae  :P

--- Slut citat ---

Hmm, skön bas ... säger du...

--- Citat från: Asti skrivet 10.02.2014, 10:49:19 ---Bra trummor, men det som slår mig nu när jag lyssnar är att jag tror låten skulle
vinna en hel del på att gå lite snabbare! Fast det medför ju rätt mycket jobb förstås....

--- Slut citat ---

Trummorna känns bra att prova reggae-bas på.
Lite snabbare...

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.02.2014, 10:56:49 ---Ja för mig låter det reggae. (Jag tragglar med min reggae och försöker få "rätt" sväng där på mellanspelet.Ingen lek det här men riktigt kul.)
Det gungar fint i denna.. Asti har en point - låten skulle gått lite snabbare - det tycker jag med.
Men men,det är ju inte nödvändigt,det här funkar kalas.

--- Slut citat ---

Lite snabbare...

--- Citat från: bjurte skrivet 10.02.2014, 11:06:11 ---Jo men nu börjar det luka lite ganjja här... :blink: :D
Försiktig i Dimmorna där Max..
Jo det går inte så fort det här, men jag tror nog att det ska vara så här slött, passar dimmstämningen..
Vi gungar med.. RastafarIii... B)

--- Slut citat ---

Går inte så fort här...

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.02.2014, 15:05:14 ---Visst, riktigt bra...senaste versionen är trummorna mycket bättre. (säger jag, fast jag inte kan nåt om Reggae)  :)

--- Slut citat ---

Det låter intressant att öka tempot och jag tror den kan gunga mer "lyssnarvänligt", om den är snabbare. Jag kanske ska kolla med doktor trummis om det är midi-lätt att ändra tempo på trummorna. I så fall är det enda som behövs, att spela om alla instrument och sjunga om den och köra om den. Är låten värd det, tro?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion