Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dig jag vill ha
Roffe H:
Snyggt Max. Sången och stämmorna är schysta (och visslingen, impad) Gitarren skulle du kanske lira om eller ändra ljudet på. Kanske bredda med två gitarrer som spelar lite olika. En mycket fin kärleksförklaring. :) Fattar inte att hon stack iväg så där... :rolleyes:
/Roffe H
MaxB:
--- Citat från: pxm skrivet 22.01.2014, 17:17:54 ---Detta låter mycket bra så här även om jag skulle föredragigt litet mer botten i gitarren.....
Är imponerad av solot du visslar.... :)
--- Slut citat ---
Ska bli mer botten, skar för kraftigt vid första försöket.
--- Citat från: Autopunk.t skrivet 23.01.2014, 09:54:28 ---Fyfan , ser riktigt schysst ut nu :)
--- Slut citat ---
Det är super-nice! Sat och spelade trummor till reggae från Kanada i eftermiddags - cool!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 23.01.2014, 10:01:18 ---Jo, gitarren är bottenlös :lol:. Om jag jämför med Winter Comes så tycker ja s-ljuden låter bättre nu. Ken det bero på duken du hängt upp?
--- Slut citat ---
"Den bottenlösa gitarren" ska få mer botten. S-ljuden hmm som sagt har inte mycket koll själv. Kanske tyget, kanske att jag inte pressade mic-preampen lika hårt?
--- Citat från: Plinka skrivet 23.01.2014, 11:35:39 ---Vet inte riktigt hur det lät innan med detta borde ju bli bättre än utan textil iaf :D Ser lite provisoriskt ut... Men låten är ju himla fin i alla fall!
--- Slut citat ---
Får se om jag noterar nån skillnad med eller utan textil, fortsätter experimentera.
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.01.2014, 15:56:43 ---Snyggt Max. Sången och stämmorna är schysta (och visslingen, impad) Gitarren skulle du kanske lira om eller ändra ljudet på. Kanske bredda med två gitarrer som spelar lite olika. En mycket fin kärleksförklaring. :) Fattar inte att hon stack iväg så där... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Inte helt nöjd själv heller med gitarren men det är bl.a. för att den är lite ostämd och att låten är lite för snabb mot originalet. Bredda eller komplettera med gitarr, får se. Tanken nu var att testa akustiken i rummet med naken torr gitarr och torr sång (har dock lite widener: "Voxengo stereo touch" som jag gillar, på båda)
Tokai:
Utan att lyssna och bara titta på bilden kan jag nog säga att skynket inte tar bort låga frekvenser utan mer isåfall högre mellanregister.
Om gitarren låter tunn beror det på annat.
Space tycker s-ljuden försvinner, vilket stärker mina tankar.
Men det är rätt mycket rumsljud, som är rätt ok ändå, men bättre om det är lite mer dämpad (kontrollerat) Ett tjockt tuntäcke bakom sångmiken i ett hörn brukar funka bra.
Schysst låt.
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 23.01.2014, 19:03:15 ---Utan att lyssna och bara titta på bilden kan jag nog säga att skynket inte tar bort låga frekvenser utan mer isåfall högre mellanregister.
Om gitarren låter tunn beror det på annat. Space tycker s-ljuden försvinner, vilket stärker mina tankar.
Men det är rätt mycket rumsljud, som är rätt ok ändå, men bättre om det är lite mer dämpad (kontrollerat) Ett tjockt tuntäcke bakom sångmiken i ett hörn brukar funka bra.
Schysst låt.
--- Slut citat ---
Jag har skurit på gitarren med eq, ganska hårt, så det är lätt att ta fram kropp igen. Om textilen tar bort s-ljuden kan det vara relevant att ha det där då jag sätter sång.
Du skrev: "Ett tjockt tuntäcke bakom sångmiken"
Menar du: "duntäcke" eller "tontäcke", kanske båda delarna? :lol:
Wernborg:
Kanske en sån där mikskärm vore nåt istället. Som man fäster på stativet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida