Då har jag lyssnat två gånger på stycket. Churchills fyllesvammel i början hade jag nog kunnat vara utan...

Men sedan byggs det upp en lovande stämning. Saknar ett egentligt klimax, istället går intensiteten ned för att sedan gå upp igen. Hade nog väntat mig mera av slutet. Ganska bra meloditema, även om det inte är så strukturerat och catchy som jag tycker marscher skall vara. (Den bästa jag vet i den genren är Karl den toftes marsch, pampigt, rätt marschtempo med en stark melodi.)
Det finns en del snygga passager, speciellt hornens understöd tycker jag du har fått till, men i vanlig ordning är det ojämna insatser. De saker som jag tycker är undermåliga är följande:
50s: Stråkarna har onaturligt hoppigt anslag, tror mest det är EWQL akilleshäl som kan vara svår att göra något åt.
93-110s: Här låter det sequenser om spelet, inte naturligt alls.
135-150s: Något bleckblåsinstrument har alldeles för snabb attack i ljudet, blir ett vasst, syntetiskt kazoo-ljud. (Jag har hört det flera gånger förut i dina låtar, men det verkar bara vara jag som reagerar på det.

)
170- Någon typ av återkommande eko i takt, tycker inte det passar musikstilen...
Till sist ett par ord om slagverket. Timpanit låter som att det spelar rätt i takten, men med slumpvisa tonhöjder. Puka och marschvirvel och cymbal låter mycket bra, och ger mycket av karaktären i stycket.
PS: Såg att du håller på en ny verre. Ska bli intressant.