Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums
Asti:
Häng inte upp dig på det där Max, det var mest en ingivelse jag fick vid senaste lyssningen!
Det är ju en väldig massa jobb för något som man inte vet säkert att det blir bättre.
Det duger fint som det är!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 10.02.2014, 17:32:50 ---Häng inte upp dig på det där Max, det var mest en ingivelse jag fick vid senaste lyssningen!
Det är ju en väldig massa jobb för något som man inte vet säkert att det blir bättre.
Det duger fint som det är!
/Asti
--- Slut citat ---
Det tycker jag också men jag har redan tidigare haft tankar på att den skulle göra sig bra om den var lite snabbare.
Får se om Lazarus ids svara den här vägen gällande taktökning på befintliga trummor medelst midi. I så fall är det bara att göra lite omspel och omsång så sitter den i snabbare sommartempo. Kunde vara intressant att höra så också för mig.
Lazarus:
Visst ids han det.
Faktum är att det första jag tänkte när jag hörde låten, redan när Maxarn först presenterade den, var: "Herregud, den går ju alldeles för sakta". När jag dock sedan fick möjlighet att känna på den kände jag att det lugna tempot faktiskt funkade.
Nåväl, använder jag Flex-funktionen i Logic och drar upp BPM:en från 100 till 120 så blir resultatet detta, och det funkar ju också.... fast låten blir väldigt kort :)
/Lazarus
MaxB:
Rackarns vad man kan hitta på nuförtiden! :lol:
Dåså, vi kan nöja oss med den verren i snabbare tempo!
Men jag måste nog ändå korrigera mixen av basspelet, som kan behöva åtgärd i originaltempoversionen. Den lät lite för mycket vid nån lyssning för mig.
Lazarus, har du några tips på hur jag kan korrigera basspelet så det inte sticker i öronen? Minns inte att jag fått några tips på det hittills?
Lazarus:
Testa att sänka basen ca 13 db runtomkring 220Hz. Det gjorde jag på ditt backtrack och det låter betydligt bättre ...... i alla fall i min lyssning.
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida