Forum > Färdiga produktioner

Dividend - London Dawn(Their finest hour)

<< < (6/7) > >>

Dividend:
Tack, kommer en superdupermix idag, så tanka inte hem den som ligger där ;)

Rattlesnake:
Då har jag lyssnat två gånger på stycket. Churchills fyllesvammel i början hade jag nog kunnat vara utan... ;) Men sedan byggs det upp en lovande stämning. Saknar ett egentligt klimax, istället går intensiteten ned för att sedan gå upp igen. Hade nog väntat mig mera av slutet. Ganska bra meloditema, även om det inte är så strukturerat och catchy som jag tycker marscher skall vara. (Den bästa jag vet i den genren är Karl den toftes marsch, pampigt, rätt marschtempo med en stark melodi.)

Det finns en del snygga passager, speciellt hornens understöd tycker jag du har fått till, men i vanlig ordning är det ojämna insatser. De saker som jag tycker är undermåliga är följande:

50s: Stråkarna har onaturligt hoppigt anslag, tror mest det är EWQL akilleshäl som kan vara svår att göra något åt.
93-110s: Här låter det sequenser om spelet, inte naturligt alls.
135-150s: Något bleckblåsinstrument har alldeles för snabb attack i ljudet, blir ett vasst, syntetiskt kazoo-ljud. (Jag har hört det flera gånger förut i dina låtar, men det verkar bara vara jag som reagerar på det. :unsure:)
170- Någon typ av återkommande eko i takt, tycker inte det passar musikstilen...

Till sist ett par ord om slagverket. Timpanit låter som att det spelar rätt i takten, men med slumpvisa tonhöjder. Puka och marschvirvel och cymbal låter mycket bra, och ger mycket av karaktären i stycket.

PS: Såg att du håller på en ny verre. Ska bli intressant. :)

Dividend:
NY VERSION UPPE, från igår kväll/natt

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.07.2009, 13:12:28 ---Då har jag lyssnat två gånger på stycket. Churchills fyllesvammel i början hade jag nog kunnat vara utan... ;) Men sedan byggs det upp en lovande stämning. Saknar ett egentligt klimax, istället går intensiteten ned för att sedan gå upp igen. Hade nog väntat mig mera av slutet. Ganska bra meloditema, även om det inte är så strukturerat och catchy som jag tycker marscher skall vara. (Den bästa jag vet i den genren är Karl den toftes marsch, pampigt, rätt marschtempo med en stark melodi.)
--- Slut citat ---

Uppbyggnaden är tänkt så och Churchill är cool :D

HAr nog inte hört den marschen. Finns den på spotify? :)

Min favorit är nog Elgar Pomp and Circumstance 3. Inte 1:an som är mer välkänd.

--- Citera ---Det finns en del snygga passager, speciellt hornens understöd tycker jag du har fått till, men i vanlig ordning är det ojämna insatser. De saker som jag tycker är undermåliga är följande:

50s: Stråkarna har onaturligt hoppigt anslag, tror mest det är EWQL akilleshäl som kan vara svår att göra något åt.
93-110s: Här låter det sequenser om spelet, inte naturligt alls.
135-150s: Något bleckblåsinstrument har alldeles för snabb attack i ljudet, blir ett vasst, syntetiskt kazoo-ljud. (Jag har hört det flera gånger förut i dina låtar, men det verkar bara vara jag som reagerar på det. :unsure:)
170- Någon typ av återkommande eko i takt, tycker inte det passar musikstilen...

--- Slut citat ---

Jah har i nyaste verren stuvat om ganska ordentligt, och tror jag iom det har löst det mesta av vad du nämner.

SKriv gärna om det är nåt som kvarstår.. sequencer-partiet får kanske fixas (även om jag inte märkt det, men skall kolla igen)

Dividend:
Nej faaaan. Hade fryst ett par spår, unfreezade dem, för att kunna flytta, och nu är allt kalabalik på slutet :)

Jaja. DEn får vara kvar tills vidare :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Dividend skrivet 10.07.2009, 14:15:06 ---HAr nog inte hört den marschen. Finns den på spotify? :)

--- Slut citat ---

Jodå, det har du.  :)
Hittade den på tuben med nationalromantisk inramning.  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion