Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dig jag vill ha
MaxB:
LÅTNAMN: Det Är Dig Jag Vill Ha
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Kärleksvisa
LÅTLÄNGD: noll koll
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2014 (jag skrev den 1985)
FORMAT: mp3
Har testat gitarr och sång i nya studiorummet med textil upphängd för att ännu mer dämpa rummets närvaro.
Har jag tagit bort för mycket kropp (låga frekvenser) från gitarren och / eller sången? Gitarren (som nog är lite ostämd) är inspelad med Studio Projects B1. Först använde jag B1:an även till sången men då jag sen testade Röde NT1, så valde jag att sjunga om hela låten i den. Ja, det är ju inte så fruktansvärt spännande låtval men jag ville prova den igen. Jag gjorde låten sommaren 1985 och den var en kärleksförklaring till en tjej jag nyligen träffat, som sen åkte från Stockholm en hel månad, innan hon kom tillbaka.
Edit 2014-01-24
Eq:at tillbaka kropp i gitarr och lagt lite reverb på sången.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_DetArDigJagVillHa_20140124.mp3[/mp3]
pxm:
Detta låter mycket bra så här även om jag skulle föredragigt litet mer botten i gitarren.....
Är imponerad av solot du visslar.... :)
mvh
Autopunk.t:
Fyfan , ser riktigt schysst ut nu :)
spacetrucker:
Jo, gitarren är bottenlös :lol:.
Om jag jämför med Winter Comes så tycker ja s-ljuden låter bättre nu. Ken det bero på duken du hängt upp?
// Space
Plinka:
Vet inte riktigt hur det lät innan med detta borde ju bli bättre än utan textil iaf :D Ser lite provisoriskt ut...
Men låten är ju himla fin i alla fall!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida